Η γκαλερί Art Zone 42 φιλοξενεί από τις 12 Ιανουαρίου ως τις 4 Φεβρουαρίου 2017 την ομαδική έκθεση με τον τίτλο Η Κόκκινη Γραμμή σε επιμέλεια της θεωρητικού τέχνης Δόμνας Χανουμίδου. Συμμετέχουν 34 Έλληνες καλλιτέχνες παραφράζοντας εικαστικά ο καθένας μέσα από το ζωγραφικό, γλυπτό ή το φωτογραφικό του έργο τον αρχαίο κινέζικο μύθο της Κόκκινης Κλωστής και έχοντας ως γενικό θεωρητικό υπόβαθρο την επεξηγηματική αρχή της Συχρονικότητας του Καρλ Γιουνγκ. Τα εγκαίνια θα πραγματοποιηθούν την Πέμπτη 12 Ιανουαρίου 2017 στις 8.00 μμ.
Σημείωμα επιμελήτριας
«Εάν, όπως αναφέρει ένας αρχαίος κινέζικος μύθος, όλοι οι άνθρωποι συνδέονται μεταξύ τους με μια κόκκινη κλωστή, η οποία μπορεί να τεντώσει, να μπερδευτεί αλλά ποτέ να σπάσει, τότε αυτό το σχεδόν μυστικιστικό κόκκινο πλέγμα που μας διαπερνά κρυφά όλους, αυτός ο αόρατος ως προς τον φαινομενικό κόσμο κοινωνικός ιστός, υφαίνεται και σχηματοποιείται αέναα με κάθε ανθρώπινη πράξη. Πολλαπλά νήματα αλλεπάλληλων ιστοριών που κινούνται τόσο αδιάκοπα, όσο αδιάκοπη είναι και η ανθρώπινη δράση και λειτουργούν ταυτόχρονα σε πολλά επίπεδα. Διασταυρώνονται, τέμνονται, περιπλέκονται, χαλαρώνουν. Παίρνουν τη μορφή νοητών κόκκινων γραμμών, ενώνοντας τους ανθρώπους με εξωτερικούς δεσμούς μη ορατούς μεν, εσωτερικά ισχυρούς όμως με τρόπο ανεξήγητο. Κάθε ανθρώπινη πράξη, κάθε προσωπική απόφαση, κάθε ατομική πρωτοβουλία ταρακουνά συθέμελα το πλέγμα, επισείει εντελώς συμπτωματικά κλυδωνισμούς και αναταράξεις στους ιστούς τους. Με άλλα λόγια κάθε εμπειρικό γεγονός επιφέρει ακούσιες αντιδράσεις, αφού κινητοποιεί τα μη ορατά νήματα με τα οποία συνδέονται οι άνθρωποι μεταξύ τους, δίνοντας την αίσθηση έτσι του ανεξήγητου, του τυχαίου στον κοινό νου γεγονότος.
ΜΗΝ ΧΑΣΕΙΣ!
Ο Καρλ Γιουνγκ από την άλλη, μελετώντας και προσπαθώντας να προσδώσει βαθύτερο νόημα στο μυστήριο των συμπτώσεων, αναφέρεται σε αυτό τον παράδοξο συγχρονισμό μεταξύ του νου και του φαινομενικού κόσμου ως Συγχρονικότητα. Ως μια αλληλουχία δηλαδή τυχαίων γεγονότων που έχουν μια μη αιτιατή συνδετική βάση δίνοντας την εικόνα ενός αόρατου κοσμικού ιστού. Σύμφωνα με αυτή την επεξηγηματική αρχή, ο χρόνος νοείται ως μια ευθεία γραμμή πάνω στην οποία τοποθετούνται ως σημεία τα διάφορα γεγονότα. Όταν τα σημεία αυτά εφάπτονται, όταν δηλαδή τα γεγονότα έχουν ένα κοινό σημείο αναφοράς και συγχρονίζονται συμπτωματικά χωρίς να υπάρχει όμως μια ξεκάθαρη αιτία, ένας φανερός συνδετικός κρίκος μεταξύ τους, τότε η συμπτωματική αυτή συνέργεια ορίζεται ως συγχρονικότητα.
