Μέσα από 20 περίπου ελαιογραφίες μεγάλων και μικρότερων διαστάσεων, ο καλλιτέχνης Γιώργος Κρανίου εστιάζει με το βλέμμα του σε όψεις και αρχιτεκτονικά στοιχεία της σημερινής Αθήνας, δημιουργώντας στη ζωγραφική επιφάνεια ποιητικά σπαράγματα ενός αστικού τοπίου.

Σύμφωνα με την επιμελήτρια της έκθεσης, Ελισάβετ Πλέσσα:

«Η ζωγραφική του Γιώργου Κρανίου υπερβαίνει τη λειτουργία της περιγραφής ενός δεξιοτεχνικού ρεαλισμού γιατί μέσα από τη ματιά του απομονώνει, σχεδόν φωτογραφικά, όψεις από κτίρια και πυλώνες με φόντο τον αττικό ουρανό, προτείνοντας διακριτικά στο βλέμμα μας μια ποιητική μεταμόρφωση των αστικών αυτών σημείων».

Όπως σημειώνει ο Ανδρέας Τάκης, ο οποίος υπογράφει το δεύτερο κείμενο του καταλόγου:

«Θραύσματα αστικού τοπίου, νεκρές τσιμεντένιες ταράτσες, μοναχικά κτίρια, ξεχασμένες κεραίες τηλεόρασης, και θλιμμένοι στύλοι της ΔΕΗ οργανώνουν και καθοδηγούν το βλέμμα σε μια διαρκή πορεία ανάτασης προς τον ουρανό».

Η έκθεση συνοδεύεται από πλήρως εικονογραφημένο κατάλογο με κείμενα της Ελισάβετ Πλέσσα, ιστορικού τέχνης και επιμελήτριας της έκθεσης και του Ανδρέα Τάκη, Επίκουρου Καθηγητή Νομικής Σχολής ΑΠΘ και πρώτου Προέδρου ΔΣ του MOMus.

Γιώργος Κρανίου – Βιογραφικά στοιχεία:

Ο Γιώργος Κρανίου γεννήθηκε στη Μελβούρνη. Πήρε το βασικό του πτυχίο στις Επιστήμες Υγείας και διδακτορικό τίτλο σπουδών στη Μοριακή Βιολογία (πανεπιστήμιο Deakin, Μελβούρνη). Σπούδασε ζωγραφική αρχικά κοντά στον Δημήτρη Μανίνη (2013-2015) και στη συνέχεια μαθήτευσε στην Ομάδα Τέχνης «Σημείο» με δασκάλους τον Γιώργο Ρόρρη και την Κάλλια Τριανταφύλλου (2015-2021). Ζει και εργάζεται στην Αθήνα.

Κεντρική φωτογραφία θέματος: Εθνική Οδός, 2023, λάδι σε κόντρα πλακέ, 15 x 20 εκ.