Η παράσταση Εδώ έχει δράκους / Hic sunt Dracones, η επετειακή δημιουργία του Théâtre du Soleil, που γιόρτασε πέρυσι 60 χρόνια από την ίδρυσή του, άνοιξε το πρόγραμμα της Πειραιώς 260 και συμπίπτει με τη φετινή 70η επετειακή χρονιά του Φεστιβάλ.
Στο πλαίσιο αυτό, η Ariane Mnouchkine θα παραβρεθεί στο Γαλλικό Ινστιτούτο Ελλάδος την Πέμπτη 5 Ιουνίου 2025, από τις 11:00 έως τις 13:00, για να συνομιλήσει με τη δημοσιογράφο και κριτικό θεάτρου Μυρτώ Λοβέρδου για το σύγχρονο θέατρο.
Το Théâtre du Soleil, ο διάσημος θίασος που ίδρυσε και συνεχίζει αδιάλειπτα από το 1964, από τους πλέον προβεβλημένους και ακτινοβόλους πυλώνες του σύγχρονου γαλλικού πολιτισμού, έχει επισκεφθεί αρκετές φορές το Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου με συλλογικές δημιουργίες – εποποιΐες που γνώρισαν πολύ μεγάλη επιτυχία: Το τελευταίο καραβανσαράι – Οδύσσειες (2006), Οι εφήμεροι (2007), Οι ναυαγοί της τρελής ελπίδας – Αυγές (2011) και Kanata, η μόνη παράσταση του θιάσου που η Mnouchkine εμπιστεύτηκε στον Robert Lepage (2019).

ΜΗΝ ΧΑΣΕΙΣ!
Πληροφορίες για την Αριάν Μνουσκίν
Η Γαλλίδα θεατρική σκηνοθέτιδα Αριάν Μνουσκίν (Ariane Mnouchkine) ίδρυσε το 1964 to Théâtre du Soleil. Θεωρείται μια από της σημαντικότερες και πιο επιδραστικές μορφές του σύγχρονου Ευρωπαϊκού Θεάτρου.
Παράλληλα, είναι σεναριογράφος και κινηματογραφική παραγωγός ταινιών. Πρώτες σημαντικές επιτυχίες της αποτέλεσαν τα Η Κουζίνα του Άρνολντ Γουέσκερ (1967), καθώς και τα 1789 (1970) και L’Âge d’or (1975), τα οποία αποτέλεσαν προϊόν συλλογικής εργασίας. Στη συνέχεια, ανέλαβε την σκηνοθεσία έργων κλασσικών συγγραφέων, όπως, μεταξύ άλλων, οι Μολιέρος, Ουίλλιαμ Σαίξπηρ, καθώς και άλλοι, και σύγχρονων συγγραφέων, όπως, μεταξύ άλλων, οι Ελέν Σιξού, Άρνολντ Γουέσκερ, καθώς και άλλοι, συχνά εμπνεόμενη από τις παραδόσεις της Άπω Ανατολής (ινδικό θέατρο, ιαπωνικό θέατρο, κ.ά.)
Για το Théâtre du Soleil
Το Théâtre du Soleil αποτέλεσε από τη γέννησή του πρότυπο συνύπαρξης και ίσης μεταχείρισης, καθώς λειτουργεί ως μια καλλιτεχνική κολεκτίβα, τα μέλη της οποίας αποτελούν μία μεγάλη οικογένεια, συχνά συμβιώνουν στη θεατρική τους στέγη ενώ λαμβάνουν ίσες αμοιβές. Εντός ενός πνεύματος κοινοτικότητας, το οποίο είναι παρών από τις απαρχές του Θεάτρου του Ηλίου, η Ariane Mnouchkine έχει ως συνήθεια την μόνιμη παρουσία της στην αρχή και στο τέλος κάθε παράστασης. Ουδέποτε προχωρά σε επί μακρόν προετοιμασία μίας παράστασης. Παράλληλα, δεν προχωρά σε διανομή των ρόλων, δεν επιβάλλει χαρακτήρες στους ηθοποιούς της, καθώς είναι οι ίδιοι οι οποίοι θα επιλέξουν και θα δουλέψουν την ψυχοσύνθεσή τους. Σύμφωνα με τους ίδιους τους ηθοποιούς της, «πρόκειται για μέγιστο καταλύτη και οργανωτή» ο οποίος κάνει τα πάντα να συντονίζονται και να λειτουργούν μεταξύ τους. Το 1987 βραβεύτηκε με το Ευρωπαϊκό Βραβείο Θεάτρου, για το συνολικό έργο της στο πλαίσιο του Θεάτρου του Ηλίου.
Διαβάστε επίσης:
Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου 2025: Γιορτάζει τα 70 του χρόνια με ένα πλούσιο καλλιτεχνικό πρόγραμμα
Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου 2025: Αναλυτικά οι παραγωγές στην Πειραιώς 260
Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου 2025: Τι θα δούμε στο Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου
Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου 2025: Το πρόγραμμα στο Μικρό Θέατρο Αρχαίας Επιδαύρου
Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου 2025: Τι θα δούμε στο Ηρώδειο
Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου 2025: Τι θα ακούσουμε στο Δημοτικό Θέατρο Λυκαβηττού