Σε συνέχεια των παραστάσεων που έχουν ήδη δοθεί στο «Elaionas Festival» και σε δύο δημόσιους χώρους στην Αθήνα (Μπλόκο Δουργουτίου και Λόφος Φιλοππάπου), έπειτα από τη συμμετοχή της στο «Akropoditi Festival» της Σύρου και τις παρουσιάσεις σε τρία χωριά της Τήνου στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Σχολείο, η πιο πρόσφατη χορογραφική δουλειά της ομάδας «Κόκκου Ροιής» και της Ανδρονίκης Μαραθάκη με τίτλο «Κυριακή», θα παρουσιαστεί ξανά στην Αθήνα για 5 μόνο Κυριακές, σε ένα απροσδόκητο σημείο της πόλης, εκεί όπου το δημόσιο τέμνεται με το ιδιωτικό.   

Είμαι η Κυριακή.
Πέρσι έβαψα τα μαλλιά μου και τραγούδησα playback.
Χόρεψα μάλλον γιατί με έβλεπες, και σήμερα, αύριο θα ξεχνώ πως υπάρχεις.
Έτσι και αλλιώς έκοψα τα πολλά πολλά
Όταν μου ΄κοψαν την λιγούρα.

H χορευτική περφόρμανς «Κυριακή» με σαφή υπαινιγμό στην εμβληματική λαϊκότητα του υποκοριστικού Κούλα – συνθέτει μια αλληγορία σχετικά με τον συγχρωτισμό και την ζωή του «ενός πάνω στον άλλο» ως κωμικοτραγική συνθήκη. Σχολιάζει και προτείνει έναν αναστοχασμό στις επιλογές του ανθρώπου, στις αξίες που αυτός έχει θέσει ως ανώτερες, και σε αυτές που οφείλει να απολέσει.

Ένα τρίο, δυο γυναικείων και μίας αντρικής φιγούρας, προσπαθεί να εξελιχθεί «σκοτώνοντας», και διαπραγματεύεται μέσα από τον χαρακτήρα της Κυριακούλας, τα πέντε στάδια πένθους του ανθρώπου: άρνηση-θυμός-διαπραγμάτευση-κατάθλιψη-αποδοχή σε μία ματζόρε εκδοχή.

Στον επίπεδο γκρι χώρο ενός parking η πραγματικότητα της Κυριακούλας εμφανίζεται σταθμευμένη, σχεδόν ακινητοποιημένη και εγκλωβισμένη στην αποπνικτική οικογενειακή αλληλεγγύη μεσογειακού τύπου. Το πνεύμα της «πανταχού παρουσίας» των δεσμών συγγένειας διαπερνά τις επιλογές της μονάδας και επίσης όλες τις κοινωνικές σχέσεις, κυρίως στα πιο λαϊκά περιβάλλοντα όπου η οικογένεια λειτουργεί ως αντίδοτο στην οικονομικο-κοινωνική σκληρότητα, γεννώντας –παρά τη συγκρουσιακή της φύση- το αίσθημα της τρυφερότητας.

Αυτό το εκρηκτικό μείγμα εντάσεων και τραχείας τρυφερότητας τοποθετείται σε έναν ενδιάμεσο χώρο και σχολιάζει τις αμφισημίες και την σύγχυση που γεννά στην Ελλάδα σήμερα ο ανταγωνισμός της αγοράς. Οι τρεις τους ανοίγουν το κουτί της Πανδώρας απρόσμενων καθημερινών κωμικοτραγικών στιγμών όπου το κιτς και η συναισθηματική λεπτότητα συνυπάρχουν ενώ τα όρια τους γίνονται επικίνδυνα δυσδιάκριτα.

Η χορευτική περφόρμανς «Κυριακή» θα παρουσιάζεται για 5 Κυριακές από τις 15 Νοεμβρίου έως τις 13 Δεκεμβρίου, στις 20.00 στο χώρο στάθμευσης οχημάτων «POLIS PARK» με τους: Εμμανουέλλα Κορκή, Ανδρονίκη Μαραθάκη και Χρήστο Ροζάκη.

Για την ομάδα «Κόκκου Ροιής»

Η νεοσύστατη ομάδα Κόκκου Ροιής, αποτελείται από τον τριμελή κεντρικό πυρήνα των χορευτών Ανδρονίκη Μαραθάκη και Εμμανουέλα Κορκή, και του μουσικού Χρήστου Ροζάκη. Διαπραγματεύεται και μελετά την σχέση ήχου και κίνησης, και της λειτουργικής τους σχέσης, ενώ εμπλέκει οργανικά υλικά δημιουργώντας τόπους με εικαστικές προεκτάσεις. Λόγω της βαθιάς ανάγκης της για μια επανα-οικειοποίηση του παρόντος, στα έργα της επιτρέπει την πραγματικότητα στην μυθολογία της σκηνής και την παράδοση στην πραγματικότητα.

