Δυο ξεχωριστοί  Έλληνες σολίστες, ο Γιώργος Δεμερτζής στο βιολί και ο Θανάσης Αποστολόπουλος στο πιάνο, συναντιούνται στο

Μέγαρο Μουσικής, για μια μουσική βραδιά με ήχους του Φραντς Σούμπερτ, του Λέος Γιανάτσεκ και του Σίμου Παπάνα.

Η Σονάτα για βιολί και πιάνο του Γιανάτσεκ, σύνθεση του 1910, η Φαντασία σε ντο μείζονα για βιολί και πιάνο, που ο Φραντς Σούμπερτ έγραψε το 1827 και η Σονάτα για βιολί και πιάνο, του εξαιρετικού Έλληνα βιολιστή, Σίμου Παπάνα,  σε πρώτη εκτέλεση, συνθέτουν το πρόγραμμα της εμφάνισης των δυο μουσικών, η οποία πραγματοποιείται στο πλαίσιο της Σειράς Μουσικές Βραδιές στην Αίθουσα Δημήτρης Μητρόπουλος.

Ο Γιώργος Δεμερτζής και ο Θανάσης Αποστολόπουλος δεν είναι μόνο σολίστες με σημαντική καριέρα στην Ελλάδα και το εξωτερικό, αλλά και επίμονοι πρεσβευτές τις ελληνικής μουσικής, στην οποία αφιερώνουν μεγάλο μέρος του χρόνου, των δραστηριοτήτων και των ρεσιτάλ τους. Πιστεύουν και οι δυο ότι η ελληνική λόγια μουσική είναι υψηλότατης ποιότητας και της αξίζει ισότιμη θέση στο σώμα της δυτικής μουσικής.

Δημιουργός του Νέου Ελληνικού Κουαρτέτου, ο Γιώργος Δεμερτζής, με το οποίο έχει αναπτύξει διεθνή δράση, έχει ηχογραφήσει το σύνολο των συνθέσεων για βιολί του Νίκου Σκαλκώτα με τη σουηδική εταιρία BIS και τους δυο πρώτους τόμους των έργων μουσικής δωματίου του Γιώργου Σισιλιάνου, για την Ποικίλη Στοά. Εδώ και αρκετό καιρό, το σύνολο αυτό έχει ξεκινήσει την ηχογράφηση των απάντων της μουσικής δωματίου του Μίκη Θεοδωράκη, με την εταιρία Legend Classics.

Ο ίδιος ο Γιώργος Δεμερτζής θεωρεί τη δουλειά του με τα έργα του Θεοδωράκη ότι πιο τολμηρό και πρωτοποριακό έχει κάνει ποτέ και πιστεύει ότι η μουσική αυτή είναι η τελευταία πηγή γνήσιας επαφής με την ιστορική εξέλιξη της ελληνικής μουσικής και το όχημα των προβληματισμών της ελληνικής μουσικής μετά τον Β΄ Πόλεμο. Η BIS έχει αξιολογήσει το Νέο Ελληνικό Κουαρτέτο ως ένα από τα καλύτερα σύνολα στον κόσμο και του έχει εμπιστευθεί την ηχογράφηση του συνόλου των έργων για βιολί του Καρλ Νίλσεν και του κουαρτέτου εγχόρδων του Οτορίνο Ρεσπίγκι.

Γεννημένος στην Χαλκίδα, το 1958, ο Γιώργος Δεμερτζής, με σπουδές στο Ελληνικό Ωδείο και την Βιέννη, έχει εμφανιστεί με πολλές σημαντικές ορχήστρες, έχει δώσει συναυλίες σε μεγάλες μουσικές σκηνές και έχει παρουσιάσει το μεγαλύτερο μέρος της ελληνικής δημιουργίας για βιολί καθώς και πολλά έργα σε παγκόσμια πρώτη εκτέλεση. Από το 1976 μέχρι το 2001, δίδαξε στο Πανεπιστήμιο Λώρενς-Εϊπλτον των ΗΠΑ.

Ο Θανάσης Αποστολόπουλος, γεννήθηκε στην Αθήνα το 1968, σπούδασε στο Ωδείο Αθηνών και στη συνέχεια στο Βασιλικό Κολλέγιο του Λονδίνου, στο Παρίσι και στο Ζάλτσμπουργκ.  Διεθνής μουσικός, έχει και αυτός εμφανιστεί με κορυφαίες ορχήστρες και σύνολα δωματίου, έχει συνεργαστεί με διάσημους λυρικούς καλλιτέχνες και έχει συμμετάσχει σε διεθνή φεστιβάλ. Υποστηρίζει σταθερά την ελληνική μουσική δημιουργία,  την προβάλλει στο εξωτερικό και πολλοί  Έλληνες συνθέτες του έχουν προσφέρει έργα τους για τις πρώτες εκτελέσεις τους.

Ο Σίμος Παπάνας, γεννημένος στην Θεσσαλονίκη, το 1979, βιολιστής με διεθνή αναγνώριση, αλλά και συνθέτης, ετοίμασε  για τους δυο συναδέλφους του, την  Sonata quasi una fantasia, για βιολί και πιάνο, σύνθεση που ακολουθεί μια χαλαρή δομή σονάτας. Αποτελείται από τέσσερα μέρη που μπορούν  να εκτελούνται και αυτοτελώς. Το πρώτο και το τρίτο μέρος βασίζονται στα ιαπωνικά χοροθεατρικά έργα, «Ωδή στο φίδι-πεταλούδα» και «Μινώταυρος» της σκηνοθέτιδας, Ιζούμι Ασιζάουα και χαρακτηρίζονται από τον επαναλαμβανόμενο ρυθμό 5-7-5 των ιαπωνικών ποιημάτων χάι κου. Το δεύτερο μέρος είναι μια διπλή πασακάλια, με δυο επαναλαμβανόμενα μοτίβα, που εμφανίζονται ταυτόχρονα λίγο πριν από το τέλος του μέρους. Το τέταρτο ξεκινά με μια σειραϊκή φούγκα, που βαθμιαία μετουσιώνεται σε τονική μουσική και κλείνει επαναφέροντας το βασικό θέμα του πρώτου μέρους.