Στον πρώτο χρόνο λειτουργίας της η Κάμιρος, φιλοξένησε 2 εκθέσεις, 6 θεατρικές παραγωγές, 2 εκπαιδευτικά προγράμματα (ένα παραστατικών τεχνών κι ένα χορού), ένα κύκλο μουσικών συναυλιών και έναν κινηματογραφικών προβολών και στο πλαίσιο του residency της Ελεάνας Τσίχλη παρουσιάστηκαν πέντε νέα ελληνικά θεατρικά έργα με τη μορφή δραστικού αναλογίου. Μέσα σε 12 μήνες λειτουργίας, είχαμε τη χαρά να συναντηθούμε με 12 σκηνοθέτες και θεατρικές ομάδες, 14 καλλιτέχνες και πάνω από 50 καταξιωμένους και νέους Έλληνες ηθοποιούς και χορευτές. Η ιδέα μας για ένα χώρο ανοιχτό στις μεταμορφώσεις και τις δυνατότητες αυτού που αποκαλούμε «σκηνή» βρήκε γόνιμο έδαφος στις δουλειές των δημιουργών που φιλοξενήσαμε και αγκαλιάστηκε από το κοινό.

Όπως και πέρσι, έτσι και φέτος βασικοί μας στόχοι είναι η εκπροσώπηση των γυναικών καλλιτεχνών και των θηλυκοτήτων, η ενίσχυση της πρωτότυπης δραματουργίας και των νέων δημιουργών, η συνύπαρξη και η συνάντηση των παραστατικών και εικαστικών τεχνών, η άρρηκτη σύνδεση εκπαίδευσης και δημιουργικής διαδικασίας, η ενεργητική και ουσιαστική σχέση με το κοινό. Ταυτόχρονα στους στόχους μας προστίθενται ο διάλογος με τη διεθνή σκηνή και η ενεργή συμμετοχή του κοινού στην πολιτιστική διαδικασία.

Το φετινό πρόγραμμα φιλοξενεί τον δεύτερο κύκλο resident director με τη Βίκυ Κυριακουλάκου, 3 θεατρικές παραγωγές σε πρωτότυπη δραματουργία και 3 θεατρικές παραγωγές νέων και άπαιχτων στην Ελλάδα διεθνών θεατρικών έργων, 3 εκθέσεις, 3 εκπαιδευτικά προγράμματα, καθώς και κύκλους συζητήσεων ανοιχτούς στο κοινό που αποσκοπούν στο να παρουσιάσουν διεθνείς και εγχώριους καλλιτέχνες και στο να προτείνουν μια άλλη εκδοχή παραγωγής και πρόσληψης του θεάτρου και των παραστατικών τεχνών σήμερα.

Επειδή πιστεύουμε πως σήμερα όσο πιο φλύαρη είναι η παρουσίαση ενός καλλιτεχνικού προγράμματος τόσο λιγότερο ελκύει, επιλέξαμε να παρουσιάσουμε το φετινό μας πρόγραμμα σταδιακά, ώστε να δώσουμε την απαραίτητη προσοχή και χρόνο σε όλες τις εκδηλώσεις που θα πραγματοποιηθούν.

Ο κόσμος αλλάζει και η πιο τρανή απόδειξη αυτού, είναι η βίαιη ένταση με την οποία ο παλιός κόσμος αντιστέκεται σε αυτή την αλλαγή. Στην Κάμιρο πιστεύουμε σ’ αυτόν τον νέο κόσμο που παλεύει να γεννηθεί και δουλεύουμε ώστε όταν αυτό συμβεί, να είμαστε στο κέντρο του. Με αυτή την πίστη για σύμμαχο, ξεκινάμε τη δεύτερη χρονιά μας και ετοιμαζόμαστε να σας υποδεχτούμε.

