Οδημοφιλέστερος συγγραφέας για παιδιά, Μάικ Κένι, που αγαπήθηκε στην Ελλάδα μέσα από το «Αγόρι με την βαλίτσα» που παρακολούθησαν χιλιάδες θεατές στην παιδική σκηνή του Θεάτρου Κάππα με την υπογραφή του Ηλία Καρελλά, μας συστήνει το πιο πρόσφατο και επίκαιρο έργο του.

Στην «Ραπουνζέλ χωρίς παραμύθι» που θα κάνει πρεμιέρα τον Οκτώβριο του 2022, ο αγαπημένος σκηνοθέτης και σκιοπαίκτης συνδυάζει επί σκηνής ηθοποιούς, ζωντανή μουσική και σύγχρονο θέατρο σκιών. Το έργο έχει σκοπό να μας ευαισθητοποιήσει απέναντι στον ρατσισμό, τον πόλεμο, την απομόνωση, τις μαθησιακές δυσκολίες και τη φύση, με τρόπο τόσο συγκινητικό, όσο και διασκεδαστικό, τονίζοντας την ανθρώπινη ανάγκη για επικοινωνία.

Είναι 1944, το Λονδίνο βομβαρδίζεται. Η μικρή Λέτι, ένα κορίτσι μικτής καταγωγής, πρέπει να μείνει ασφαλής, όπως και χιλιάδες άλλα παιδιά λόγω του πολέμου. Με μια βαλίτσα στο χέρι και ένα γράμμα καρφιτσωμένο στο παλτό της, οι γονείς της την βάζουν στο τρένο. Σε μια απομονωμένη φάρμα στην εξοχή, θα έρθει αντιμέτωπη με τους φόβους της συναντώντας την αυστηρή κηδεμόνα κυρία Πιρς, τον νεαρό Κόνραντ και μια πολύ επιθετική… χήνα!

Στον ρόλο της κυρίας Πιρς η γνωστή τραγουδίστρια και ηθοποιός Idra Kayne. Μαζί της, στον ρόλο της μικρής Λέτι, η Εύα Βόγλη. Παίζουν ακόμα οι ηθοποιοί Μάκης Νάνος και Φάνης Παυλόπουλος.

***

-Η παράσταση «Ραπουνζέλ χωρίς παραμύθι» είναι ένα πολύπλευρο έργο, που καταπιάνεται με πολλά σημαντικά ζητήματα. Ποια θα λέγατε πως είναι τα πιο αξιοσημείωτα στοιχεία που την απαρτίζουν;

Θεωρώ ότι η μαγεία αυτής της παράστασης κρύβεται στο συνδυασμό της ζωντανής μουσικής και της κινησιολογίας.

-Πώς ξεκίνησε η ενασχόλησή σας με το παιδικό θέατρο;

Το 2016 και για τρία χρόνια συνεργάστηκα με το “Εργοστάσιο Ονείρου” που μου άνοιξε την πόρτα στο μαγικό κόσμο του παιδικού θεάτρου. Ακολούθησε η συμμετοχή μου στη “Βουτιά στη Βυθούπολη” και στη συνέχεια είχα τη χαρά και την τιμή να συναντηθώ με τον Ηλία Καρελλά και είμαι πάρα πολύ ευτυχής για αυτό.

-Ποιες είναι κατά τη γνώμη σας οι βασικές δυσκολίες που αντιμετωπίζει ένας καλλιτέχνης όταν καλείται να απευθυνθεί σε παιδιά;

Αν και ήμουν πολύ φοβισμένη στην αρχή, θεωρώ ότι δεν υπάρχει καμία δυσκολία. Τα παιδιά ανταποκρίνονται όπως κάθε ενήλικας όταν ο καλλλιτέχνης δείχνει σεβασμό και είναι αληθινός.

-Η μουσική είναι, φυσικά, ένα αναπόσπαστο κομμάτι της καριέρας σας. Σε αντιδιαστολή με το τραγούδι, η υποκριτική ανταποκρίνεται σε διαφορετικές ανάγκες που μπορεί να έχετε;

Αν και το τραγούδι είναι η πρώτη μου αγάπη, η υποκριτική αισθάνομαι ότι μου δίνει τη δυνατότητα να προσεγγίσω πιο απόκρυφα και “δύσκολα” κομμάτια του εαυτού μου.

-Τι αποτελέσματα πιστεύετε πως παράγει η σύγκλιση μουσικής και θεάτρου;

Για εμένα η σύγκλιση μουσικής και θεάτρου είναι η απόλυτη ευτυχία. Μια ολοκληρωμένη εμπειρία.

-Τι θα λέγατε πως έχετε αποκομίσει από τη συνεργασία σας με τον Ηλία Καρελλά;

Είμαι τόσο ευτυχής και τόσο ευγνώμων για αυτή τη συνεργασία! Τόσο ο Ηλίας Καρελλάς, όσο και η Αντιγόνη Γύρα και ο Κίμωνας Φιορέτος με εμπιστεύτηκαν πραγματικά, με δίδαξαν και ξεκλείδωσαν κατά κάποιο τρόπο κομμάτια του εαυτού μου και δεξιότητες που δεν ήμουν και τόσο σίγουρη ότι διέθετα.

-Θα θέλατε να μας πείτε λίγα λόγια για την «αυστηρή», όπως χαρακτηρίζεται, κυρία Πιρς, την οποία ενσαρκώνετε;

Την αγαπώ πολύ την κυρία Πιρς! Είναι μια γυναίκα ανεξάρτητη, αυτόνομη, μοναχική αλλά και πολύ πληγωμένη και σίγουρα πολλοί ενήλικες γονείς και δάσκαλοι αναγνωρίζουν στοιχεία του εαυτού τους σε αυτήν.

-Πιστεύετε ότι η παράσταση δύναται να ευαισθητοποιήσει τα παιδιά ως προς το καίριο ζήτημα της αποδοχής της διαφορετικότητας και αρκετών παθογενειών που τείνουν να γίνουν χαρακτηριστικές των σύγχρονων κοινωνιών;

Είμαι απόλυτα σίγουρη γι’ αυτό! Και είναι ένας υπέροχος τρόπος να θιχτούν “δύσκολα” θέματα όπως ο ρατσισμός, η περιθωριοποίηση, η απομόνωση, η ανάγκη για ορατότητα και αποδοχή από πολύ νωρίς ηλικιακά.

Διαβάστε επίσης:

Ραπουνζέλ χωρίς παραμύθι, του Μάικ Κένι σε σκηνοθεσία Ηλία Καρελλά στο θέατρο Κάππα