Η Weird Wave παρουσιάζει στους κινηματογράφους από την Πέμπτη 11 Σεπτεμβρίου 2014, την ταινία Η ζωή είναι ωραία με τα μάτια κλειστά (Vivir es Facil con los Ojos Cerrados) του Νταβίντ Τρουέμπα.

1966, αναζητούσαν τον Τζον Λένον και βρήκαν τον εαυτό τους….

Το 1966, ένας δάσκαλος στην Ισπανία, που χρησιμοποιούσε τα τραγούδια των Μπήτλς για να διδάξει Αγγλικά στους μαθητές του, οδήγησε από την Καρταχένα στην Αλμερία, με την ελπίδα να συναντήσει τον Τζον Λένον, που γύριζε εκεί την ταινία How I Won the War. Ο δάσκαλος ήθελε να ζητήσει από τον Τζον Λένον να τυπώνει τους στίχους των Μπητλς στα μελλοντικά τους άλμπουμ, αφού υπήρχαν στίχοι που δεν μπορούσε να ξεχωρίσει.

Στο Η Ζωή είναι Ωραία με τα Μάτια Κλειστά (Vivir es fácil con los ojos cerrados), ο σκηνοθέτης και συγγραφέας Νταβίντ Τρουέμπα (David Trueba) χρησιμοποιεί αυτή την αληθινή ιστορία σαν την πλατφόρμα για ένα εμπνευστικό και πρωτότυπο road-movie που διαδραματίζεται σε μια κρίσιμη στιγμή στην ιστορία της Ισπανίας.

Το Η Ζωή είναι Ωραία με τα Μάτια Κλειστά, σάρωσε τα φετινά βραβεία Γκόγια (τα Ισπανικά Όσκαρ), κερδίζοντας τα βραβεία Καλύτερης Ταινίας, Σκηνοθεσίας, Σεναρίου, Μουσικής και Ερμηνείας.

Ο Javier Cámara (I’m So Excited!, Bad Education, Talk to Her) παίζει έναν δάσκαλο, γκρούπι του Τζον Λένον, που στο δρόμο συναντά και παίρνει μαζί του δυο παιδιά που το καθένα θέλει να ξεφύγει από τη ζωή του: την Μπελέν (Natalia de Molina), που είναι τριών μηνών έγκυος, και τον Χουάνχο (Francesc Colomer), που έφυγε από το σπίτι του για να ξεφύγει από τον καταπιεστικό πατέρα του (Jorge Sanz).

Στο παρασκήνιο, ο Τρουέμπα υπενθυμίζει διαρκώς την καταπιεστική φύση του καθεστώτος του Φράνκο στην Ισπανία. Όπως όταν κάθε φορά που ανοίγει το ραδιόφωνο, ακούγονται θρησκευτικά τωκ-σόου. Ή όταν ο δάσκαλος λέει στους δυο νεαρούς πως, «Δεν μπορείς να ζεις μέσα στον φόβο. Πολλοί άνθρωποι στην Ισπανία ζουν μέσα στο φόβο», που ενώ αναφέρεται σε έναν τοπικό νταή, το σχόλιο του είναι φορτισμένο με πολιτική χροιά.

Όπως ο βραβευμένος με Όσκαρ αδελφός του Fernando (Belle Epoque), ο Νταβίντ Τρουέμπα είναι αισιόδοξος — πιστεύει στο καλό που έχουν μέσα τους οι άνθρωποι — και αυτή η ηλιόλουστη, μελαγχολική κωμωδία αποτυπώνει μια χώρα που δεν έχει ακόμα αντιληφθεί πως βρίσκεται σε μια καμπή μεγάλων αλλαγών.

