Ένα διπλό σκηνικό, δύο πανομοιότυποι χώροι, ο ένας δίπλα στον άλλον. Δύο πανομοιότυπα ζευγάρια, σαν καθρέφτης το ένα του άλλου, το καθένα στον δικό του χώρο. H Παναγιώτα Καλλιμάνη δημιουργεί την παράσταση χορού «Κάπως, αλλιώς, καθόλου, μαζί» που ανεβαίνει για τρεις βραδιές στην Πειραιώς 260 στις 27, 28 και 29 Ιουνίου, στο πλαίσιο του 70ου Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου.
«Πόζαρα γυμνή κάθε μέρα από τις εννιά το πρωί μέχρι τις 12:00 το μεσημέρι. Και κάθε μέρα, ένας άντρας που καθόταν στα αριστερά της πρώτης σειράς με σχεδίαζε για τρεις ώρες. Ένα μεσημέρι, έβγαλε από την τσέπη του ένα ξυραφάκι και χωρίς να πάρει τα μάτια του από πάνω μου, έκοβε σχολαστικά το σχέδιό του. Δεν τολμούσα να κουνηθώ, τον έβλεπα να το κάνει. Μετά έφευγε από το εργαστήριο, αφήνοντας πίσω του αυτά τα κομμάτια του εαυτού μου. Η σκηνή επαναλήφθηκε δώδεκα φορές και κάθε φορά ανακάλυπτα ένα αλλιώτικο σώμα, μια διαφορετική εκδοχή, ένα άλλο βλέμμα. Τη δέκατη τρίτη μέρα, δεν πήγα να ποζάρω…» – Sophie Calle, M’as tu vue
Το θέμα της παράστασης είναι το βλέμμα.
Ένα διπλό σκηνικό, δύο πανομοιότυποι χώροι, ο ένας δίπλα στον άλλον. Δύο πανομοιότυπα ζευγάρια, σαν καθρέφτης το ένα του άλλου, το καθένα στον δικό του χώρο. Η σχέση του ζευγαριού ένας ζωντανός οργανισμός που εξελίσσεται, πρωί, μεσημέρι, βράδυ και πάλι από την αρχή, καθώς ο χρόνος περνάει. Μέχρι τη στιγμή που μια μετακίνηση, μια μικρή διαφοροποίηση γίνεται το «άνοιγμα» για ένα άλλο βλέμμα, μια άλλη εκδοχή. Η μία όψη του ζευγαριού ανεξαρτητοποιείται, ακολουθεί διαφορετική πορεία. Η πραγματικότητα παύει να είναι μόνο μία. Δύο διαφορετικές πραγματικότητες ξεδιπλώνονται την ίδια ακριβώς στιγμή. Όλα γίνονται ρευστά. Ανάλογα με το βλέμμα που υιοθετούν για να ζήσουν την πραγματικότητα τα πρόσωπα αντιδρούν διαφορετικά και οι στιγμές σπάνε κάθε τόσο σε εκδοχές. Το ζευγάρι πορεύεται για πάντα μαζί. Ή μήπως όχι;
ΜΗΝ ΧΑΣΕΙΣ!
Το βλέμμα του θεατή είναι αυτό που θα αποφασίσει ποια είναι η ιστορία. Καθώς δεν γίνεται να παρακολουθεί ταυτόχρονα και τα δύο ζευγάρια, ό,τι επιλέξει να δει είναι, τελικά, η δική του εκδοχή. Η σχέση γίνεται ένα «ανοιχτό» σημείο για διερεύνηση –σαν ζωγραφιές ζωγράφου.
Συντελεστές
- Ʃύλληψη – Χορογραφία – Ερμηνεία Παναγιώτα Καλλιμάνη
- Ερμηνευτής – Χορευτής Rafael Pardillo
- Ερμηνεύτρια – Ηθοποιός Αντιγόνη Φρυδά
- Ερμηνευτής – Ηθοποιός Γιώργος Ʃυμεωνίδης
- Βοηθός χορογράφου Αναστάσης Καραχανίδης
- Δραματουργία Άρτεμις Μάνου
- Μουσική σύνθεση Αλεξάνδρα Κατερινοπούλου – Drums Σωκράτης Τσεντόγλου – Τραγούδι & φωνητικά Τέρη Βακιρτζόγλου
- Σχεδιαστής ήχου Μιχάλης Οικονομίδης
- Ʃκηνικά Μαρία Πανουργιά
- Βοηθός σκηνογράφου Μαρία Σταθοπούλου
- Κοστούμια Παναγιώτα Καλλιμάνη
- Φωτισμοί Ʃάκης Μπιρμπίλης
- Οργάνωση – εκτέλεση παραγωγής Delta Pi
Photo Credit: Νάσια Στουραΐτη
Η παράσταση υλοποιείται στο πλαίσιο της Πράξης «Διοργάνωση καλλιτεχνικών εκδηλώσεων στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου για τα έτη 2024 και 2025», η οποία εντάσσεται στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Αττική» ΕΣΠΑ 2021-2027 και συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης και από εθνικούς πόρους.
Διαβάστε επίσης:
Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου 2025: Γιορτάζει τα 70 του χρόνια με ένα πλούσιο καλλιτεχνικό πρόγραμμα
Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου 2025: Αναλυτικά οι παραγωγές στην Πειραιώς 260
Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου 2025: Τι θα δούμε στο Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου
Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου 2025: Το πρόγραμμα στο Μικρό Θέατρο Αρχαίας Επιδαύρου
Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου 2025: Τι θα δούμε στο Ηρώδειο
Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου 2025: Τι θα ακούσουμε στο Δημοτικό Θέατρο Λυκαβηττού