Η τσελίστρια, συνθέτης και ερμηνεύτρια Hildur Gudnadóttir, με τον αχώριστο συνεργό της …Ómar – μία εξάχορδη ηλεκτρική παραλλαγή του τσέλου- θα μας ταξιδέψει μουσικά για μία μόνο βραδιά (8/10) στο Θέατρο Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών, στα πλαίσια των 51ων Δημητρίων.

Με μουσική που μοιάζει να αφουγκράζεται και να αντανακλά απόλυτα το ισλανδικό τοπίο, η Hildur Gudnadóttir, που εκφράζεται στο χώρο της πειραματικής ποπ και σύγχρονης μουσικής –συμμετείχε στο μουσικό σχήμα «múm» και συνεργάστηκε και με τους «Pan Sonic». Ως προς τις σόλο δουλειές της αντλεί από μια ευρεία γκάμα ήχων του μουσικού όργάνου της, καταφέρνοντας να κινείται με άνεση από μια μυστικιστική απλότητα σε αχανή ηχητικά τοπία. Οι συνθέσεις της καταφέρνουν να συγκινούν ένα ευρύ κοινό –είτε αυτό πρόκειται για οπαδούς της ορχηστρικής μουσικής είτε της ηλεκτρόνικα.

Η Gudnadóttir ξεκίνησε το τσέλο παιδί και με πάθος συνέχισε τις μουσικές της σπουδές στη Μουσική Ακαδημία του Ρέκιαβικ και κατόπιν στο Βερολίνο. Σήμερα, στα 34 της, μέσω μιας βελούδινης διαχείρισης του τσέλου και της φωνής της, ταξιδεύει απλές φράσεις σε ουράνια ύψη υπνωτίζοντας το κοινό και καθιστώντας το συμμέτοχο σε μια μουσική μυσταγωγία, που επιβάλλει την απόλυτη παράδοση του θεατή στους απόκοσμους ήχους και πειραματισμούς της.

Έχει ηχογραφήσει τέσσερα προσωπικά άλμπουμ, «Mount A» (2006), «Without Sinking» (2009), «Leyfðu Ljósinu» (2012) και «Saman» (2014), ενώ συνθέτει για το θέατρο, για παραστάσεις χορού και για τον κινηματογράφο. Μεταξύ άλλων της έχουν αναθέσει τη σύνθεση πρωτότυπων έργων η Ισλανδική Συμφωνική Ορχήστρα, το Εθνικό Ισλανδικό Θέατρο, η Tate Modern, το Βρετανικό Ινστιτούτο Κινηματογράφου και η Βασιλική Σουηδική Όπερα. Έχει παίξει μουσική για ταινίες μεταξύ των οποίων και «Η Επιστροφή» με τον Ντι Κάπριο και ο «Εκτελεστής» και έχει συνεργαστεί με τους Skúli Sverrisson, Jóhann Jóhannsson, múm, Angel, Pan Sonic, Hauschka, Wildbirds & Peacedrums, Ryuichi Sakamoto, David Sylvian, The Knife, Fever Ray και Throbbing Gristle.

Σ’ αυτή τη συναρπαστική μουσική διαδρομή αχώριστος συνεργός της… ο Ómar. Μια εξάχορδη ηλεκτρική παραλλαγή του τσέλου, που θυμίζει μια εκμοντερνισμένη βιόλα ντα γκάμπα ( viola da gamba), που της προσφέρει μια γκάμα από ήχους, που κυμαίνονται από αυτές του βιολιού μέχρι και του μπάσου. Είναι όργανο «λεπτό», που σημαίνει ότι μπορεί να το δέσει στο κορμί της και να μετακινείται μ’ αυτό πάνω στην σκηνή. Συγκριτικά δε είναι τόσο μικρό και ευέλικτο, που δεν απαιτεί πλέον δική του θέση στο… αεροπλάνο, αλλά χωράει και μέσα στη βαλίτσα της, όπως εξηγεί χαριτολογώντας και η ίδια.

Διαβάστε επίσης: 51α Δημήτρια – Αστυβάλ: Όχι πια χθες, μόνο αύριο!