Το Η Ζωή είναι Ωραία με τα Μάτια Κλειστά είναι μια αστεία και ανθρώπινη αλληγορία που μας εμπνέει να ονειρευτούμε και να ζήσουμε. Γιατί τελικά, τι έχουμε να χάσουμε;

Σύνοψη:

Το 1966 ο Τζον Λένον βρίσκεται στην Αλμερία της Ισπανίας για τα γυρίσματα της ταινίας «Πως Κέρδισα τον Πόλεμο» του Ρίτσαρντ Λέστερ. Αρκετά χιλιόμετρα βορειότερα, στην πόλη Αλμπασέτ, ο Αντόνιο, χρησιμοποιεί τους στίχους από τα τραγούδια των Beatles για να διδάξει στους μαθητές του αγγλικά. Όταν μαθαίνει ότι ο Λένον βρίσκεται στην Ισπανία, αποφασίζει να ξεκινήσει ένα ταξίδι προς την Αλμερία για να συναντήσει το είδωλο του από κοντά. Στην διαδρομή θα γνωρίσει τον Μπελέν και τον Χουάνχο, δύο νέους που έχουν φύγει από τα σπίτια τους, ο καθένας κυνηγώντας το δικό του όνειρο. Τα ταξίδι τους θα είναι μακρύ και θα τους αποκαλύψει πράγματα που δεν είχαν ποτέ φανταστεί για τον εαυτό τους.

Η ταινία, που βασίζεται σε πραγματικά γεγονότα, τιμήθηκε με 6 βραβεία Γκόγια, γεγονός που την κάνει την καλύτερη Ισπανική ταινία της χρονιάς.

Συντελεστές:

ΣΚΗΝΟΘΕΤΗΣ: Νταβίντ Τρουέμπα

Ο Νταβίντ Τρουέμπα, αδελφός του βραβευμένου με Όσκαρ σκηνοθέτη Φερνάντο Τρουέμπα, έχει στο βιογραφικό του 15 βραβεία και 21 υποψηφιότητες για την προσφορά του στον κινηματογράφο. Ως σεναριογράφος, μαζί με τον αδελφό του συνέγραψαν το σενάριο στην ταινία με τον Αντόνιο Μπαντέρας και τη Μέλανυ Γκρίφιθ, που μάλιστα ήταν η αφορμή να ενωθούν με τα δεσμά του γάμου, το «Στους Δύο οι Τρείς Είναι Πολλοί». Συνεργάζεται με την ίδια ιδιότητα και στο σενάριο της ταινίας του Άλεξ Ντε Λα Ινγκλέθια, «Περδίτα Ντουράνγκο», που πρωταγωνιστούσε ο Χαβιέ Μπαρδέμ και η Ρόσυ Περέζ. Συγγράφει την ιστορία της ταινίας «Το Κορίτσι των Ονείρων σου» σε σκηνοθεσία πάλι του αδελφού του, με την Πενέλοπε Κρουθ στον πρωταγωνιστικό ρόλο που της είχε χαρίσει εκείνη τη χρονιά και το βραβείο Γκόγια. Ακολουθεί το «Vengo», γνωστό και ως  «Τσιγγάνικο Αίμα» του τσιγγάνου σκηνοθέτη Τόνυ Γκατλίφ. Για την ταινία «Οι Στρατιώτες της Σαλαμίνας» που γνώρισε μεγάλη επιτυχία και στη χώρα μας, γράφει το σενάριο, την ιστορία, επιμελείται το μοντάζ αλλά και σκηνοθετεί την τότε γυναίκα του Αριάδνα Χιλ στον πρωταγωνιστικό ρόλο.

