Η επιληπτική κρίση είναι σαν την καταιγίδα, μια σκληρή στιγμή. Ο άνθρωπος με επιληψία, όμως, συνεχίζει κανονικά τη ζωή του· δημιουργεί και, μερικές φορές, μεγαλουργεί (Ντοστογιέφσκι, Βαν Γκογκ, κ.ά.). Η επιληψία δεν μπορεί να τον εμποδίσει. Αντιθέτως, η κοινωνία μπορεί και συχνά το κάνει, γιατί «τη λέξη επιληψία τη συνοδεύουν πάντα αρνητικές σκέψεις, φόβος και οίκτος προς το άτομο που πάσχει». Στην πλειονότητα των περιπτώσεων τα άτομα με επιληψία υποφέρουν όχι τόσο από τις κρίσεις όσο από το στίγμα που κουβαλάει αυτή η λέξη. Το στίγμα είναι ένα τείχος που υψώνεται μπροστά στους πάσχοντες από επιληψία, εμποδίζοντάς τους σε κάθε τους δραστηριότητα. Και το τείχος αυτό το χτίζει η κοινωνία, όλοι εμείς που, στην ουσία, δεν γνωρίζουμε τίποτα γι’ αυτή την ασθένεια.

Μόνο η γνώση μπορεί να μας κάνει να συνειδητοποιήσουμε ότι ο πάσχων από επιληψία είναι ένας άνθρωπος σαν κι εμάς –ορισμένες φορές, ίσως και καλύτερος– που, απλώς, κάποια στιγμή ενδέχεται να χρειαστεί τη βοήθειά μας. Και τότε θα πρέπει να μπορούμε να του την προσφέρουμε. Αρκεί να γνωρίζουμε το πώς. Το Κρίση είναι θα περάσει είναι ένα θεατρικό έργο για την επιληψία, που προσπαθεί με χιούμορ να κομίσει γνώση και να απομακρύνει τον φόβο.

Οι Συγγραφείς

Ο Αναστάσιος Μπονάκης γεννήθηκε το 1969 στον Πειραιά. Σπούδασε ιατρική στην Πάτρα. Ακολούθησε την ειδικότητα της νευρολογίας και εξειδικεύτηκε στην επιληψία και στην ιατρική του ύπνου στο Λονδίνο. Είναι επίκουρος καθηγητής στο Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών. Μαζί με τον Πέτρο Αλατζά ίδρυσαν την ΑΜΚΕ «Επιστήμη-Τέχνη-Κοινωνία» με στόχο την εκπαίδευση και ενημέρωση, κυρίως των εφήβων, στις νευροεπιστήμες και στις παθήσεις του νευρικού συστήματος. Καρπός της συνεργασίας τους ήταν το ντοκιμαντέρ Γιατί κοιμάμαι; και το θεατρικό έργο Τι θα γίνει, θα κοιμηθούμε απόψε;, τα οποία πραγματεύονται τη λειτουργία του ύπνου και την καθοριστική συμβολή του στην ψυχική και σωματική υγεία του ανθρώπου και ιδίως του εφήβου. Το Κρίση είναι θα περάσει έρχεται ως συνέχεια αυτής της προσπάθειας, θίγοντας το ευαίσθητο θέμα της επιληψίας.

Ο Άγης Εμμανουήλ γεννήθηκε το 1969 στο Χαλάνδρι. Φοίτησε στην Ανώτερη Σχολή «Μορφές» του ιστορικού θεάτρου «Εμπρός» και συμμετείχε σε μερικές από τις σημαντικότερες παραστάσεις του, όπως: Η αγριόπαπια, Ο γυάλινος κόσμος, Το τάβλι, Ένα ψέμα του μυαλού. Στο ελεύθερο θέατρο, συνεργάστηκε με σημαντικούς σκηνοθέτες σε σημαντικούς ρόλους κλασικών έργων (Σαίξπηρ, Νας, Πίντερ, Στρίντμπεργκ, Ράτιγκαν). Συμμετείχε σε ελληνικές και ξένες κινηματογραφικές παραγωγές, όπως το J.A.C.E και το Καλοκαίρι της Άννας, αντίστοιχα. Πρωταγωνίστησε σε τηλεοπτικές σειρές. Επίσης, διασκεύασε και σκηνοθέτησε σε παγκόσμια πρώτη το μυθιστόρημα των Κέρουακ-Μπάροουζ Και έβρασαν οι ιπποπόταμοι στις γούρνες τους.