Η Καμεράτα, υπό τη μουσική διεύθυνση του διεθνώς καταξιωμένου μαέστρου Γιώργου Πέτρου και με την σύμπραξη της διακεκριμένης …

ηθοποιού Καρυοφυλλιάς Καραμπέτη στο μελόδραμα Μήδεια, παρουσιάζει δύο εμβληματικά έργα που σημάδεψαν την μουσική της εποχής τους, στις 20 και 21 Φεβρουαρίου 2011, στην Κεντρική Σκηνή της Στέγης Γραμμάτων & Τεχνών.

Joseph Haydn
Συμφωνία αρ. 94 σε σολ μείζονα (Η έκπληξη)
Ι. Adagio-Vivace assai
II. Andante
III. Menuetto (Allegro molto)
IV. Finale (Allegro di molto)

Georg Benda
Μήδεια (μελόδραμα)
με την Καρυοφυλλιά Καραμπέτη

«Παρακολούθησα με τη μεγαλύτερη ευχαρίστηση δυο παραστάσεις της Μήδειας του Μπέντα. Τίποτα έως τώρα δεν με έχει εντυπωσιάσει περισσότερο! Η συνεύρεση της πρόζας και της μουσικής δίνουν το ωραιότερο αποτέλεσμα. Ο Μπέντα έχει συνθέσει άλλο ένα “μελόδραμα”, την Αριάδνη στη Νάξο, και τα δύο πραγματικά αξιοθαύμαστα. Αγαπώ τα δύο αυτά έργα τόσο πολύ, ώστε τα έχω πάντα μαζί μου.

Ο Μπέντα είναι ένας από τους πιο αγαπημένους μου σύνθετες». Γεμάτος ενθουσιασμό ο Βόλφγκανγκ Αμαντέους Μότσαρτ περιγράφει στον πατέρα του τι ένιωσε παρακολουθώντας τη Μήδεια στο Μάνχαϊμ.
Ο Γκέοργκ Μπέντα, σύγχρονος του Μότσαρτ, ήταν ένας από τους πρωτεργάτες του κλασικού στυλ, με μεγάλη εργογραφία  και μουσικό ύφος που συχνά θυμίζει τον Μπετόβεν. Με τη Μήδεια διαμορφώνει είναι ένα νέο είδος μουσικού-δραματικού έργου, το μελόδραμα. Τον 18ο αι. ο όρος «μελόδραμα» αναφερόταν σε ένα είδος τόσο αβάν-γκαρντ για την εποχή εκείνη που εντυπωσίασε τη μεγαλοφυΐα του νεαρού Βόλφγκανγκ: ένα θεατρικό έργο με μουσική συνοδεία, χωρίς όμως τραγούδι αλλά με απαγγελία.

Η Καρυοφυλλιά Καραμπέτη, μια από τις σπουδαιότερες σύγχρονες θεατρικές Μήδειες, δίνει νέα πνοή στο έργο του Γκέοργκ Μπέντα , ενώ τα όργανα εποχής της Καμεράτα μας φέρνουν πιο κοντά στο δωρικό συμφωνικό ήχο της κλασικής περιόδου.

Ο πνευματώδης Γιόζεφ Χάυντν πειραματιζόταν πάντα με τις μουσικές μορφές και με τις αντιδράσεις του κοινού του. Στο πρώτο μέρος της βραδιάς παρουσιάζεται η περίφημη συμφωνία του αρ. 94, η οποία έγινε ιδιαίτερα δημοφιλής από την πρώτη δημόσια παρουσίασή της. Γιατί ονομάστηκε έτσι; Ελάτε και θα μάθετε…

Η συναυλία αυτή εντάσσεται στο πλαίσιο συνεργασίας της Καμεράτα με τη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών. Μέγας Χορηγός της ορχήστρας για το 2011 είναι το Ίδρυμα Ωνάση.

Ο κύκλος αυτός των μουσικών εκδηλώσεων βασίζεται στη δουλειά της Καμεράτα με όργανα εποχής. Το πρόγραμμα «Η Καμεράτα στη Στέγη» αφορά σε έργα της μπαρόκ και πρώιμης κλασικής περιόδου, αναδεικνύοντας τους έλληνες σολίστ αλλά και επιλέγοντας συνέργειες με κορυφαίους μουσικούς από το εξωτερικό. Η Καμεράτα, με το έργο της με όργανα εποχής εισήλθε πρόσφατα στην διεθνή δισκογραφία.