Το βιβλίο αυτό επιχειρεί μια διερεύνηση του διαλόγου της επιτέλεσης ή performance με άλλες πολιτισμικές εκφάνσεις, στις οποίες περιλαμβάνονται η τελετουργία, το θέατρο, ο φιλοσοφικός στοχασμός και η πολιτισμική θεωρία. Από την άλλη, ερευνώνται οι δυνατότητες που αυτός ο διάλογος δημιουργεί, οδηγώντας στην καλλιτεχνική πράξη. Στόχος λοιπόν είναι η συνδυαστική προσέγγιση από τη μια της επιτέλεσης/performance και από την άλλη ενός πολυφωνικού θεωρητικού και καλλιτεχνικού φάσματος με στόχο τη συμβολή στην πράξη όσων θα ήθελαν να ερευνήσουν την performance ή να τη δουν από την πλευρά της δημιουργίας.

Μέσα σε κάθε ένα από τα κεφάλαια, το εισαγωγικό και αυτό για τις πολιτισμικές σπουδές, τα δύο επόμενα για την τελετουργία, το κεφάλαιο για το θέατρο, το κεφάλαιο για τη φιλοσοφία και, τέλος, αυτό για το πέρασμα από την ιδέα στην πράξη – μια μετάβαση που αποτελεί ζητούμενο ολόκληρου του βιβλίου – προτείνονται μια σειρά πηγών, μεθόδων και εργαλείων που προορίζονται για καλλιτεχνική χρήση. Μέσα σε μια τέτοια προοπτική οι κουβάνοι και οι αφρικανοί μύστες της Γιο ρούμπα και οι βραζιλιάνοι ερμηνευτές της ταινίας Ορφέο Νέγκρο συναντώνται και συνομιλούν με τον Πλάτωνα που ανεβάζει στη σκηνή των Διαλόγων τα φιλοσοφικά του φαντάσματα και ο περφόρμερ Άμλετ συμπράττει με τον Γκροτόφσκι.

Ποιους ενδιαφέρουν οι αναπάντεχες και τελετουργικές αυτές συναντήσεις; Ποιοι είναι οι δημιουργοί/συνοδοιπόροι στους οποίους απευθύνεται το βιβλίο αυτό; Είναι σκηνοθέτες του θεάτρου και του κινηματογράφου, καλλιτέχνες/performers, ηθοποιοί και ακόμη όσοι ασχολούνται με τα γόνιμα υβρίδια θεωρίας και πράξης, που πολλές φορές δημιουργούν οι μελετητές των Σπουδών της Επιτέλεσης.

To βιβλίο αυτό της Ιόλης Ανδρεάδη, ενδιαφέρει εξίσου τόσο τους ερευνητές και τους δημιουργούς όσο και εκείνους που ασκούν την πολύτιμη τέχνη του αναγνώστη και του θεατή.