Εταιρεία Θεάτρου «Θέρος»

ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ:

Resident Director ΙΟΥΛΙΟΣ – ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2022
ΒΙΚΥ ΚΥΡΙΑΚΟΥΛΑΚΟΥ

Η Βίκυ Κυριακουλάκου στο residency της Καμίρου αναζητά τρόπους για να ελαστικοποιήσει, να ανακυκλώσει και να ξαναπαρουσιάσει μια παράστασή της σε άλλη κλίμακα, με άλλες μεταβλητές, σε νέο χώρο, με ελάχιστους συντελεστές, με ελάχιστο budget, θέτοντας τα εξής ερωτήματα: μπορεί η ανακύκλωση να σώσει το θέατρο; Πόσο ελαστικός μπορεί ή χρειάζεται να είναι ένα καλλιτέχνης σήμερα; Συνεχίζοντας τη σχέση Κουζίνας με την Κάμιρο και μετά την επιτυχία του μαθήματος στο Performance Making με τίτλο Κίτσεν σινκ ντραματάρα που συνεχίζεται για δεύτερη χρονιά, η Βίκυ Κυριακουλάκου καλείται ως άλλη Ελαστίνα να σώσει τον πλανήτη από το Food Waste.

ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ ΒΙΚΥ ΚΥΡΙΑΚΟΥΛΑΚΟΥ

Η Βίκυ Κυριακουλάκου είναι theater maker και εργάζεται ως ηθοποιός, σκηνοθέτης και δασκάλα. Η καλλιτεχνική της προσέγγιση συνδυάζει τα εικαστικά με την ποπ κουλτούρα, τη μεγάλη και τη μικρή κλίμακα, την όπερα και την περφόρμανς, τη φιλοσοφία και την εξομολόγηση. Μετά την ολοκλήρωση των σπουδών της στο τμήμα Χρηματοοικονομικής και Τραπεζικής Διοίκησης (Πανεπιστήμιο Πειραιά), αποφοίτησε από τη δραματική σχολή του Δήμου Αγίας Βαρβάρας και, αργότερα, συνέχισε για μεταπτυχιακές σπουδές στο πανεπιστήμιο Goldsmiths του Λονδίνου (ΜΑ Performance Making). Παράλληλα με τις ακαδημαϊκές της σπουδές, έχει σπουδάσει μουσική (10 χρόνια), χορό και τραγούδι. Το 2015-16 ολοκλήρωσε σπουδές στη θεραπευτική μάλαξη. Ζει στον Πειραιά και εργάζεται στην Ευρώπη. Έχει συνιδρύσει και συνεργάζεται με τις θεατρικές ομάδες Nova Melancholia στην ΑΘΗΝΑ (από το 2006), Vacuum Theatre και Ferodo Bridges στο Λονδίνο (από το 2012). Το 2012 ήταν υποψήφια για το βραβείο «Μελίνα Μερκούρη». Δουλειά της έχει παρουσιαστεί σε διάφορα φεστιβάλ και σκηνές της Ελλάδας και του εξωτερικού (Battersea Art Center, Arcola Theatre, Δημοτικό Θέατρο Πειραιά, Φεστιβάλ Εδιμβούργου, Φεστιβάλ Αθηνών, Φεστιβάλ Φιλίππων, Πειραματική Σκηνή Εθνικού Θεάτρου, Μπιενάλε Αθήνας κ.ά.). Τον τελευταίο χρόνο, έγραψε, σκηνοθέτησε και έπαιξε στην παράσταση «Η τέχνη του πολέμου», στο φεστιβάλ νέων δημιουργών Future N.O.W. της Στέγης, μέσα από την οποία δημιουργήθηκε ο πυρήνας για τα μελλοντικά της έργα. Έχει διδάξει θέατρο σε επαγγελματίες και ερασιτέχνες ηθοποιούς, σε εφήβους, άτομα άνω των 65 ετών, καθώς επίσης και σε συμπεριληπτικές ομάδες ανθρώπων (με νοητική ή σωματική δυσκολία), που είναι και οι αγαπημένοι της μαθητές.

ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2022
ΘΕΑΤΡΟ

Μετά το τέλος του κόσμου· ένα αρχείο ματαιωμένων σχεδίων
σκηνοθεσία: Παντελής Φλατσούσης

ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ για λίγες παραστάσεις
από 5-23 Οκτωβρίου

Mετά την επιτυχημένη της πρώτη παρουσίαση την άνοιξη του 2022, η παράσταση του Παντελή Φλατσούση «Μετά το τέλος του κόσμου· ένα αρχείο ματαιωμένων σχεδίων» θα επαναληφθεί από τις 5 έως τις 23 Οκτωβρίου στο Θέατρο Κάμιρος στην Κυψέλη.

Δυο ηθοποιοί γίνονται οι παρουσιαστές ενός αρχείου μη πραγματοποιημένων ατομικών και συλλογικών ”σχεδίων”.

Ποια είναι η δυναμική του ακόμα ανεκπλήρωτου, του μη πραγματοποιημένου, του ανολοκλήρωτου; Ποια η θέση του ματαιωμένου σχεδίου σε μία κοινωνία προσανατολισμένη στην επιτυχία; Και ποια μπορεί να είναι η λειτουργία του τόσο σε ατομικό, όσο και συλλογικό επίπεδο σε μια εποχή σημαδεμένη από την πανδημία του covid 19, όπου τα ματαιωμένα σχέδια συσσωρεύονται και το μέλλον αποτελεί ξανά ένα ανοιχτό διακύβευμα; Μπορεί ένα αρχείο ματαιωμένων σχεδίων, ένα αρχείο συσσωρευμένης συλλογικής και ατομικής τρωτότητας να αποτελέσει εφαλτήριο για μια νέα αντίληψη της κοινωνίας;

Ο Παντελής Φλατσούσης, συνεχίζει – μετά το ΕΘΝΙΚΟ ΝΤΕΦΙΛΕ και τη ΛΑΘΟΣ ΧΩΡΑ – να διερευνά τα όρια μεταξύ μυθοπλασίας και πραγματικότητας. Το κείμενο της παράστασης συνδιαμορφώνεται με την συμμετοχή του κοινού, ενώ όπως σημειώνει ο ίδιος ο σκηνοθέτης «Κύριος στόχος πρόκειται να είναι η δημιουργία μίας παράστασης μεταξύ μυθοπλασίας και πραγματικότητας. Ταυτόχρονα μέσω της χρήσης νέων τεχνολογιών, τόσο στο παραστασιακό κομμάτι, όσο και στην ”κατασκευή” της γίνεται η απόπειρα να θεματοποιηθούν ερωτήματα, σχετικά με την σχέση τεχνολογίας και θεατρικής τέχνης, που τέθηκαν από την συγκυρία της πανδημίας: Ποιο θέατρο ανταποκρίνεται στις ανάγκες του σύγχρονου θεατή; Πώς έχει τροποποιήσει την θεατρική τέχνη η ολοένα και αυξανόμενη προσφορά, πρωτότυπου και μη, παραστασιακού υλικού μέσω διαδικτύου; Ποιος τρόπος να κάνουμε θέατρο ανταποκρίνεται στο αλλαγμένο από τις περιστάσεις βλέμμα μας;

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ

Σύλληψη και Σκηνοθεσία: Παντελής Φλατσούσης
Κείμενο παράστασης: Παντελής Φλατσούσης & η ομάδα, με την συμμετοχή του κοινού
Δραματουργία: Παναγιώτα Κωνσταντινάκου, Έλενα Τριανταφυλλοπούλου
Σκηνικός Χώρος: Κωνσταντίνος Ζαμάνης
Ηχητικός σχεδιασμός & Πρωτότυπη μουσική σύνθεση: Παναγιώτης Μανουηλίδης
Βοηθός ηχητικού σχεδιασμού: Άγγελος Κονταξής
Σχεδιασμός και υλοποίηση λογισμικού: Κωνσταντινος Νησίδης
Σχεδιασμός φωτισμών: Τζάνος Μάζης
Βοηθοί σκηνοθέτη: Σόνια Καλαϊτζίδου, Θανάσης Κριτσάκης
Eπικοινωνία: Ευαγγελία Σκρομπολα