ΑΝΤΟΝΙΟ: Χαβιέρ Κάμαρα

Σταθερός συνεργάτης του Πέδρο Αλμοδόβαρ, ο Χαβιέρ Κάμαρα είναι από τους μοναδικούς ίσως άντρες-μούσες του εκκεντρικού σκηνοθέτη. Με 18 βραβεία στο βιογραφικό του και άλλες 30 υποψηφιότητες, μπορεί εύκολα να θεωρηθεί ένας από τους πιο δημοφιλείς και καλλιτεχνικά καταξιωμένους ηθοποιούς στην Ευρώπη. Η πρώτη ταινία του που κυκλοφορεί στην Ελλάδα, είναι το «Τορέντε: Το Κουλό Χέρι του Νόμου», ταινία που μέχρι σήμερα έχει 4 συνέχειες. Το ερωτικό «Σεξ και η Λουσία» του Χούλιο Μεδέμ γίνεται το διαβατήριο για να ξεκινήσει να συνεργάζεται με τον Πέδρο Αλμοδόβαρ, και έκτοτε τον συναντάμε σε τρεις ταινίες του: στο βραβευμένο με Όσκαρ «Μίλα της», την «Κακή Εκπαίδευση» και το πρόσφατο «Δεν Κρατιέμαι». Συνεργάζεται επίσης με τη σταθερή φίλη και συνεργάτιδα του Αλμοδόβαρ, Ισαβέλ Κοϊξέ στη «Μυστική Ζωή των Λέξεων» στο πλευρό του Τιμ Ρόμπινς και της Σάρα Πόλεϋ και αργότερα συνεργάζεται ξανά μαζί της στο «Paris, Je t’ Aime». Στην τρέχουσα χρονιά θα τον δούμε και στη νέα ταινία της δημιουργού με τίτλο «Ayer No termina Nunca» (μετάφραση: Το Αύριο Ποτέ δεν Πεθαίνει).  Kάποια χρόνια νωρίτερα, ο δημιουργός του «Blancanieves», Πάμπλο Μπέρχερ, τον διαλέγει για τον πρωταγωνιστικό ρόλο στο «Torremolinos 73». Μαζί με τον κινηματογραφικό φιλέλληνα «Άρχοντα των Δαχτυλιδιών», Βίγκο Μόρτενσεν θα βρεθούν στα ίδια πλατό για να συνεργαστούν στην ταινία «Κάπτεν Αλατρίστε». Το προηγούμενο καλοκαίρι τον απολαύσαμε στο σπονδυλωτό «Ένα Πιστόλι σε Κάθε Χέρι». Για την ερμηνεία του στο «Η Ζωή Είναι Ωραία με τα Μάτια Κλειστά» τιμήθηκε μεταξύ άλλων και με το βραβείο Γκόγια (Ισπανικό Όσκαρ) καλύτερου ηθοποιού.

ΜΗΤΕΡΑ: Αριάδνα Χιλ

Η Αριάδνα Χιλ είναι η κόρη του Όγουστ Χιλ Ματαμάλα, ενός πολύ σημαντικού δικηγόρου και πρώην σύζυγος του Νταβίντ Τρουέμπα. Το ζεύγος Τρουέμπα-Χιλ έχει συνεργαστεί αρκετές φορές χαρίζοντας ο ένας στον άλλο το καλύτερο του. Σπουδάζει βιολί, μουσική και χορό και ερμηνεύει μαζί με τα άλλα δύο τις αδέλφια με την μπάντα τους «Matamala». Στην αρχή της καριέρας της, συμπρωταγωνιστεί με την Πενέλοπε Κρουθ σε δύο ταινίες, το «Όλα Είναι Ψέμα» του Άλβαρο φερνάντεθ Αρμέρο αλλά και στη βραβευμένη με Όσκαρ ταινία του Φερνάντο Τρουέμπα «Belle Epoque», που γίνεται και η αφορμή για τη γνωριμία της με τον για πολλά έτη σύζυγο της και σκηνοθέτη της ταινίας «Η Ζωή Είναι Ωραία με τα Μάτια Κλειστά». Συμπρωταγωνιστεί δίπλα στον Ντάνυ Αγιέλο και τον Τζορτζ Χάμιλτον στο «Παράφωνα Ερωτευμένοι» του Μανουέλ Γκόμεθ Περέιρα. Σε σενάριο Τέρενς Μάλικ και σκηνοθεσία Σεργκέι Μποντρόφ θα έχει ένα χαρακτηριστικό ρόλο στο πολύγλωσσο «Μαγικό Φιλί». Ο σύζυγος της τη σκηνοθετεί στο πολυβραβευμένο «Στρατιώτες της Σαλαμίνας». Όπως και ο Χαβιέρ Κάμαρα, έτσι και αυτή, θα βρεθεί δίπλα στον «Άρχοντα των δαχτυλιδιών» Βίγκο Μόρτενσεν στο «Κάπτεν Αλατρίστε». Ο «Λαβύρυνθος του Πάνα» του Γκιγιέρμο Ντελ Τόρο, είναι μια ακόμα σημαντική προσθήκη στο βιογραφικό της.  Με τη σκηνοθετική καθοδήγηση του Έντ Χάρις και τον ίδιο στο πλευρό της, θα πρωταγωνιστήσει δίπλα στη Ρενέ Ζελβέγκερ και τον Τζέρεμυ Άιρονς στην ταινία «Απαλούζα».

