Ανακαλύψτε τις τέχνες του αύριο σήμερα σε ένα φεστιβάλ με γρήγορα αντανακλαστικά.
Πρωτοποριακές μορφές τέχνης στον πυρήνα της πόλης.

Νέες μορφές τέχνης, πολυμορφικές και υβριδικές παραστάσεις και εγκαταστάσεις, απροσδόκητοι χώροι: αυτό είναι το Fast Forward Festival, που στρέφει το βλέμμα του στο μέλλον και προσελκύει διεθνώς αναγνωρισμένους καλλιτέχνες να παρουσιάσουν έργα σε παγκόσμιες πρεμιέρες. Φέτος, το FFF διερευνά την έννοια των «κοινών» στο σύγχρονο αστικό τοπίο.

Πώς ζούμε μαζί, αν και προερχόμαστε από διαφορετικά κοινωνικά και πολιτιστικά υπόβαθρα; Πώς μπορούμε να συνυπάρξουμε στις σύγχρονες μητροπόλεις, να συνδιαλλαγούμε, να μιλήσουμε για ό,τι είναι ξένο προς εμάς, ανοίκειο, διαφορετικό;

To 6ο Fast Forward Festival έρχεται για άλλη μία φορά να δοκιμάσει τις βεβαιότητές μας για την τέχνη και τη ζωή, εξερευνώντας την έννοια των «κοινών» από πολλές οπτικές γωνίες. Αναθέσεις, παγκόσμιες πρεμιέρες και συμπαραγωγές σε πολυμορφικές και υβριδικές παραστάσεις, εγκαταστάσεις και περφόρμανς, ταινίες, συζητήσεις και ένα δείπνο που προκύπτουν μέσα από πολύμηνη συνεργασία με επιστήμονες και συλλογικότητες της πόλης, αλλά και έρευνα σε δημόσιους και ιδιωτικούς χώρους, παρουσιάζονται για δύο εβδομάδες στον πυρήνα της πόλης, από το Κερατσίνι έως το σπίτι της Μαρίας Κάλλας, από την πλατεία Βικτωρίας έως τη Στέγη.

Συντελεστές

Συμμετέχουν οι καλλιτέχνες: Raqs Media Collective (Ινδία), Koki Tanaka (Ιαπωνία), Wu Tsang (ΗΠΑ), Franziska Pierwoss & Sandra Teitge (Γερμανία), Marwa Arsanios (ΗΠΑ-Λίβανος), Petros Moris (Ελλάδα), Tania El Khouri (Λίβανος), Thomas Bellinck (Βέλγιο).
Καλλιτεχνική επιμέλεια: Κάτια Αρφαρά
Οργάνωση παραγωγής: Δήμητρα Δερνίκου, Βασίλης Παναγιωτακόπουλος
Εκτέλεση παραγωγής: Δέσποινα Σιφνιάδου, Ειρηλένα Τσάμη, Κωστής Παναγιωτόπουλος
Βοηθοί εκτέλεσης παραγωγής: Δήμητρα Μπουζάνη, Νικήτας Βασιλάκης
Τεχνικός Διευθυντής Θεάτρου: Λευτέρης Καραμπίλας
Αναπληρωτής τεχνικός διευθυντής & Touring Manager: Φίλιπ Χιλς

Δράσεις

Raqs Media Collective

Raqs Media Collective | Πάμφιλος έως 24.5.2019

Raqs Media Collective | Πάμφιλος

Ωδείο Αθηνών (Βασιλέως Γεωργίου Β’ 17-19 | Είσοδος από Ρηγίλλης) | 12:00-20:00
(η έκθεση κλείνει στις 17:00 τις ημέρες των συζητήσεων)

Πόσο βαθιά πρέπει να βουτήξεις για να βρεις αυτό που ψάχνεις; Με αφορμή το ναυάγιο των Αντικυθήρων, και ειδικότερα δύο από τα λιγότερο διάστημα ευρήματα του – ένα κατακερματισμένο άγαλμα φιλοσόφου και μια κούπα που έχει πάνω της χαραγμένο το όνομα «ΠΑΜΦΙΛΟΣ»–, η διεθνούς φήμης ομάδα Raqs Media Collective, από την Ινδία, έρχεται στην Ελλάδα, μετά από πρόσκληση του FAST FORWARD FESTIVAL 6, και κάνει κατάδυση στην Αθήνα μέσα από μία εγκατάσταση και μια σειρά συζητήσεων.