Με τους: Γιώργο Κριθάρα, Άλκηστις Πολυχρόνη

Η παράσταση επιχορηγείται από το Υπουργείο Πολιτισμού

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ

Νέες Ημερομηνίες Παραστάσεων: από 5 έως 23 Οκτωβρίου κάθε Τετάρτη με Κυριακή στις 21:00
Διάρκεια: 70′
Εισιτήρια: 15, 10 ευρώ (φοιτητικό, λοιπές κατηγορίες)

ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ 2022
ΘΕΑΤΡΟ – PERFORMANCE

Θέρος – Εταιρεία Θεάτρου
«Ελευθερία εις Θάνατον»
Έναρξη παραστάσεων: Δευτέρα 31 Οκτωβρίου 2022

Η καινούρια θεατρική παραγωγή της Θέρος, που πραγματοποιήθηκε στις 19 & 20 Αυγούστου 2022 στο Επταπύργιο Θεσσαλονίκης, στο πλαίσιο του προγράμματος «Όλη η Ελλάδα ένας Πολιτισμός», θα παρουσιαστεί στην Κάμιρο για 14 παραστάσεις από τις 31 Οκτωβρίου ως τις 22 Νοεμβρίου.

Στις 31 Οκτωβρίου 1922 ξεκίνησε «η δίκη των έξι»: πέντε Έλληνες πολιτικοί και ένας στρατιωτικός παραπέμφθηκαν σε δίκη με την κατηγορία της εσχάτης προδοσίας, ως οι κύριοι υπαίτιοι της Μικρασιατικής Καταστροφής. Το πρωί της 15ης Νοεμβρίου 1922 καταδικάστηκαν σε θάνατο και εκτελέστηκαν με συνοπτικές διαδικασίες την ίδια μέρα στο Γουδί. Εκείνο το πρωί, ο Πρόεδρος του Έκτακτου Στρατοδικείου, διαβάζει την ετυμηγορία και, όντας τρομερά ταραγμένος, ξεχνάει να τηρήσει το πρωτόκολλο και αποχωρεί από την αίθουσα χωρίς να πει «λύεται η συνεδρίασις». Η δίκη των έξι τυπικά δεν λύθηκε ποτέ. Εξακολούθησε σιωπηλά να συντελείται σε όλο τον 20ο αιώνα. Και τα ερωτήματα του τότε παρέμειναν αναλοίωτα: ήταν μια δίκαιη ή μια άδικη δίκη; Ήταν αθώοι ή ένοχοι; Η εκτέλεση των έξι έδωσε ένα οριστικό τέλος στον Εθνικό Διχασμό ή βάθυνε την πληγή του, γέννησε τον Εμφύλιο και μόλυνε εσαεί την εθνική συνείδηση;

Ακριβώς 100 χρόνια μετά, η «Θέρος» με την παράσταση «Ελευθερία εις Θάνατον» επιχειρεί να δώσει ένα τέλος σε αυτή τη δίκη που δεν ήταν παρά «εν είδος θεατρικής παραστάσεως δια να πεισθή η κοινή γνώμη ότι οι νόμιμοι τύποι ετηρήθησαν».

Σήμερα άραγε, πόσα και τι μορφής δικαστήρια στήνονται «για να πεισθεί η κοινή γνώμη»; Πόσα πραγματικά γεγονότα μεταμφιέζονται σε φανταστικά και αντίστροφα; Πόσες ανθρώπινες καταστροφές κρύβουν οι εθνικοί θρίαμβοι; Πόσο δημοκρατικό είναι ένα πολιτικό σύστημα που είναι ικανό να κάνει τα πάντα για να σώσει τον εαυτό του- ακόμα και φόνο; Και τελικά, ο καθένας από εμάς, πώς βλέπει, αντιλαμβάνεται και ερμηνεύει τον κόσμο που τον περιβάλλει;

Το κοινό θα μπορεί να επιλέξει ανάμεσα σε δύο εκδοχές της παράστασης: την ζωντανή και την ψηφιακή. Σε μια προσπάθεια να αποτυπωθεί το κλίμα της τότε εποχής, η ψηφιακή εκδοχή της παράστασης έρχεται να πάρει τη θέση των λογοκριμένων πρακτικών που δημοσιεύονταν στις εφημερίδες.