Έργα της έχουν παρουσιαστεί στο θέατρο Εμπρός, Rabbithole, στα φεστιβάλ “AVDP”, “6 work in progress”, σε δημόσιους χώρους και φέτος στο φεστιβάλ “Acropoditi fest”. (“ΗΑΘΑΡ”/ 2013, “Κυριακές”/ 2014, “Κυριακή”/ 2015,οδηγός Ανδρονίκη Μαραθάκη)

Για τη Ανδρονίκη Μαραθάκη

Η Ανδρονίκη Μαραθάκη αρχικά σπούδασε στη σχολή Συντήρησης Αρχαιοτήτων και ‘Έργων Τέχνης και μετά αλλάζοντας κατεύθυνση σπούδασε χορό. Κερδίζοντας την υποτροφία του Ι.Κ.Υ. συνέχισε τις σπουδές της σε μεταπτυχιακό επίπεδο στο Λονδίνο στο University of London, C.S.S.D (ΜΑ Performance Practices and Research). Η έρευνά της μέσω της πρακτικής του χορού αφορά την σύνθεση χορογραφίας, και έχει παρουσιαστεί σε δύο ερευνητικά συνέδρια των performance studies και σε φεστιβάλ χορού (Λονδίνο, Αθήνα). Αναπτύσσει αυτό που η ίδια αποκαλεί “μετατροποιήσιμες/διαμορφώσιμες χορογραφίες” (“modulated choreographies”) και έχει παρουσιάσει δύο παραστάσεις στα πλαίσια της έρευνάς αυτής. Οι παραστάσεις αυτές παρουσιάστηκαν πέρσι και με μια ομάδα χορού που διαμορφώθηκε στο μάθημα της “π.χ.μ.χ”(πρόβα χορού μετά την χορογραφία). Η διδασκαλία της επηρεάζεται και φέρει στοιχεία τόσο της τεχνικής Cunningham όσο και του αυτοσχεδιασμού, ως αντίστροφα μέσα χαρτογράφησης του εαυτού και των δυνατοτήτων κίνησης. Η έρευνά της, ως ερμηνεύτρια, δημιουργός και δασκάλα χορού, επικεντρώνεται στη σχέση κίνησης και ερμηνείας και τη “τελεολογική”/λειτουργική κίνηση. Διδάσκει σύγχρονο χορό, αυτοσχεδιασμό και σύνθεση χορογραφίας σε μικρούς και μεγάλους (quilombo Centro Cultural, Cumana Dance, Da.N.Ce, Κινητήρας, Baile be Barrio, Α.Σ. ΑΙΑΝΤΑΣ, Λάθος Κίνηση, Σχολή Καλών Τεχνών).

Έχει συνεργαστεί με τους Βανιώ Παπαδέλη, Εύα Πυρνοκόκη, Πέτρο Γάλλια, SaLtaTor Physical Dance Group, Κωνσταντίνο Μίχο, την ομάδα του Δημήτρη Καραλή, τον Κωνσταντίνο Ρήγο και τον Φώτη Νικολάου. Έχει συμμετάσχει ως visiting artist για δυο χρονιές στο choreography lab/ κινητήρας. Το τελευταίο χρόνο ήταν μέλος του Συνεργατικού Στούντιο Λάθος Κίνηση, ενώ τα τελευταία χρόνια είναι μέλος της ομάδας “Dancing to connect”/Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών. Συν-δημιουργεί και είναι ένα από τα ιδρυτικά μέλη της ομάδας “Κόκκου Ροιής”.

Συντελεστές:

Ιδέα – Χορογραφία: Ανδρονίκη Μαραθάκη
Κείμενα: Ανδρονίκη Μαραθάκη, Σπύρος Τέγος
Επιμέλεια σκηνικού χώρου: Μάριος Βιδάλης, Χρήστος Αρτέμης
Κοστούμια: Μαριάννα Κρητικού
Φωτισμός: Σταμάτης Κούρος
Βίντεο: Ηλίας Δημητρόπουλος, Σοφοκλής Κιουρτζόγλου

Παίζουν: Εμμανουέλλα Κορκή, Ανδρονίκη Μαραθάκη, Χρήστος Ροζάκης

Δημιουργικό: Ρούλα Βιδάλη
Οργάνωση Παραγωγής: Ιωάννης Στ. Κούνης
Διεύθυνση Παραγωγής: Νίκος Μπορόβας
Παραγωγή: Ομάδα Χορού «Κόκκου Ροιής»

Διάρκεια παράστασης: 40 λεπτά (χωρίς διάλλειμα)

Φωτό: Παναγιώτης Μαΐδης