Η έκθεση του ζωγράφου Γεράσιμου Κοτσολάκου στη Φωκίωνος Νέγρη 16 περιλαμβάνει έργα του της τελευταίας εικοσαετίας και αποτελείται από δέκα ενότητες με προσωπογραφίες, τοπία, γυμνά, νεκρές φύσεις, αυτοπροσωπογραφίες, αντικείμενα και όψεις του ατελιέ του.

Ο ζωγράφος Θανάσης Μακρής γράφει: «Ο Γεράσιμος Κοτσολάκος, εδώ και χρόνια, παραμένει συνεπής στο αρχικό του όραμα να αναλύει σε βάθος τον κόσμο που τον περιβάλλει ανανεώνοντας με μέτρο την καλά δομημένη εικαστική του γλώσσα χωρίς να τη «λερώνει» με διακοσμητικά δάνεια από τρέχουσες μόδες. Λιτός και δωρικός, ελεγχόμενα χειρονομιακός, με μία προσωπική χρήση του μαύρου, σκαλίζει με δύναμη τη φόρμα μέχρι να τη ματώσει.»

Ο δάσκαλός του στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών Χρόνης Μπότσογλου θυμάται τον μαθητή του: «Παρακολουθώ τη δουλειά του Γεράσιμου γιατί βρίσκω ότι είναι πολύ ενδιαφέρουσα. Βέβαια συχνά με τους μαθητές μας συμβαίνει ό,τι και με τα παιδιά μας. Πρέπει δηλαδή συνεχώς να επιβεβαιώνουμε την άποψή μας αν δεν θέλουμε να χάσουμε την επαφή μαζί τους. Αυτό σημαίνει ότι όσο μεγαλώνουν σταματά η παιδαγώγηση, η επιτήρηση και ο οποιοσδήποτε έλεγχος και απομένει η αποδοχή, η συμπάθεια και η φιλική συζήτηση για όλα τα ζητήματα. Ο φίλος μου λοιπόν και συνάδελφος Γεράσιμος Κοτσολάκος έχει κατακτήσει μία ωριμότητα αξιοθαύμαστη στη δουλειά του που ορίζει το προσωπικό του στίγμα. Ο Κοτσολάκος τελείωσε Αρχιτεκτονική και καταλαβαίνει πολύ καλά τη δομή των πραγμάτων και σε αυτήν στηρίζει τη ζωγραφική του. Κάθε πινελιά είναι ένα δομικό στοιχείο με το οποίο χτίζει την εικόνα του. Από τη φύση μελετά τη δομή την οποίαν με αδρές πινελιές μετουσιώνει σε αίσθηση. Αυτή η αίσθηση τον διαφοροποιεί από τους άλλους και τον ορίζει σαν άνθρωπο.»

Ο σκηνοθέτης Λάκης Παπαστάθης, φίλος του ζωγράφου και ένας από τους επιμελητές της έκθεσης, σημειώνει: «το ατελιέ του είναι στη σοφίτα του πατρικού σπιτιού στο Περιστέρι. Δύο μικροί χώροι γεμάτοι με τα αποτυπώματα της ζωγραφικής του περιπέτειας. Περιπέτεια που μοιάζει με μάχη. Κι αυτό επιβεβαιώνεται κάθε στιγμή αν τον δει κανείς την ώρα που ζωγραφίζει. Η ένταση του βλέμματος, η πίεση του πινέλου στο μουσαμά, το χάσιμο της ύπαρξής του μέσα στον κόσμο που δημιουργεί, η αυξομείωση του ρυθμού, οι στοχαστικές παύσεις που μοιάζουν με περίεργες στίξεις, ο άγρυπνος έλεγχος κάθε πινελιάς και ένας έντονος ψυχισμός που αποκαλύπτεται μέσα από αισθήματα ιερότητας κάνουν τη ζωγραφική πράξη να θυμίζει μυστηριακή τελετή. Ο Γεράσιμος Κοτσολάκος δεν είναι άνθρωπος της αγοράς, όμως, παράλληλα με το “ένδον σκάπτε” βρίσκει τον τρόπο να συνομιλεί πνευματικά με την ιστορία αλλά και τα σύγχρονα ρεύματα της ζωγραφικής και αυτό σε κάνει να σκεφτείς πως ό,τι κατά καιρούς έχει κερδηθεί από τη ζωγραφική μπορεί να συμβαίνει και στην προσωπική περιπέτεια ενός καλλιτέχνη που είναι κάπως απομονωμένος.»

Γεράσιμος Kοτσολάκος

O Γεράσιμος Kοτσολάκος γεννήθηκε στην Αθήνα το 1966. Διπλωματούχος Αρχιτεκτονικής Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, σπούδασε και στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών ζωγραφική με δάσκαλο τον Χρόνη Μπότσογλου και παράλληλα παρακολούθησε μαθήματα χαρακτικής με δασκάλους τον Γιάννη Παπαδάκη και τον Γιάννη Γουρζή. Έργα του βρίσκονται σε ιδιωτικές συλλογές. Η αίθουσα τέχνης ΠΕΡΙ ΤΕΧΝΩΝ παρουσίασε τέσσερις ατομικές του εκθέσεις από το 2002 έως το 2012.

Την Τετάρτη 5/12 στις 7 μ.μ. και το Σάββατο 15/12 στις 12:30 μ.μ. θα πραγματοποιηθούν ξεναγήσεις στον χώρο της έκθεσης.


Κεντρική Φωτογραφία άρθρου: Ο Λάκης Παπαστάθης όταν γύριζε τον «Καιρό των Ελλήνων» λάδι σε μουσαμά 45 x 35 εκ.