Μια ιστορία για το θέατρο, το παιχνίδι και τον έρωτα.

Με ολοένα και περισσότερα λογοτεχνικά έργα να διασκευάζονται για τη σκηνή τα τελευταία χρόνια, ένα σύγχρονο θεατρικό κείμενο που μοιάζει να αφουγκράζεται τις ανάγκες της εποχής μας για ιστορίες παραμυθάδων, γεννήθηκε και παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στο Εθνικό Θέατρο το 2016.

Το ‘’Έλα να παίξουμε’’ είναι από γραφής ένα κείμενο αφηγηματικής δομής σε διαλογική μορφή. Τα δύο πρόσωπα παίρνουν το ρόλο του παραμυθά, τον κατ’ εξοχήν ρόλο του ηθοποιού δηλαδή που ενδύεται χαρακτήρες και συμπεριφορές για να αφηγηθεί τις ιστορίες που σκαρφίστηκε ο εκάστοτε συγγραφέας.

Ο μαύρος βασιλιάς και η λευκή βασίλισσα, πρόσωπα που ζουν σε ένα «μετακινημένο» σκακιστικό σύμπαν, δυο αιώνιοι εραστές και ανταγωνιστές ταυτόχρονα, διηγούνται ιστορίες ερωτευμένων ζευγαριών κάθε βράδυ, ψάχνοντας να βρουν τη δική τους λύτρωση.

Πλάθουν χαρακτήρες, πρόσωπα χωρίς όνομα – ΕΚΕΙΝΟΝ κι ΕΚΕΙΝΗ – που συναντιούνται ξανά και ξανά κι ερωτεύονται κάθε φορά απ’ την αρχή. Σαν άλλοι συγγραφείς-παραμυθάδες, φράση τη φράση δημιουργούν την ιστορία και την εξέλιξη της σχέσης ΕΚΕΙΝΩΝ, με την ελπίδα πάντα πως αυτή τη φορά ο ένας απ’ τους δύο θα καταφέρει να κερδίσει, να επικρατήσει, να επιβληθεί.

Να πάρει τη νίκη και να λήξει αυτή την παρτίδα που μοιάζει να μην έχει τέλος.

Κι έτσι από αφηγητές της ερωτικής ιστορίας που οι ίδιοι πλάθουν, γίνονται απ’ τη μια στιγμή στην άλλη οι πρωταγωνιστές της, καθώς ξεκινούν να «παίζουν» τους ΕΚΕΙΝΟΥΣ. Τους δίνουν σάρκα και οστά και παίζοντας θέατρο ξεδιπλώνουν μπροστά στα μάτια μας, κάθε πτυχή της σχέσης ΕΚΕΙΝΩΝ, από την πρώτη γνωριμία, τα κρυφά ραντεβού και τα κλεμμένα φιλιά, μέχρι τον πρώτο τσακωμό και την καταβύθιση στην απόλυτη ρουτίνα της καθημερινότητας.

Κι ύστερα ο χωρισμός.

Κι ύστερα… η επανασύνδεση.

Κι ύστερα πάλι απ’ την αρχή.

Ένα απίστευτο γαϊτανάκι εναλλαγής ρόλων, από αφηγητές σε ΕΚΕΙΝΟΥΣ και ξανά πίσω, ξετυλίγεται επί σκηνής.

«Και το παιχνίδι… συνεχίζεται.

Ποιος θα κάνει την επόμενη κίνηση; Ποιος θα υποχωρήσει;»

Θέατρο μέσα στο θέατρο. Έρωτας και ανταγωνισμός. Αλλά και ο χρόνος. Που κυλάει. Αυτοί είναι οι βασικοί δραματουργικοί άξονες που διατρέχουν το έργο.

Μέσα από τη μεταθεατρική δομή του, καθώς έχουμε δυο ηθοποιούς που παίζουν τους αφηγητές που παίζουν τους ΕΚΕΙΝΟΥΣ, το «Έλα να παίξουμε» δεν ψάχνει να μας πει μία ακόμη ερωτική ιστορία. Αλλά μία ιστορία για τον έρωτα.

Φωτογραφία: Πάτροκλος Σκαφίδας

Info:

Η Γεωργία Πιερρουτσάκου γεννήθηκε και μεγάλωσε στον Πειραιά. Στα δεκαοκτώ πήγε να σπουδάσει Βιολογία στο Πανεπιστήμιο Πατρών. Κι αργότερα συνέχισε  τις σπουδές της στο Παρίσι, στο θέατρο αυτή τη φορά. Είναι πτυχιούχος Υποκριτικής και Σκηνοθεσίας από το Πανεπιστήμιο της Σορβόννης. Αφού επέστρεψε στην Αθήνα και ολοκληρώνοντας τις σπουδές της στην υποκριτική, έκανε ένα χρόνο μεταπτυχιακό Υποκριτικής και Σκηνοθεσίας με το Στάθη Λιβαθινό. Το 2016 αποφοίτησε από το Στούντιο Νέων Συγγραφέων του Εθνικού Θεάτρου, ενώ παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στη σκηνή Νέο Ρεξ του Εθνικού Θεάτρου το έργο της «Έλα  παίξουμε». Εργάζεται ως ηθοποιός στο θέατρο και τον κινηματογράφο. Έπειτα από αξιοσημείωτες συνεργασίες ως βοηθός σκηνοθεσίας («Στέλλα Βιολάντη», Θέατρο Δημήτρης Χορν, «No man’s land», Από Μηχανής Θέατρο, Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης κλπ.), το 2018 επιχειρεί την πρώτη της σκηνοθεσία στο Black Box του θεάτρου Επί Κολωνώ.


Διαβάστε επίσης: 

Έλα να παίξουμε, της Γεωργίας Πιερρουτσάκου στο Θέατρο Επί Κολωνώ