Μπορεί κανείς να ανακαλύψει μια φιλοσοφική θέση για τη φιλία μεταξύ όλων των ανθρώπων (πάμφιλος) μέσα σε ένα πλοίο που ναυάγησε μερικά χρόνια μετά την επανάσταση των σκλάβων υπό τον Σπάρτακο; Πώς συνδέεται το Ναυάγιο των Αντικυθήρων με την έννοια των κοινών στην Αθήνα του σήμερα, όπως αυτή διαμορφώνεται και συντηρείται στον απόηχο της κρίσης; Η ομάδα από το Νέο Δελχί μεταμορφώνει το Ναυάγιο των Αντικυθήρων και τα ευρήματά του σε μια μεταφορά για τη σύγχρονη Αθήνα και το ναυάγιο της καθημερινότητας με την εγκατάσταση Πάμφιλος που παρουσιάζεται στο πλαίσιο του Fast Forward Festival 6 σε ανάθεση και παραγωγή της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση από 15 έως 24 Μαΐου στο Ωδείο Αθηνών (Βασιλέως Γεωργίου Β’ 17-19 | Είσοδος από πάρκινγκ Ρηγίλλης).

Τα μέλη της Raqs Media Collective επισκέφτηκαν πολλές φορές την Αθήνα και, μαζί με Έλληνες συνεργάτες, πραγματοποίησαν μια εκτεταμένη και εις βάθος έρευνα σχετικά τόσο με το Ναυάγιο των Αντικυθήρων όσο και με την έννοια των κοινών. Επισκέφτηκαν αρχαιολογικούς χώρους, νοσοκομεία, σχολεία, πάρκα, αυτοδιαχειριζόμενες επιχειρήσεις και συλλογικότητες. Συζήτησαν με δασκάλους, ποιητές, μετανάστες, νοσοκόμες, δικηγόρους και φαρμακοποιούς, ανθρώπους διαφορετικών ιδιοτήτων που, σύμφωνα με τους καλλιτέχνες, «έχουν ως κοινό ότι ασχολούνται με το ναυάγιο της καθημερινότητας, βουτούν στα βάθη κάθε νέας ημέρας και ανεβαίνουν αναζητώντας αέρα».

Οι Raqs δημιούργησαν μια εμβυθιστική εγκατάσταση. Συνδυάζοντας βίντεο, ήχο και φως, η εγκατάσταση μεταφέρει τον επισκέπτη στον βυθό της θάλασσας, όπου έννοιες, αγάλματα και λέξεις συνθέτουν ένα τοπίο που αλλάζει την αίσθηση του ορίζοντα, όπως συμβαίνει σε μια κατάδυση.

Παράλληλα, στον ίδιο χώρο οργανώνεται μια σειρά διαλογικών συναντήσεων (clusters), όπου ενώνονται φωνές και σκέψεις ανθρώπων από διαφορετικά πεδία δραστηριοτήτων. Πώς συνδέονται ο δύτης βαθέων υδάτων με τον μουσικοσυνθέτη, ο αρχιτέκτονας με τον ψυχοθεραπευτή, ο εξόριστος ποιητής με τον δάσκαλο, ο νέος μετανάστης με τον ακαδημαϊκό, ο συγγραφέας εθελοντής με τον φαρμακοποιό; Πώς μπορεί κάποιος να γίνει φίλος των πάντων;

Οι Raqs Media Collective συστήνουν στο αθηναϊκό κοινό μια εμπειρία κατάδυσης στο κέντρο της πόλης, ένα έργο που φέρνει στο προσκήνιο το αρχαίο ναυάγιο και την ιδέα του «Πάμφιλου», όχι για να προβληματιστούμε σχετικά με τον κίνδυνο της βύθισης, αλλά για να σκεφτούμε από κοινού τις πολλαπλές δυνατότητες διάσωσης.