Έτσι, κάθε Κυριακή η παράσταση θα προβάλλεται και σε live streaming μέσω του καναλιού της Θέρος στο Youtube.

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ

Δραματουργία – Σκηνοθεσία: Ηλέκτρα Ελληνικιώτη
Μελέτη σκηνικού χώρου – Κοστούμια: Δήμητρα Λιάκουρα
Μουσική – Σχεδιασμός Ήχου: Γρηγόρης Ελευθερίου
Φωτισμοί: Ισμήνη Σταρίδα
Συνεργάτις Σκηνοθέτις: Τέρψη Κονταργύρη
Επιστημονικός Συνεργάτης: Μάνος Λαμπράκης
Φωτογραφίες – Βίντεο: Μαρίλη Ζάρκου, Φάνης Παυλόπουλος

Ερμηνεύουν: Μαρία Μαμούρη, Άννα Μαρία Παπαϊωάννου, Ηλέκτρα Ελληνικιώτη

Υπεύθυνη Επικοινωνίας: Ευαγγελία Σκρομπολα
Διεύθυνση – Εκτέλεση Παραγωγής: Θέρος-Εταιρεία Θεάτρου

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ

Ημέρες και ώρες παραστάσεων: 31 Οκτωβρίου – 22 Νοεμβρίου 2022, Σάββατο – Κυριακή – Δευτέρα – Τρίτη | 21:00
Διάρκεια παράστασης: 90 λεπτά
Τιμές Εισιτηρίων: 15 ευρώ (κανονικό), 10 ευρώ (μειωμένο), 5 ευρώ (ατέλεια), 5 ευρώ (live streaming, μόνο κάθε Κυριακή στις 21:00)

ΒΙΚΥ ΚΥΡΙΑΚΟΥΛΑΚΟΥ
«Everything but the kitchen sink *-DRAMA»

For all the things that went down the drain
For all the thoughts that -yet -still remain
For all the thunders that remained dumb
For all the creations about to come

*an extremely large number of things

Αυτή είναι μια παράσταση για μία παράσταση που δε θα δείτε ποτέ.
Αυτή είναι μια αποτυχία για μία αποτυχία που δε θα δείτε ποτέ.

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ

Ημέρες και ώρες παραστάσεων: Πέμπτη-Παρασκευή 10-11, 17-18 Νοεμβρίου 2022, Πέμπτη-Παρασκευή-Σάββατο 24-26 Νοεμβρίου και 1-3 Δεκεμβρίου 2022
Τιμές Εισιτηρίων: 12 ευρώ (κανονικό), 8 ευρώ (μειωμένο), 5 ευρώ (ατέλεια)

ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2022
ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ

Έκθεση «Μπουσουλάω»
Η πρώτη ατομική έκθεση της ΜΑΤ. τον Δεκέμβριο στην Κάμιρο

ΚΕΙΜΕΝΟ ΕΚΘΕΣΗΣ

μιλάω για το μπουσουλητό μας, για τις λόξες μας,
για τα χούγια μας, γιατί τρώμε τα νύχια μας, γατί
πίνουμε, γιατί κλαίμε, γιατί είμαστε αστείοι σα
διαφήμιση και αφήνουμε την τηλεόραση ανοιχτή να
παίζει όταν κοιμόμαστε, για την αδιακρισία μας, για
τους τέσσερους τοίχους μας, γιατί γελάμε με μια
βλακεία από το πουθενά, γιατί εκνευριζόμαστε, γιατί
παρεξηγούμαστε για ψύλλου πήδημα, γιατί το
παρελθόν μας μυρίζει, γιατί δεν ξέρουμε τι να
κάνουμε την Παρασκευή, γιατί δε μας χωρούν τα
μωρουδίστικά μας και βολευόμαστε με τζιν, T-shirt ή
ό,τι άλλο, κυρίως για αυτά μιλάω, για τις τσιρίδες,
γιατί δε ξέρουμε τι μας φταίει στο πρωινό
κατούρημα, γιατί όλα είναι ραφιναρισμένα κι έξω
απ’τα μέτρα μας τελικά, γιατί στεκόμαστε πολλή
ώρα εδώ, γιατί δεν περιμένουμε, γιατί βιαζόμαστε
και ουρλιάζουμε σε αγνώστους -με πιάνεις, τώρα; –
για τα συντηρητικά μας κύτταρα, για τις αναιμικές
μας χειρονομίες, για όλες αυτές τις εφεδρικές
πιπίλες, για κάτι τέτοια μιλάω,
επιτέλους βγήκε,
δε γλίτωσε,
κυρίως για αυτό μιλάω.

ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ ΜΑΤ.

Γεννήθηκα στην Καλαμάτα, όπου ζωγράφιζα τους
τοίχους του δωματίου μου, έκανα τις καλοκαιρινές
μου διακοπές στη Μάνη και στην Άρτα, όπου
ζωγράφιζα τους τοίχους της αυλής, όταν βαριόμουν
στις ταβέρνες ζωγράφιζα τις χαρτοπετσέτες, κι όταν
είχα μπροστά μου λογαριασμούς, τεστ, λαχεία,
συνταγές γιατρού ζωγράφιζα και εκεί. Όταν μιλάω
στο τηλέφωνο ζωγραφίζω, όταν περιμένω κάποιον
κάπου ζωγραφίζω. Θυμάμαι τον πατέρα μου να
κάνει το ίδιο και μια μέρα να μου δείχνει με χαρά το
σκίτσο του σε ένα χαρτί κουζίνας και να μου λέει,
κοίτα αυτόν τον κακομοίρη που ζωγράφισα, πως
είναι έτσι. Γέννημα θρέμμα αυτοδιδαχής
μπουσουλάω στις τεχνικές, στις αισθητικές επιταγές
και τώρα μετά από 24 χρόνια ζήσης κάνω την
πρώτη ατομική μου έκθεση. Αυτές οι σκέψεις και
αναμνήσεις είναι το βιογραφικό μου, αυτά είναι οι
εγγυητές μου.
Α,
και τα απογεύματα που μυρίζουν βρεγμένο χώμα
Α, και ο Μπεκετ
Α, και ο Bacon
A, και τα λάθη μου, κυρίως λάθη
Α, και οι φωνές των άλλων- δε το κάνεις
σωσταααααααα
Αααααα
Αααα
Αα
Α
ΜΑΤ.

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΕΚΘΕΣΗΣ

ΕΓΚΑΙΝΙΑ ΕΚΘΕΣΗΣ: Παρασκευή 9 Δεκεμβρίου 2022, 17:00
ΠΕΡΙΟΔΟΣ ΕΚΘΕΣΗΣ: 9-25 Δεκεμβρίου 2022
ΗΜΕΡΕΣ ΕΚΘΕΣΗΣ: Παρασκευή, Σάββατο, Κυριακή
ΩΡΑΡΙΟ ΕΚΘΕΣΗΣ: Παρασκευή 17:00-21:00, Σάββατο-Κυριακή 11:00-15:00 & 17:00-21:00
Σάββατο 24 Δεκεμβρίου μόνο 11:00-15:00, Κυριακή 25 Δεκεμβρίου μόνο 17:00-21:00

ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ-ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2022
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

ΚΥΨΕΛΗ ΠΑΡΑΣΤΑΤΙΚΩΝ ΤΕΧΝΩΝ
Εκπαίδευση | Καθοδήγηση | Δικτύωση
Από τις ομάδες Θέρος και Μπασάρτ
Από Δευτέρα 3 Οκτωβρίου έως Παρασκευή 24 Δεκεμβρίου

Μετά την επιτυχία του πρώτου κύκλου, η Κυψέλη Παραστατικών Τεχνών επανέρχεται με ένα νέο κύκλο σεμιναριακών μαθημάτων, που ξεκινούν στις αρχές Οκτωβρίου στην Κάμιρο.