ΠΑΤΕΡΑΣ: Χόρχε Σανθ

Ο Χόρχε Σανθ κάνει τα πρώτα του κινηματογραφικά βήματα στο πλευρό του Άρνολντ Σβαρτζενέγκερ στο «Κόναν ο Βάρβαρος». Στο βραβευμένο με Όσκαρ καλύτερης ξενόγλωσσης ταινίας «Belle Epoque» του Φερνάντο Τρουέμπα έχει τον πρωταγωνιστικό ρόλο. Σε αυτή την ταινία, όπως και στο «Κορίτσι των Ονείρων σου» έχει τον ίδιο σκηνοθέτη αλλά και την ίδια συμπρωταγωνίστρια, την Πενέλοπε Κρουθ. Φήμες θέλουν τον ίδιο ρόλο να έχει και στην ταινία «La Reina De Espana» του Φερνάντο Τρουέμπα, που θα αποτελέσει σίκουελ της ιστορίας. Μαζί με τον Χαβιέρ Κάμαρα συνεργάζονται και στο «Τορέντε: Το Κουλό Χέρι του Νόμου». Στο βιογραφικό του έχει 6 βραβεία και ακόμα 8 υποψηφιότητες.

ΜΠΕΛΕΝ: Ναταλία ντε Μoλίνα

Η νεαρή ηθοποιός, έχοντας μόλις ελάχιστες εμφανίσεις στον κινηματογράφο, για την ερμηνεία της στο «Η Ζωή Είναι Ωραία με τα Μάτια Κλειστά» τιμήθηκε μεταξύ άλλων και με το βραβείο Γκόγια (Ισπανικό Όσκαρ) καλύτερης πρωτοεμφανιζόμενης ηθοποιού, κέρδισε άλλα δύο σημαντικά βραβεία για τον ίδιο ρόλο και μία ακόμα υποψηφιότητα. Η όμορφη ηθοποιός από την Ανδαλουσία θα πρωταγωνιστήσει σύντομα στο πλευρό της παλιάς μούσας του Πέδρο Αλμοδόβαρ, της Ρόσυ Ντε Πάλμα στο «Solo Quimica» που αναμένεται να κυκλοφορήσει στην Ισπανία μέσα στο τρέχον έτος.

ΧΟΥΑΝΧΟ: Φραντσέσκ Κολομέρ

Ο νεαρός καταλανός Φραντσέσκ Κολομέρ, γεννήθηκε στις 8 Ιουλίου του 1997 στη Βαρκελώνη. Κάνει το κινηματογραφικό ντεμπούτο του στην ταινία «Μαύρο Ψωμί» (τη διανομή της οποίας είχε αναλάβει η Weird Wave) και κερδίζει το βραβείο Γκόγια καλύτερου πρωτοεμφανιζόμενου ηθοποιού. Η βιογραφία του έχει μόλις τρεις κινηματογραφικές εμφανίσεις με πιο πρόσφατη το «Η Ζωή Είναι Ωραία με τα Μάτια Κλειστά». Αυτή την περίοδο γνωρίζει μεγάλη επιτυχία από τις εμφανίσεις του στην τηλεοπτική σειρά «39+1».

Strawberry fields forever. Το Strawberry Fields Forever είναι το τραγούδι των Beatles που περιέχει τον στίχο – τίτλο της ταινίας. Είναι εμπνευσμένο από τα παιδικά χρόνια του Τζον Λένον, ο οποίος συνήθιζε να παίζει στον κήπο του Strawberry Fields, ενός ιδρύματος για παιδιά, του Στρατού της Σωτηρίας, που βρισκόταν κοντά στο σπίτι του Λένον στα προάστια του Λίβερπουλ.

