Η διεισδυτική ματιά και η ανατρεπτική γραφή του έκαναν τον Γιάννη Ευθυμίου ένα από τους ζωγράφους της γενιάς του που κέρδισε την προσοχή μας.

Στη νέα του δουλειά που την χαρακτηρίζουν τα ποίκιλα εκφραστικά μέσα και οι πολύ προσωπικές τεχνικές, εστιάζει στην έφιππη αντρική φιγούρα.

Ο «Αγνώς Καβαλάρης» είναι αυτός που αγνοεί, αλλά και ο άγνωστος, ο σκοτεινός, ο αινιγματικός.

Καβαλάρης άγνως και γι’ αυτό αγνός. Βαδίζει ολομόναχος που χαράχθηκε για εκείνον χωρίς αυτός να γνωρίζει το πώς και το γιατί.

Πάνω στο άλογο του ακολουθεί με μέσα το άλογο και το κοντάρι του τις επιταγές της μοίρας.

«Ήρωες ιππείς, θεοποιημένοι ακρίτες, ανδρειωμένοι βυζαντινοί, μεσαιωνικοί μυθιστορηματικοί ήρωες, ιππότες, ήρωες του πολέμου, έφιππες μυθικές και ιστορικές φιγούρες καλπάζουν στον φαντασιακό κόσμο του θεατή μέσα από την παλέτα του Γιάννη Ευθυμίου.

Ο θεματικός άξονας του εικαστικού, αυτή τη φορά, επικεντρώνεται στην έφιππη ανδρική φιγούρα, στην πλαστικότητα της μορφής αλόγου/ανθρώπου, στην επιβλητική θωριά τους και στην εν δυνάμει κίνηση του καλπασμού. Η μορφή του ιππέα πρωταγωνιστεί στο έργο του, πέρα από κάθε συμβολισμό, και η εικαστική απόδοση της φιγούρας του γίνεται ο κυρίαρχος προβληματισμός του ζωγράφου.

Ο Γιάννης Ευθυμίου επαναφέρει την εκφραστική δύναμη της μυθώδους εικόνας του ηρωισμού των έφιππων ανδρών σε μια σύγχρονη και εντελώς προσωπική εικαστική προσέγγιση με απροσδιόριστες σημασιολογικές παραπομπές και ιδεολογικά πρότυπα», σημειώνει η ιστορικός τέχνης Λουίζα Καραπιδάκη στον κατάλογο της έκθεσης.

Η έκθεση εγκαινιάζεται μαζί με την έκθεση «Ζωτικός χώρος» του Σπύρου Κωτσαλά. Κοινός τόπος και στις δύο εκθέσεις η ζωγραφική που κινείται ενάντια σε κάθε τι επιτηδευμένο και διερευνά το βαθύτερο νόημα της ύπαρξης, μετατρέποντας ένα έργο τέχνης σε ερέθισμα για φιλοσοφική σκέψη.