Η Κυψέλη Παραστατικών Τεχνών (ΚΠΤ) είναι μία κοινότητα – οικοσύστημα, που επικονιάζει τη δημιουργική διαδικασία με στόχο τη συνολική και ουσιαστική ανάπτυξη των καλλιτεχνών και του έργου τους. Περιλαμβάνει τρεις διαδοχικές λειτουργίες – την Εκπαίδευση, την Καθοδήγηση και τη Δικτύωση – που προϋποθέτουν χρονικά και διαδικαστικά η μία την άλλη. Η ΚΠΤ είναι μία πρωτοβουλία των ομάδων Θέρος, Κι Όμως Κινείται και Μπασάρτ σε επιμέλεια Κέλλυς Διαπούλη, και πραγματοποιείται στο χώρο Κάμιρος στην Κυψέλη.

«Ο ΗΘΟΠΟΙΟΣ ΕΙΝΑΙ DJ»*
Εργαστήριο Υποκριτικής με την Ηλέκτρα Ελληνικιώτη

Η εργασία του ηθοποιού και η σκηνική ερμηνεία στο σύγχρονο θέατρο είναι πολλά περισσότερα από την “ενσάρκωση” ενός ρόλου. Ένας ηθοποιός σήμερα, στην πρόβα και στην παράσταση, μπορεί -αν θέλει- να προτείνει και να δημιουργήσει τα πάντα. Αυτή η παντοδυναμία συχνά τον κάνει να νιώθει Θεός, αλλά αν ο Falk Richter είχε δίκιο και ο Θεός είναι dj, τότε ο σύγχρονος ηθοποιός καλύτερα να είναι dj, παρά Θεός. Το κείμενο, η μουσικότητα της γλώσσας, οι δυνατότητες του σώματος, η σκηνική συνύπαρξη, τα σκηνογραφικά και ενδυματολογικά υλικά, η μουσική, η φωτογραφία και η κινούμενη εικόνα, ο διάλογος με το δημόσιο χώρο, η διακειμενικότητα , η Ιστορία και το ντοκουμέντο, είναι μόνο μερικά από τα «tracks» που μπορεί να μιξάρει σε ζωντανό χρόνο και με απόλυτη ελευθερία στην προσπάθειά του να φτιάξει έναν ολοκληρωμένο σκηνικό κόσμο. Ο σύγχρονος ηθοποιός είναι ένας μικρός δραματουργός επί σκηνής: δημιουργεί συνθέτοντας και συνδέοντας ήδη υπάρχοντα υλικά. Συλλέγει κατά τη διάρκεια των προβών, αρχειοθετεί και δοκιμάζει με έναν στόχο: να διατηρήσει τον θεατή ενεργό, σχεδόν έτοιμο να σηκωθεί από την καρέκλα του -ή ακόμα και όρθιο. Ακριβώς όπως ένας dj.

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ

ΕΝΑΡΞΗ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟΥ: Σάββατο 15 Οκτωβρίου 2022
ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟΥ: 15 Οκτωβρίου – 17 Δεκεμβρίου 2022
ΜΕΡΕΣ/ΩΡΕΣ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ: κάθε Σάββατο, 11:00-15:00
ΣΥΝΟΛΟ ΩΡΩΝ: 40
ΚΟΣΤΟΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ: 240 ευρώ

«ΤΟ ΣΩΜΑ ΩΣ ΝΤΟΚΟΥΜΕΝΤΟ»
με την Όλγα Σπυράκη
Εργαστηριακός κύκλος μαθημάτων χορού – αυτοσχεδιασμού – σύνθεσης με θέμα