 Ο Λένον ξεκίνησε να γράφει το τραγούδι όσο βρισκόταν στην Αλμερία, της Ισπανίας. Εκείνη την περίοδο βρισκόταν στα γυρισμάτα της ταινίας «Πως κέρδισα τον πόλεμο» του Ρίτσαρντ Λέστερ, τον Οκτώβριο του 1966. Ήταν μια παράξενη εποχή τόσο για τον Λένον όσο και για τα υπόλοιπα μέλη του συγκροτήματος, καθώς την ίδια χρονιά είχε προκύψει ένα μεγάλο ζήτημα για την εικόνα των Beatles, λόγω της δήλωσης του Λένον, ότι το συγκρότημα του είναι πιο διάσημο από τον θεό. Ο Λένον δέχτηκε μεγάλη πίεση και το Strawberry Fields Forever αποτελεί την προσωπική του ψυχανάλυση. Κάθε στίχος εκφράζει φοβίες και ενδοιασμούς, τόσο για τον εαυτό του, όσο και για την καριέρα του, μέχρι τότε.

Το τραγούδι έκανε μεγάλη επιτυχία και σύντομα έφτασε στο σημείο να θεωρείται κλασσικό, καθώς και μια από τις σημαντικότερες δουλειές όχι μόνο των Beatles αλλά και του ψυχεδελικού ροκ.

Πως γεννήθηκε η ιδέα:

Το 2006 γιόρταζαν στην Ισπανία 40 χρόνια από την επίσκεψη του Τζον Λένον στην Αλμερία. Τότε ήταν που ο Νταβίντ Τρουέμπα, διάβασε την ιστορία του καθηγητή αγγλικών που πήγε να συναντήσει τον Λένον για να του κάνει διορθώσεις στις σημειώσεις που είχε για τους στίχους των τραγουδιών του. Ο καθηγητής άκουγε τα τραγούδια στο ραδιόφωνο και κάποιες φορές δεν μπορούσε να καταλάβει τους στίχους, καθώς το είδος του ψυχεδελικού ροκ δεν είναι το πιο εύκολο στην κατανόηση.

Όταν συναντήθηκαν με τον Λένον, του έδωσε το τετράδιο του και ο Λένον διόρθωσε τους λάθος στίχους και συμπλήρωσε όσους έλειπαν. Συμπλήρωσε επίσης τραγούδια που είχε γράψει ο Πωλ ΜακΚάρτνεϋ όπως το «Eleanor Rigby».

Ο καθηγητής αυτός είναι ακόμα ζωντανός και διδάσκει ακόμα αγγλικά παρόλο που κοντεύει τα 90. Έχει ακόμα το τετράδιο το οποίο μάλιστα κρύβει ένα όμορφο μυστικό. Ο Λένον στις διορθώσεις που έκανε χρησιμοποίησε χρωματιστά στυλό. Για το «Yellow Submarine» χρησιμοποίησε κίτρινο ενώ για να γράψει την λέξη «πράσινο» χρησιμοποίησε το αντίστοιχο χρώμα. Διαβάζοντας κάποιος το τετράδιο με τις πολύχρωμες διορθώσεις μπορεί εύκολα να συμπεράνει ότι ο Τζον Λένον ήταν ένας άνθρωπος με παράξενα όμορφο χαρακτήρα.

Το γεγονός αυτό ήταν η αφορμή, να υπάρχουν οι στίχοι των τραγουδιών σε όλους τους επόμενους δίσκους που κυκλοφόρησαν οι Beatles.

Η ίδια η ταινία όμως αποτελεί αφορμή και για ένα ακόμα γεγονός. Ο σκηνοθέτης της ταινίας «Πως κέρδισα τον Πόλεμο», Ρίτσαρντ Λέστερ, είναι ο λόγος που ο διάσημος μουσικός επισκέφτηκε την Αλμερία για τα γυρίσματα της ταινίας. Την περίοδο εκείνη, διάφοροι λόγοι ώθησαν τον Λένον να γράψει ένα πολύ προσωπικό τραγούδι, εμπνευσμένο από την παιδική του ηλικία, με τίτλο Strawberry Fields Forever. Ο Λέστερ δεν το γνώριζε αυτό και το έμαθε λόγω της ταινίας «Η Ζωή είναι ωραία με τα μάτια κλειστά», 47 περίπου χρόνια μετά το γεγονός.