Ο Γιώργος Ξένος (γεν. Αθήνα, 1953) ανήκει στη γενιά των Ελλήνων καλλιτεχνών που σπούδασαν μετά τη ρεφόρμα του Μάη του ’68 στην Ecole Nationale Superieure des Beaux Arts – Section des Arts Plastiques στο Παρίσι. Για μία πενταετία έζησε στη Γερμανία, [(1987 στο Monchengladbach) και (1988 – 1992 στο Βερολίνο)]. Από το 1993 ζει και εργάζεται στην Αθήνα.

Έχει εκθέσει σε ιδιαιτέρως σημαντικούς χώρους τέχνης στην Ελλάδα και το εξωτερικό, μεταξύ των οποίων είναι η γκαλερί Jean Bernier στην Αθήνα, το Pergamon Museum στο Βερολίνο, το Schliemann Zentrum στο Neubuckow, το Winckelmann Museum στο Stendal, το Fridericianum στο Kassel, το Ίδρυμα Ελληνικού Πολιτισμού του Βερολίνου, η Πινακοθήκη Πιερίδη και η Ελληνοαμερικανική Ένωση στην Αθήνα, η Πινακοθήκη Δήμου Αθηναίων, το Ιστορικό Αρχείο/Μουσείο Ύδρας, το Βαφοπούλειο Πνευματικό Κέντρο και το Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης στη Θεσσαλονίκη, το Μουσείο Δελφικών Εορτών Άγγελου και Εύας Σικελιανού στους Δελφούς, το Αρχαιολογικό Μουσείο και Αρχαιολογικός Χώρος Δελφών, το Αρχαιολογικό Μουσείο Μυτιλήνης, το Κάστρο Μυτιλήνης και το Οθωμανικό Λουτρό Μυτιλήνης στη Λέσβο, η Πινακοθήκη Κυκλάδων στην Ερμούπολη Σύρου, το Μουσείο Μπενάκη – Κτήριο Οδού Πειραιώς στην Αθήνα, το Επιγραφικό Μουσείο Αθηνών, το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, το Βυζαντινό και Χριστιανικό Μουσείο Αθηνών, το Κρατικό Μουσείο Manege στην Αγία Πετρούπολη, το National Art Museum στην Κίνα (NAMOC ), το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο Αθηνών, καθώς και το Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης (ΕΜΣΤ). Συμμετείχε στην 14η Documenta στο Kassel

Έκθεση ζωγραφικών του έργων, σχεδίων και κεραμικών στην Γκαλερί Λόλα Νικολάου

από τις 07.11 έως τις 06.12.2019 – επιμέλεια: Θάλεια Στεφανίδου

Ρυθμικές επαναλήψεις, συνέχειες και ασυνέχειες, αρμονίες και ασυμμετρίες, παύσεις και μουσικά παροράματα, μονοκοντυλιές και μουτζουρώματα. Τα εικαστικά σχεδιάσματα του Γιώργου Ξένου μέσα από μία συνεχή αναδόμηση δια-γράφουν κύκλους, ελλείψεις και σερπαντινάτες καμπύλες ή τονίζουν με γωνιώδεις χαράξεις παροξυσμούς, εκτροπές, οξύνσεις και ακκίσματα. Θα τα ονόμαζα “μουσικογραφήματα”, παρόμοια με απομεινάρια από την προ-λεκτική συνείδηση που λειτουργούν και σαν προ-σχήματα εξωτερίκευσης εσωτερικής ορατότητας. Μια σημειογραφία εν τέλει που κρυπτογραφεί, ενώ ταυτόχρονα υπαγορεύει ένα γλωσσάρι που ανακινεί υπόγειες παρορμήσεις απελευθέρωσης και τη “βούληση για δύναμη” -Θάλεια Στεφανίδου

Εγκαίνια Πέμπτη 7 Νοεμβρίου 2019, 19.00 – 22.00

Παράλληλες Εκδηλώσεις

Συμμετοχή στην Art Thessaloniki με την Γκαλερί Λόλα Νικολάου

από τις 21.11 έως τις 24.11.2019

Εικαστική εγκατάσταση στο Γενί Τζαμί

Διοργάνωση: Δημοτική Πινακοθήκη Θεσσαλονίκης
από τις 26.11.2019 έως τις 24.01.2020

Εγκαίνια Τρίτη 26 Νοεμβρίου 2019, 19.00 – 22.00