Στην έκθεση “Afterimages” θα παρουσιασθούν, μια σειρά πρόσφατων και νέων έργων από ακρυλικά σε καμβά καθώς και μια σειρά σχεδίων από κάρβουνο σε χαρτί.

Σύμφωνα με τον συγγραφέα και επιμελητή Jurriaan Benschop που υπογράφει και το κείμενο της έκθεσης:

«Όταν, παρατηρώντας ένα έργο, δεν μπορούμε να ταυτοποιήσουμε τα όσα απεικονίζει, εστιάζουμε σε άλλα χαρακτηριστικά: στην υφή, στις λεπτομέρειες, στην πορεία μιας καμπύλης, στο πώς δύο χρώματα δένουν ή δημιουργούν αντίθεση. Τα έργα παρέχουν μια σειρά από ερεθίσματα που πυροδοτούνται από την εναλλαγή των χρωμάτων. Συνιστώσες όπως αυτές, απαντούν πρωτίστως στο ερώτημα του πώς ζωγραφίστηκε κάτι και όχι τι ζωγραφίστηκε.»

«Τα μοτίβα που εικονίζονται στη δουλειά της Κικής Κολυμπάρη έχουν γνώριμα στοιχεία, ωστόσο συνήθως δεν είναι δυνατό να αναγνωρίσει κανείς πλήρως ποιά ακριβώς αντικείμενα και ποιές καταστάσεις είχε κατά νου όταν ξεκινούσε το έργο. Κάποια από αυτά συμπεριφέρονται σαν τη λέξη που τριγυρίζει στον νου σου αλλά δεν σου έρχεται τελικά.»

«Η καλλιτέχνιδα αποσπά κάποια χαρακτηριστικά από ό,τι της έχει τραβήξει την προσοχή. […] Απομακρυνόμενη από αυτό που αρχικά παρατήρησε, εστιάζει στη δυναμική που αναπτύσσουν οι φόρμες, δημιουργώντας έτσι μια μετα-εικόνα, μια μετεξέλιξη του αρχικού μοτίβου.»

«Εκείνο που μπορεί κανείς να διαπιστώσει στην προσέγγιση της Κολυμπάρη είναι το πώς “αλλάζει ταχύτητες” μέσα στον ίδιο πίνακα. Στιβαρές, αποφασιστικές πινελιές αναπτύσσουν ταχύτητα για να συγκρουστούν με πεδία όπου το χρώμα απλώνεται αραιό και παραμένει ήρεμο. Τολμηρές χειρονομίες δίνουν στα έργα ένα γενικό πλαίσιο, ένα αίσθημα σταθερότητας, ενώ πράες περιοχές ενδυναμώνουν ακόμα περισσότερο τις χρωματικές διαβαθμίσεις.

Τα έργα της Κικής Κολυμπάρη παρουσιάζονται τελικά σαν ένα παιχνίδι ισόρροπων δυνάμεων.”

“Η αναζήτηση του πώς ζωγραφίζεται κάτι, παραπέμπει στην απτική ποιότητα της ζωγραφικής, σε ένα αίσθημα αφής το οποίο απολαμβάνεται καλύτερα πολύ κοντά, σχεδόν πάνω, στην επιφάνεια του έργου, κατά την ψηλάφηση του πώς φτιάχτηκε.

Από απόσταση λίγων βημάτων, το ενδιαφέρον τραβάει η συνολική ενορχήστρωση, το παιχνίδισμα μεταξύ προσκηνίου και φόντου, η ισορροπία της σύνθεσης, ένα αίσθημα αιώρησης ή βαρύτητας και, μερικές φορές, μια σκηνή που αποκαλύπτεται είτε σαν εσωτερικός χώρος είτε σαν εξωτερική θέα. Πρόκειται για αντικρουόμενες προσλήψεις του χώρου μέσα στο ίδιο έργο, με το επίπεδο της ζωγραφικής επιφάνειας να διακόπτεται περιστασιακά από μια ψευδαίσθηση βάθους.”

“Με τα έργα αυτά η καλλιτέχνιδα δεν επιχειρεί να νουθετήσει ούτε να καταδείξει την κατάσταση του κόσμου, την επόμενη κρίση ή τη σωστή λύση. Περισσότερο, παρουσιάζει μια σειρά εικαστικών καταστάσεων που έχουν τις ρίζες τους στην καθημερινότητα αλλά πλέον μετασχηματίστηκαν σε κάτι άλλο. Μια ζωγραφική παρουσία που είναι τόσο ψευδαίσθηση όσο και πραγματικό γεγονός.”

Η έκθεση συνοδεύεται από κείμενο του Ολλανδού συγγραφέα και επιμελητή Jurriaan Benschop από όπου και προέρχονται τα παραπάνω αποσπάσματα.

Κική Κολυμπάρη

Η Κική Κολυμπάρη (γεννημένη και μεγαλωμένη στη Γερμανία) αποφοίτησε από την Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών Αθήνας με Άριστα όπου παρακολούθησε και μαθήματα βυζαντινής εικονογραφίας, εγκαυστικής, νωπογραφίας και γλυπτικής. Επικεντρώθηκε στη ζωγραφική και έχει συμμετάσχει σε διεθνείς ομαδικές εκθέσεις (Γερμανία, Ελλάδα, Ιταλία, Πολωνία). Η έκθεση με τίτλο “AFTERIMAGES” θα είναι η δεύτερη της ατομική και θα διεξαχθεί στην Αίθουσα Τέχνης Αθηνών από την οποία και εκπροσωπείται. Η καλλιτέχνις ζει και εργάζεται στην Αθήνα.

Κεντρική φωτογραφία θέματος: Kiki Kolympari – Nocturnal Ensemble on the West Side, 2020, 180x200cm, acrylic on linen