Η αίθουσα τέχνης εκφραση – γιαννα γραμματοπουλου σε συνεργασία με τη γκαλερί The Breeder, ολοκληρώνοντας την τρέχουσα εικαστική περίοδο, παρουσιάζουν την έκθεση Γλυπτικής – Ζωγραφικής των Κώστα Ανανίδα και Γιάννη Σκουρλέτη.

Δύο καλλιτέχνες: ένας γλύπτης (εκφραση – γιαννα γραμματοπουλου) και ένας ζωγράφος (The Breeder), συναντώνται και «συνδιαλέγονται» μέσα από διαφορετικές τεχνοτροπίες και εκφραστικά μέσα.

Η τέχνη του Κώστα Ανανίδα, παραστατική, με εμφανείς επιρροές από την κλασική παράδοση, βασίζεται στη διερεύνηση του φυσικού. Η εμμονή στο σχέδιο, με μια σχεδόν τελετουργική διαδικασία, φανερώνει πως η εικόνα του  σώματος αποτελεί για τον καλλιτέχνη μόνιμη πηγή έμπνευσης.

Ως συνέχεια της τελευταίας ατομικής του έκθεσης  το 2005, ο Ανανίδας παρουσιάζει μια σειρά γλυπτών από ορείχαλκο, τα οποία αναπαριστούν ήρωες της Ελληνικής μυθολογίας. Πρόκειται για γυμνές ανδρικές μορφές σε «μνημειακές» στάσεις. Η ανθρώπινη φιγούρα κυριαρχεί στο έργο του Ανανίδα σε όλη τη διάρκεια της πορείας του, όπως καταγράφεται τα τελευταία δέκα χρόνια  στις εκθέσεις και τα δημόσια γλυπτά του.

Ο Γιάννης Σκουρλέτης, από την άλλη, καταφέρνει μέσω σκοτεινών και μελαγχολικών τοπίων να εκφράσει ποικίλα ερεθίσματα καθώς και ένα ολότελα προσωπικό σύστημα αναφοράς που αποτελεί τη βάση της έμπνευσής του.

Σκηνές από την καθημερινότητα, ιστορικές μνήμες, προσωπικά βιώματα, εικόνες από τη φύση, έργα-σταθμοί στην ιστορία της τέχνης, ο θάνατος, ο έρωτας, η ίδια η ζωή φιλτράρονται μέσα από το πρίσμα του Σκουρλέτη και μετουσιώνονται στο νεορομαντισμό και τη μελαγχολία των έργων του.

Δάση και νεκροταφεία αποτυπώνονται σε χαρτί ή σε πολύ λεπτό μουσαμά με τη χρήση λεπτών πινέλων και σινικής μελάνης, όλα στο χρώμα του μαύρου και με επιμονή στη λεπτομέρεια.

Ο μαξιμαλισμός των αναφορών του Σκουρλέτη βρίσκει διέξοδο και συμπυκνώνεται σε έναν μινιμαλισμό εικόνων και μέσων, σε τοπία που αν και υπονοούν χιλιάδες σκέψεις και συναισθήματα, εντούτοις παραμένουν λιτά, σκοτεινά και μελαγχολικά.