Η Ελληνίδα εικαστικός Χριστίνα Μήτρεντσε με έδρα το Λονδίνο, είναι γνωστή για την κατασκευή αφηγήσεων και περφόρμανς ποιητικών συνόλων σε ιδρύματα, όπως σχολεία, βιβλιοθήκες, μουσεία, μέσα από πολλαπλές διαδικασίες βιβλιογλυπτικής, σχεδίου, κολάζ, μεταξοτυπίας και παραγωγής ειδικών εγκαταστάσεων.

Σύμφωνα με τον Michael Hampton, Κριτικός Τέχνης, Art Monthly London:

Στην έκθεση παρουσιάζεται το σύνολο της συλλογής των «Τραυματισμένων Βιβλίων», μιας συνεχούς γλυπτικής σειράς από το 2007 με βιβλία που πυροβολεί με Winchester 4.8 Caliber, υπό ελεγχόμενες συνθήκες. Έχει επιλέξει βιβλία από το αρχείο Wiener Archive & Library, που αναφέρονται σε καταστροφές της ανθρωπότητας, συλλεκτικά βιβλία Penguin & Pelican σε τίτλους ιδεολογιών, Ελληνικά πολιτικά κείμενα από τις εκδόσεις ΠΑΤΑΚΗ, γλωσσολογία, βιβλία τέχνης και ιστορίας. Αυτοί οι τραυματισμένοι τόμοι έχουν τεθεί σε ανάπαυση, γιατί οι σελίδες τους υποστηρίζουν περιεχόμενα που είναι πλέον επιστημολογικά απολιθωμένα. H οπή που προκαλείται από τις σφαίρες είναι το ISBN ή ο κωδικός. Οι «θάνατοι» τους δείχνουν επίσης ότι το βιβλίο όντας είτε επιστημονικό είτε μυθοπλασία είναι ένας στρατιώτης στον ατέλειωτο πόλεμο ιδεών, μέσω του οποίου εξελίσσεται η ανθρωπότητα.

Η εικαστικός στη σειρά «Βιβλιόφιλοι» με κολάζ χρησιμοποιεί υπολείμματα «τραυματισμένων σελίδων» και συλλεκτικό υλικό από το αρχείο της που συγκεντρώθηκε στο Λονδίνο. Με τις σαγηνευτικές χρωματικές γωνίες τους εκτείνονται σε ένα ευρύ φάσμα θεμάτων, από την καθημερινή ζωή, την ιστορία ή την αρχιτεκτονική. Η Μήτρεντσε επιστρέφει στην μοντέρνα τεχνική του κολάζ, αναφερόμενη μεταξύ άλλων στους Carl Switzer, Eduardo Paolozzi και Joe Tilson.

Στη σειρά «Bookscapes» μετατρέπει εξώφυλλα σε πολύχρωμους καμβάδες που ανακαλούν τον αφηρημένο εξπρεσιονισμό και διερευνώνται περαιτέρω τα “τοπία” την εποχή του διαδικτύου. Τέλος μια επιλογή από τα δημοφιλή χειροποίητα γλυπτικά «Μανιτάρια» παρουσιάζεται επίσης στην έκθεση.

Χριστίνα Μήτρεντσε

Η Χριστίνα Μήτρεντσε είναι καλλιτέχνης, εκπαιδευτικός και επιμελήτρια. Έχει εκθέσει εκτενώς ατομικά σε γκαλερί, μουσεία και δημόσιους χώρους συμπεριλαμβανομένων TATE, Βασιλική Ακαδημία, ICA, Chisenhale Gallery, Saatchi, Ολυμπιακό Στάδιο Λονδίνο, Λίβερπουλ Μπιενάλε, Μουσείο Hackney, Μουσείο Φυσικής Ιστορίας-Οξφόρδη, Jerwood Gallery, PIAF Art Fair, London Art Fair, Central Booking Ν.Υ, Anya Shiva Gallery- Ν.Υ, Κέντρο Τεχνών Πολιτισμού Κεμπέκ-Καναδάς, Συμβούλιο Καλών Τεχνών του Καίμπριτζ – Μασαχουσέτη, Εθνική Βιβλιοθήκη της Βαγδάτης, Latarka Gallery -Budapest, Drop Gallery –Hiroshima Ιαπωνία, Νadine Feront Brussels, Brussels Art Fair, Σουηδικό Ίδρυμα Σύγχρονης Τέχνης, RiseArt- Βερολίνο, Mitte Βαρκελώνη, NDSM-Werf Άμστερνταμ, XV Μπιενάλε Μεσογείου, Μπιενάλε Bodrum Tουρκία, Εβραικό Μουσέιο Ελλάδος, Ίδρυμα Ωνάση, ΜΟΜUS.

Η δουλειά της προβάλλεται και αποκομίζει σημαντικές κριτικές σε μεγάλες εκδόσεις, όπως το The WORD Is Art, Thames & Hudson και στο Unselfmarked. Έργα της βρίσκονται σε ιδιωτικές και δημόσιες συλλογές στην Ευρώπη και Αμερική, συμπεριλαμβανομένου ίδρυμα WWW, MOCA, Σωματείο Γερουσίας Swedenborg, Special Collections UWE, LCC, (UAL) Chelsea College of Art & Design, Πανεπιστήμιο Βαρκελώνης, Βιβλιοθήκη Γυναικών ΜΑΚΕ Goldsmiths University, Κέντρο Τέχνης του Βιβλίου N.Y, Εθνική Βιβλιοθήκη της Βαγδάτης, Εταιρεία Καλών Τεχνών Λονδίνο, MOLS collection Ολλανδία, Αρχείο ΤΑΤΕ, Εταιρεία Συλλεκτών PENGUIN, Ίδρυμα Ωνάση, MOMUS, Εβραϊκό Μουσείο της Ελλάδος, Μουσείο Μπενάκη, Ίδρυμα ΜΙΕΤ, Αερολιμένας Βενιζέλου Αθήνα.