Η Καμεράτα, υπό τη μουσική διεύθυνση του διεθνώς καταξιωμένου μαέστρου Γιώργου Πέτρου αναβιώνει την ιστορική συναυλία του Μότσαρτ

στο Μπουργκτεάτερ της Βιέννης, στις 5 Απριλίου 2011, στην Κεντρική Σκηνή της Στέγης Γραμμάτων & Τεχνών.

 

 

Στις 23 Μαρτίου 1783, ο Μότσαρτ έδωσε στο Μπουργκτεάτερ της Βιέννης μια σημαντική συναυλία, την οποία οργάνωσε ο ίδιος ως παραγωγός και εισέπραξε τα έσοδα από τα εισιτήρια. Τη συναυλία αυτή, που σημείωσε εξαιρετική επιτυχία μέσα σε μια κατάμεστη από κόσμο αίθουσα, παρακολούθησε ο ίδιος ο αυτοκράτορας Ιωσήφ Β.

 

Το πρόγραμμα εκείνης της βραδιάς, το οποίο γνωρίζουμε από προσωπική επιστολή του Βόλφγκανγκ προς τον πατέρα του Λεοπόλδο, ήταν πολύ παράξενο για τα σημερινά δεδομένα. Περιλάμβανε πολλά ετερόκλητα έργα, κοντσέρτα, άριες, έργα για σόλο πιάνο και τη γνωστή συμφωνία Χάφφνερ, σε δύο σκέλη: τα δύο πρώτα μέρη στην αρχή του προγράμματος και τα δύο τελευταία στο τέλος.

 

 

Η Καμεράτα μάς φέρνει το άρωμα της θρυλικής εκείνης συναυλίας με μια υπέροχη βραδιά γεμάτη από τη μαγεία της μουσικής του Βόλφγκανγκ Αμαντέους Μότσαρτ – μια κατ’ αναλογία δομή εκείνου του ρεπερτορίου, αλλά όχι το ίδιο πρόγραμμα.

 

Η αριστουργηματική συμφωνία αρ. 29 αγκαλιάζει: το αγαπημένο 4ο κοντσέρτο για βιολί, με σολίστ τον εξάρχοντα της ορχήστρας Sergiu Nastasa, την περίφημη Νυχτερινή Σονάτα για δύο ορχήστρες και τύμπανα, τη δραματική άρια \»Ah! Lo previdi\» με τη φωνή της σπουδαίας Ελληνίδας σοπράνο Έλενας Κελεσίδη, καθώς και το γοητευτικό κοντσέρτο για πιάνο αρ. 11.

 

 

Ο Γιώργος Πέτρου αναλαμβάνει σε αυτή τη συναυλία διπλό ρόλο, μαέστρου και σολίστ, και παίζει σε ένα φορτεπιάνο Walter (1790), αντίγραφο αυτού που είχε ο ίδιος ο Μότσαρτ και πάνω στο οποίο έγραψε τα μεγάλα του αριστουργήματα.

 

Η Καμεράτα, με τους μαγευτικούς ήχους των οργάνων εποχής, συνδέει το παρελθόν με το μέλλον και υπόσχεται μια αξέχαστη μουσική εμπειρία καθώς και μερικές… εκπλήξεις!

 

 

Η συναυλία αυτή εντάσσεται στο πλαίσιο συνεργασίας της Καμεράτα με τη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών. Μέγας Χορηγός της ορχήστρας για το 2011 είναι το Ίδρυμα Ωνάση.

 

Ο κύκλος αυτός των μουσικών εκδηλώσεων βασίζεται στη δουλειά της Καμεράτα με όργανα εποχής. Το πρόγραμμα «Η Καμεράτα στη Στέγη» εστιάζει σε έργα της μπαρόκ και πρώιμης κλασικής περιόδου, αναδεικνύοντας τους Έλληνες σολίστ αλλά και επιλέγοντας συνεργασίες με κορυφαίους μουσικούς και λυρικούς τραγουδιστές από το εξωτερικό.

 

 

Η Καμεράτα, με το έργο της με όργανα εποχής εισήλθε πρόσφατα στην διεθνή δισκογραφία (πρώτη παγκόσμια ηχογράφηση των έργων Alessandro Severo του Χαίντελ και Don Crepuscolo, τη μονόπρακτη κωμική όπερα του Νικόλαου Μάντζαρου, που κυκλοφορεί από την MDG).

 

 

Μουσική διεύθυνση: Γιώργος Πέτρου

ΈΡΓΑ

– Συμφωνία αρ. 29, σε λα μείζονα, ΚV 201
I. Allegro moderato
II. Andante

– Serenata notturna σε ρε μείζονα, για δύο ορχήστρες εγχόρδων και τύμπανα, KV 239
I. Marcia  (maestoso)
II. Menuetto-Trio
III. Rondeau (Allegretto)

– Κοντσέρτο για φορτεπιάνο και ορχήστρα αρ. 11, σε φα μείζονα, KV 413
I. Allegro
II. Larghetto
III. Tempo di Menuetto
Φορτεπιάνο: Γιώργος Πέτρου (αντίγραφο Walter)

– Κοντσέρτο για βιολί και ορχήστρα αρ. 4, σε ρε μείζονα, KV 218
I. Allegro
II. Andante cantabile
III. Rondeau-Andante grazioso
Βιολί: Sergiu Nastasa

– “Αh! Lo previdi” Ρετσιτατίβο, άρια και καβατίνα για σοπράνο και ορχήστρα, KV 272
Κείμενο: Vittorio Amadeo Cigna-Santi, από το λιμπρέτο για την όπερα Ανδρομέδα
Σοπράνο: Έλενα Κελεσίδη

– Συμφωνία αρ. 29, σε λα μείζονα, ΚV 201
III. Menuetto
IV. Allegro con spirito