Μέσα σε αυτό το πλαίσιο, 34 Έλληνες καλλιτέχνες αποτυπώνουν εικαστικά με διαφορετικά εκφραστικά μέσα και τεχνικές, φέροντας ο καθένας το προσωπικό του καλλιτεχνικό στίγμα στο προσκήνιο, αυτό το πλέγμα των αόρατων νημάτων που συνδέει τα μέλη μιας ανθρώπινης κοινωνίας, δημιουργώντας έναν εικαστικό ιστό από κόκκινες γραμμές κατά τον κινέζικο μύθο ή από σημεία συγχρονικότητας κατά τον Γιουνγκ. Κάθε έργο, ζωγραφικό, γλυπτό ή φωτογραφία, γίνεται κομμάτι ενός αδιάρρηκτου εικαστικού μωσαϊκού, αποτελώντας το ιδιαίτερο αποτύπωμα μιας συμπτωματικής δημιουργικής ενέργειας. Τριάντα τέσσερις συνδετικοί κρίκοι λοιπόν μιας αλυσίδας, που αν και ο καθένας χωριστά έχει τη δική του σφραγίδα ετερότητας και κατ’ επέκταση τη δική του ταυτότητα, στο σύνολο τους ωστόσο λειτουργούν ως ένα ενιαίο δίκτυο, ζωντανό και παλλόμενο, ως ένα χαλί δημιουργίας πολλαπλών και ετερόκλητων μοτίβων, συγχρονισμένων αριστοτεχνικά από τον απόκρυφο αργαλειό της Ζωής, ο οποίος, εν τέλει, είναι αυτός ο ίδιος που υφαίνει με τρόπο γοητευτικά ανεξήγητο το Τυχαίο».
Συμμετέχουν αλφαβητικά οι καλλιτέχνες:
ΑΓΙΑΚΑΤΣΙΚΑ ΣΜΑΡΑ, ΑΛΑΤΣΑΚΗΣ ΧΡΗΣΤΟΣ, ΑΜΠΕΡΙΔΟΥ ΣΟΦΙΑ, ΒΑΒΑΤΣΗΣ ΝΙΚΟΣ, ΒΑΛΑΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ, ΒΕΡΙΚΙΟΥ ΕΦΗ, ΓΑΡΥΦΑΛΛΑΚΗΣ ΒΑΣΙΛΗΣ, ΓΙΑΚΟΥΜΑΚΗΣ ΑΝΤΩΝΗΣ, ΓΚΡΑΜΑ ΓΚΑΜΠΡΙΕΛ, ΓΡΙΒΑ ΕΛΛΗ, ΕΙΣΑΓΓΕΛΕΑ ΣΙΣΣΥ, ΘΕΟΔΩΡΟΥ ΔΗΜΗΤΡΗΣ, ΘΕΟΦΙΛΟΥ ΜΑΡΙ, ΙΤΣΚΟΥΔΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΗΣ, ΚΙΤΜΕΡΙΔΗΣ ΝΙΚΟΣ, ΚΛΟΥΤΣΙΝΙΩΤΗ ΑΡΕΤΗ, ΛΟΓΟΘΕΤΗΣ ΦΑΝΗΣ, ΜΑΡΑΓΚΟΥ ΝΙΚΗ, ΜΕΤΑΞΑ ΝΑΤΑΣΑ, ΝΟΜΙΚΟΣ ΓΙΑΝΝΗΣ, ΞΑΝΘΟΠΟΥΛΟΥ ΙΩΑΝΝΑ, ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΥ ΜΑΡΙΑ, ΠΑΠΑÏΩΑΝΝΟΥ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ, ΡΙΜΠΑΤΣΙΟΥ ΚΑΤΕΡΙΝΑ, ΡΟΥΚΟΥΝΑΚΗ ΜΑΙΡΗ, ΣΑΜΟΥΗΛΙΔΗ ΜΥΡΤΩ, ΣΠΥΡΑΚΗ ΜΑΡΙΑ, ΤΖΕΚΟΥ ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ, ΤΟΡΗΣ ΑΣΤΕΡΙΟΣ, ΤΡΟΥΛΗ ΓΕΩΡΓΙΑ, ΤΣΑΝΟΥ ΕΡΜΙΟΝΗ, ΤΣΙΑΠΑΡΑ ΔΕΣΠΟΙΝΑ, ΦΩΣΚΟΛΟΣ ΡΙΧΑΡΔΟΣ, ΧΑΜΙΔΙΕΛΗ ΦΩΤΕΙΝΗ
Φωτογραφία: Βασίλης Γαρυφαλλάκης, ‘Rosa das Rosas’, 50 x 50 εκ, ακρυλικά και μελάνια σε μέταλλο