Συντελεστές

Σύλληψη, Βίντεο, Σενάρια: Raqs Media Collective
Καλλιτεχνική Επιμέλεια: Κάτια Αρφαρά
Έρευνα: Θεοδώρα Καπράλου, Αθηνά Σταματοπούλου
Παραγωγή: Δήμητρα Δερνίκου, Βασίλης Παναγιωτακόπουλος
Εκτέλεση παραγωγής: Απόστολος Βασιλόπουλος, Δέσποινα Σιφνιάδου, Δήμητρα Μπουζάνη
Τεχνικός Διευθυντής: Λευτέρης Καραμπίλας
Αναπληρωτής Τεχνικός Διευθυντής & Touring Manager: Φίλιπ Χιλς
Διοικητική Υποστήριξη Τεχνικών Υπηρεσιών: Ρεβέκκα Στάμου
Raqs Studio: Aarushi Surana, Shamsher Ali
Υποβρύχιες λήψεις: ΙΡΙΣ ΑΜΚΕ (Αλέξανδρος Σωτηρίου, Μαρία Ροδίτη, Θανάσης Χρονόπουλος, Χαράλαμπος Μήτρου, Αντώνης Μήτρου)
Πρωτότυπος σχεδιασμός «Μήτιδας»: Ευτύχης Ευθυμίου (Decode Fab Lab)
Κατασκευή «Μήτιδας», κατασκευή υφασμάτινων αντικειμένων, σχεδιασμός και κατασκευή τραπεζιών: Decode Fab Lab
Κατασκευή φάρου: Lazaridis Scenic Studio
Σχεδιασμός και παραγωγή κεραμικών αγγείων: ΕΑ/ΘΕΤΙΣ © ATTIC BLACK: THETISAUTHENTICS LTD 2019
Μοντάζ (Φιλμ): Rajan Singh
Χρωματική επεξεργασία (Φιλμ): Pradeep Gosain
Ηχητικός σχεδιασμός (Φιλμ): Ish Shehrawat
Συντονισμός Συζητήσεων: Θεοδώρα Καπράλου
Συμμετέχοντες: Γιάννα Γιαμαρέλου, Ribwar Qobadi, Αλέξανδρος Σωτηρίου, Θανάσης Χρονόπουλος, Νίκος Αγαπάκης, Μανώλης Μανουσάκης, Δημοσθένης Παπαμάρκος, Νίκος Αναστασόπουλος, Ειρήνη Κουμπαρούλη, Αργυρώ Χιώτη, Γιώργος Παπανικολάου, Γιώτα Πασσιά, Mahboubeh Tavakoli, Αλέξανδρος Κιουπκιολής, Πολυξένη Παπαλέξη, Θωμάς Τσαλαπάτης
Ανάθεση & Παραγωγή Onassis Stegi/Fast Forward Festival

Raqs Media Collective

Η Raqs Media Collective ιδρύθηκε το 1992 στο Δελχί από τους Monica Narula, Jeebesh Bagchi και Shuddhabrata Sengupta, που γνωρίστηκαν όταν σπούδαζαν κινηματογράφο. Βασικό στοιχείο της δουλειάς τους είναι η έννοια του «κινητικού στοχασμού», δηλαδή η συνεχής αναζήτηση νέων μορφών και μεθόδων καλλιτεχνικής δημιουργίας. Το έργο τους εστιάζει στις έννοιες των κοινών και του χρόνου και συχνά συνδέεται με ιστορικά γεγονότα που γίνονται αφορμή και υλικό έμπνευσης.

Ανάμεσα στις δραστηριότητες της κολεκτίβας είναι η παραγωγή σύγχρονης τέχνης, η συγγραφή και η έκδοση βιβλίων, καθώς και η επιμέλεια εκθέσεων, με πιο πρόσφατη την Μπιενάλε της Σαγκάης, “Why Not Ask Again? Arguments, Counter-arguments and Stories”, ενώ ένα από τα επόμενα πρότζεκτ τους είναι η Triennale 2020 της Γιοκοχάμα (Ιαπωνία).

Στα αρχαία ελληνικά, το επίθετο πάμφιλος («ο παρ’ όλων φιλούμενος, αγαπώμενος, αγαπητός», σύμφωνα με το Λεξικό Δημητράκου) αποδιδόταν τόσο σε ανθρώπους όσο και σε αντικείμενα ή έννοιες. Ο Αισχύλος στις «Ευμενίδες» του αναφέρει: «ἐκ δ ̓ ὑγιείας φρενῶν ὁ πάμφιλος καὶ πολύευκτος ὄλβος» (536), δηλαδή από την ψυχική υγεία πηγάζει η αγαπητή σε όλους και πολυπόθητη ευτυχία. Με την ίδια λέξη βάφτισαν, σχηματικά ως ψευδώνυμο, οι αρχαιολόγοι τον άνθρωπο, τμήματα του σκελετού του οποίου βρέθηκαν σε πρόσφατες νέες έρευνες στον χώρο του Ναυαγίου των Αντικυθήρων (2016).

