Πολύ μεγάλη χαρά και τιμή είναι για εμένα το γεγονός ότι θα έχω την ευκαιρία να συνεργαστώ με την εξαιρετική Φιλαρμόνια Ορχήστρα Αθηνών και με τον ιδιαιτέρως αξιόλογο νέο μαέστρο κύριο Πέτρο Στυλιανού. Είναι αυτή ακριβώς η σημαντική στιγμή για την οποία κάθε νέος μουσικός ετοιμάζεται από την αρχή του μεγάλου μουσικού ταξιδιού της ζωής του και την περιμένει να έρθει με πολλή ανυπομονησία.

Αυτό όμως που κάνει τούτη τη συναυλία ακόμη πιο ξεχωριστή για εμένα είναι ο μοναδικός χώρος στον οποίο θα πραγματοποιηθεί, το Νέο Αμφιθέατρο «Ιωάννης Δεσποτόπουλος» του Ωδείου Αθηνών, αίθουσα η οποία μπορεί να θεωρηθεί ως ένας από τους καλύτερους χώρους συναυλιών στην Αθήνα.

Τον Δεκέμβριο του 2021 είχα παίξει μαζί με τη Φιλαρμόνια Ορχήστρα Αθηνών ως έκτακτο μέλος της σε δύο συναυλίες αφιερωμένες στον Λούντβιχ βαν Μπετόβεν οι οποίες πραγματοποιήθηκαν στο Πολιτιστικό και Συνεδριακό Κέντρο Ηρακλείου υπό τη διεύθυνση του καταξιωμένου μαέστρου Μύρωνος Μιχαηλίδη και με σολίστ τον διεθνούς φήμης πιανίστα Κυπριανό Κατσαρή. Έτσι είχα λάβει την πρώτη μου γεύση από τον τρόπο δουλειάς της Ορχήστρας Φιλαρμόνια και των μελών της, κάτι το οποίο πιστεύω θα με βοηθήσει πολύ στην τωρινή μας σύμπραξη.

Με τον κύριο Πέτρο Στυλιανού είχα τη χαρά να συναντηθούμε και να γνωριστούμε κατά τη διάρκεια μιας συνεργασίας μεταξύ του Ωδείου Δήμου Ηρακλείου Κρήτης και του Πανεπιστημίου Λευκωσίας. Κατά τη διάρκεια αυτής της συνεργασίας νέοι μουσικοί από την Ελλάδα συνέπραξαν με νέους μουσικούς από την Κύπρο σε συναυλίες Μουσικής Δωματίου οι οποίες δόθηκαν στην Κρήτη και στην Κύπρο. Τόσο η συνεργασία μου με τη Φιλαρμόνια Ορχήστρα όσο και η συνεργασία μου με τον κύριο Πέτρο Στυλιανού μού δημιουργούν ένα οικείο κλίμα στην επερχόμενη συναυλία.

© Σπύρος Κατωπόδης

Το έργο που θα ερμηνεύσω μαζί τους, το κοντσέρτο για βιολί του Μπετόβεν, θεωρείται ένα πρωτοποριακό έργο για την εποχή του και μία από τις σημαντικότερες συνθέσεις του ίδιου του συνθέτη. Αυτό το κοντσέρτο έθεσε τις βάσεις όλων των μεταγενέστερων κονσέρτων για βιολί και όχι μόνο. Αν και πλέον θεωρείται ως ένα στάνταρ έργο του ρεπερτορίου κάθε βιολονίστα, την εποχή που γράφτηκε και για πολύν καιρό μετά, είχε μείνει στην άκρη. Ο λόγος για αυτό ήταν η «χλιαρή» ανταπόκριση του κοινού στην πρεμιέρα του. Το έργο διαφέρει σημαντικά από τα υπόλοιπα έργα του είδους του τα οποία είχαν γραφεί μέχρι τότε. Και μόνο από τη διάρκειά του βλέπει κανείς μια τεράστια διαφορά από τα προηγούμενα, καθώς είναι σχεδόν διπλάσιο σε έκταση. Η ιστορία του, σε συνδυασμό με το πώς το ίδιο το έργο επηρέασε καθοριστικά τη μορφή παρόμοιων συνθέσεων, μου δημιουργούν ένα δέος κάθε φορά που βρίσκομαι αντιμέτωπος με αυτό.

Κοιτάζοντας το πρόγραμμα της συναυλίας, πέρα από το κονσέρτο για βιολί του Μπετόβεν και την πρώτη συμφωνία του Τσαϊκόφσκι, ένα άλλο έργο τράβηξε την προσοχή μου: η σύνθεση του Έλληνα συνθέτη Άλκη Μπαλτά με το όνομα «Αροδαφνούσα», το οποίο είναι βασισμένο σε ένα παραδοσιακό τραγούδι της Κύπρου σχετικό με το θέμα του έρωτα και του θανάτου. Είναι πιστεύω πολύ σημαντική και ωραία κίνηση να επιλεχθεί από τον κύριο Στυλιανού και τη Φιλαρμόνια Ορχήστρα ένα έργο όχι απλά σύγχρονο, αλλά γραμμένο και από έναν συνθέτη του τόπου μας.

Τέλος, μόνο χαρά και ανυπομονησία μπορώ να νιώθω για να βρεθώ ξανά και να συνεργαστώ μαζί με αυτούς τους υπέροχους ανθρώπους και καταπληκτικούς μουσικούς. Και πόσο μάλιστα γνωρίζοντας ότι αυτή η συνεργασία θα πραγματοποιηθεί στο Ωδείο Αθηνών, έναν χώρο εμβληματικό που έπαιξε καθοριστικό ρόλο στην εξέλιξη της μουσικής στη χώρα μας, καθώς από αυτό αποφοίτησαν μερικοί από τους πιο διακεκριμένους Έλληνες μουσικούς.

Διαβάστε επίσης:

Χειμώνες και Έρωτες: Συμφωνική βραδιά από την Φιλαρμόνια στο Ωδείο Αθηνών