Είκοσι μία επιλεγμένες ταινίες μικρού μήκους, οι οποίες σχετίζονται με το γυναικείο φύλο, θα προβληθούν στο τριήμερο 27-28-29 Αυγούστου, αναδεικνύοντας μια πληθώρα θεμάτων:

Κοινωνική Πραγματικότητα – Εμμονές – Σεξουαλικότητα

Σε αρκετές ταινίες συναντά κανείς τη γυναικεία καθημερινότητα, αλλά και γυναικεία πάθη. Το τραγούδι της ταινίας Balsamon είναι το βάλσαμο από το οποίο η πρωταγωνίστρια αντλεί την εσωτερική της δύναμη για να ανταπεξέλθει στις καθημερινές υποχρεώσεις. Βιώματα και ιστορίες κοριτσιών νεαρής ηλικίας, μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ηθικά παραπτώματα και εκδικητικότητα είναι πτυχές καθημερινές που προβάλλει η ταινία Friendship. Στην ταινία The Last Supper έρχονται στο προσκήνιο οι ομόφυλες γυναικείες σχέσεις, ενώ το Soba Chan’s Morning αποκαλύπτει τη γυναικεία απιστία που σπάει τη ρουτίνα του έγγαμου βίου.

Στην ίδια κατηγορία υπάγονται ταινίες που διαπραγματεύονται κοινωνικά προβλήματα. Στο Potato Season ένας πατέρας καλείται να διαχειριστεί ζητήματα παραβίασης προσωπικών δεδομένων και σχολικού εκφοβισμού με θύμα την ίδια του την κόρη και στο Mother and Milk η διανοητική διαδικασία του να γίνεις γονιός φαντάζει ως μια διαδικασία καταστροφής.

Ενδοοικογενειακής φύσης προβλήματα παρουσιάζονται στο Behind the Cloud there lives a Sun, όπου η οικογενειακή βία υπομένεται σιωπηλά. Στο επίκεντρο της ταινίας Gone βρίσκονται οι οικογενειακές προστριβές. Στο Motherland, η επιθυμία ανεξαρτητοποίησης της κόρης έρχεται σε σύγκρουση με τα θέλω της μητέρας και στο Baby, οι σχέσεις κόρης-πατέρα στιγματίζονται από αγιάτρευτες πληγές.

Ταινίες με ποικίλες οπτικές κοινωνικού βίου περιλαμβάνουν ακόμη το Champagne με θέματα γυναικολογικής φύσης και υγείας και την κοινωνική τους διάσταση, την εμμονή μιας νεαρής να αποκτήσει ένα παιδί, ιδωμένη μέσα από την ταινία Running Naked in the Universe, την ψυχική ασθένεια ενός πατέρα και οι επιπτώσεις της στις δύο του κόρες στην ταινία Committed, παιχνίδια μικροεγκληματιών του Jewelry Junky και τη ζωή της 102χρονης Κλεονίκης της Ευρυτανίας και των δύο γιων της με φόντο τις παραδόσεις του χωριού της μέσα από το ομώνυμο ντοκιμαντέρ Cleoniki.

Ashmina

Κοινωνικοί Αγώνες – Επανάσταση – Πολιτική

Θέμα συζήτησης αρκετών ταινιών γίνονται και οι κοινωνικοί αγώνες. Όπως στην περίπτωση της Ashmina, που επιχειρεί να αποτυπώσει στιγμιότυπα από το Νεπάλ, όπου η νεαρή Ασμίνα, εγκλωβισμένη σε μια παραδοσιακή κοινωνία η οποία βάλλεται από την κουλτούρα ξένων αιωροπτεριστών, και σε μια εξίσου παραδοσιακή οικογένεια η οποία την χρησιμοποιεί ως μέσο βιοποριστικού αγώνα, φωτογραφίζει την παιδική εργασία η οποία είναι συνυφασμένη με τη στέρηση της εκπαίδευσης. Στο πνεύμα του αγώνα και το Dawn, με την νεαρή πρωταγωνίστρια να προσπαθεί να βρει μια νέα ισορροπία μέσα στους τοίχους ενός σωφρονιστικού ιδρύματος. Η επανάσταση μπορεί να έχει διάφορα πρόσωπα. Όπως ενός ξεσηκωμένου όχλου που γίνεται μοχλός στα χέρια μιας πολιτικής δύναμης στο Black and White. Και όπως μιας επιθυμίας για αλλαγή ρότας στη ζωή μιας γηράσκουσας γυναίκας της πολεμοδαρμένης Ανατολικής Ουκρανίας στο Anna.

Σουρεαλισμός

Δεν μπορεί να μην γίνει αναφορά και στην ταινία που ενέχει το στοιχείο του εξωπραγματικού. Στη φανταστική πραγματικότητα του Two Bodies on a Beach η αντιμετώπιση επιθυμιών, η σύγκρουση μεταξύ γενεών και οι εύθραυστες ιδεολογίες είναι τα ζητήματα που καλούνται να χειριστούν οι γυναίκες πρωταγωνίστριες μέσα από μια περιήγηση σε κλασικά κινηματογραφικά τοπία.

Τέχνη

Τέλος, αναγνωρίζεται και η σημασία της τέχνης, όπως διαφαίνεται στην ταινία A picture in the 21st Century, όπου θα ανακαλύψει κανείς τις δοκιμασίες ενός ζωγράφου πριν αφεθεί στον καλλιτεχνικό του οίστρο.


Διαβάστε επίσης:

6o Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Αλεξάνδρειας