Πρόθεσή μας στο εργαστήριο αυτό είναι να διερευνήσουμε πώς μπορεί το σώμα να αφομοιώσει, και να επικοινωνήσει σε δεύτερο στάδιο παραστατικά, ηχογραφημένο λόγο -μαρτυρία ενός πολιτικού γεγονότος ή μιας σειράς γεγονότων σχετιζόμενων με ένα πολιτικό φαινόμενο. Αν και η έννοια ντοκουμέντο είναι απτή στο έργο πολλών σύγχρονων δημιουργών στις παραστατικές τέχνες, παρ’ όλα αυτά δεν έχει διερευνηθεί σε βάθος το πλαίσιο στο οποίο ένα σώμα ως παραστατικό εργαλείο, όντας σε σύμβαση παραστατικής επιτέλεσης, επικοινωνεί αυτομάτως συμβάντα πολιτικού και κοινωνικού πλαισίου. Για αυτόν τον λόγο, στην εργασία αυτή θα πραγματοποιηθεί μια πρώτη προσπάθεια να μελετήσουμε το κινούμενο σώμα ως μέσο αποτύπωσης/καταγραφής και επικοινωνίας, σαν ένα ντοκουμέντο που βρίσκεται σε ζωή και δράση.

ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ ΟΛΓΑ ΣΠΥΡΑΚΗ

Η Όλγα Σπυράκη έχει κάνει σπουδές χορογραφίας (ΜΑ Codarts), και χορού στην Ανώτερη Επαγγελματική Σχολή Χορού της Εθνικής Λυρικής Σκηνής και την επαγγελματική σχολή χορού Ραλλού Μάνου Είναι αριστούχος απόφοιτος του τμήματος Θεατρικών Σπουδών Πατρών, και απόφοιτος Δραματικής Σχολής Αθηνών Γ. Θεοδοσιάδη.

Έχει επιλεγεί και συμμετείχε στο EXIN with David Zambrano, σε Research workshop by DV8 company, στο Fighting Monkey intensive by RootlessRoot. Έχει συνεργαστεί ως performer, με: Athens Video Dance Project, Romeo Castellucci , Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών, Μ. Μαρμαρινό, Πατρίσια Απέργη (Λύκειο Επιδαύρου/Διεθνές Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου), Ermira Goro , Arc for Dance festival, Ευγενία Τζιρτζιλάκη, πειραματική Σκηνή Εθνικού Θεάτρου, μουσείο Μπενάκη, Κώστα Τσιούκα , Θοδωρή Αμπαζή, Yelp Dance Company, Διεθνές Φεστιβάλ χορού Καλαμάτας, Athens Biennale, Gens D’ Uterpan, Documenta Athens, Nigel Charnocκ, City to City Cabaret, Rob Rosnowski, ,ομάδα χορού A Priori, Naud dance company, θίασο ΣΤΟΑ, Ηρώδειο κ.α. και ως χορογράφος στο με τoυς Γ. Χουβαρδά, Square Theater Company, Ανάργυρο Δενιόζο, Θοδωρή Αμπαζή,Michael Seibel, Θανάση Σαράντο, Πηνελόπη Φλουρή, Μάγδα Κόρπη, και με Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών, Δηπεθε Πατρών, Μπάγκειον, τελετή απονομής βραβείων ΙΡΙΣ (Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου), εναρκτήρια εκδήλωση ΤΕDX Πάτρας, κ.α. Δικές της χορογραφίες έχουν επιλεγεί/παρουσιαστεί: Beton7,Reborn in Athens Festival,,Aκropoditi Dance Fest,Feedback In Progress Kinitiras festival,Φεστιβάλ Σωματείου Ελλήνων Χορογράφων, COMMA dance Festival NL, κ.α. Έχει υποστηριχθεί οικονομικά από το ίδρυμα Κωστόπουλος και το ΥΠΠΟΑ για χορογραφική έρευνα/δημιουργία.

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ

ΕΝΑΡΞΗ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟΥ: Οκτώβριος 2022
ΜΕΡΕΣ/ΩΡΕΣ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ: κάθε πρώτη και τρίτη Κυριακή του μήνα, κάθε μάθημα έχει
διάρκεια 3 ωρών
ΚΟΣΤΟΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ: 50 ευρώ/μήνα, 25 ευρώ/ μάθημα. Για συμμετοχή μόνο στο training, 10 ευρώ.