Η κολεκτίβα Raqs Media Collective (1992, Νέο Δελχί, Ινδία) ακολουθεί τις επιταγές της πρακτικής που η ίδια έχει ονομάσει «κινητική περισυλλογή», για να οδηγηθεί σε μια πορεία ανήσυχη ως προς τη μορφή της και απαιτητική ως προς τις διεργασίες της. Η Raqs αρθρώνει μια ενδόμυχη βιωμένη σχέση με τον χρόνο –σε όλες του τις βαθμίδες–, μέσα από την προσδοκία, την εικασία, την εμπλοκή και την ανασκαφή. Καθώς τα μέλη της κολεκτίβας επινοούν σχήματα γνωστικής και αισθητηριακής οξύτητας, το έργο των Raqs αναδιαμορφώνει τα πεδία της αντίληψης, αλλάζει τους όρους της σωματικής συμπαρουσίας και απαιτεί από όλους να ξανακοιτάξουν με καθαρό βλέμμα ό,τι θεωρούν δεδομένο.

Οι Raqs έχουν παρουσιάσει δουλειά τους σε πολλές διεθνείς εκθέσεις, όπως στην documenta και στις Μπιενάλε της Βενετίας, του Σάο Πάολο, του Σίντνεϊ, της Ταϊπέι και του Λίβερπουλ.

Κάποιες από τις πρόσφατες και τις επερχόμενες ατομικές εκθέσεις τους είναι οι “Still More World” στο Μουσείο Mathaf Museum, στην Ντόχα του Κατάρ (2019), “Twilight Language” στην γκαλερί Manchester Art Gallery (2017-2018), “Everything Else Is Ordinary” στο Μουσείο «K21 για την Τέχνη του 21ου Αιώνα (K21 Museum for 21st Century Art)» στο Ντίσελντορφ της Γερμανίας (2018), “If It’s Possible, It’s Possible” στο MUAC της Πόλης του Μεξικού (2015) και “Untimely Calendar” στο Εθνικό Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης (National Gallery of Modern Art) στο Νέο Δελφί της Ινδίας (2014-2015). Οι Raqs έχουν επιμεληθεί εκθέσεις όπως οι “In The Open or in Stealth” στο MACBA της Βαρκελώνης (2018–2019), “Why Not Ask Again” στην Μπιενάλε της Σαγκάης (2016-17), “INSERT2014” στο Νέο Δελχί (2014) και “Rest of Now & Scenarios” στη Manifesta 7 στο Μπολζάνο (2008). Τέλος, οι Raqs έχουν αναλάβει την καλλιτεχνική διεύθυνση της επερχόμενης Τριενάλε της Γιοκοχάμα για το 2020.

Πληροφορίες:
Ώρες λειτουργίας: 12:00-20:00*

*Η έκθεση κλείνει στις 17:00 τις ημέρες που πραγματοποιούνται οι συζητήσεις: Δευτέρα 6, Τετάρτη 15, Πέμπτη 16, Παρασκευή 17 και Σάββατο 18 Μαΐου
Δεν υπάρχει πρόσβαση σε αμαξίδια ΑμεΑ
Είσοδος ελεύθερη

Πληροφορίες: www.onassis.org

FFF6 | ΟΙ ΣΥΖΗΤΗΣΕΙΣ ΤΟΥ ΠΑΜΦΙΛΟΥ
RAQS MEDIA COLLECTIVE

Δευτέρα 6 Μαΐου
Υποβρύχιος Ορίζοντας

Στον πυρήνα του «Υποβρύχιου ορίζοντα» βρίσκεται ένα απόφθεγμα που αποδίδεται από τον Διογένη Λαέρτιο στον Σωκράτη και το οποίο διάβασαν κάποτε οι Raqs: «Δύτης δεινός από τη Δήλο χρειάζεται να ‘ναι κανείς για να φτάσει στο βάθος της σκέψης του Ηρακλείτου».

Η βασική ιδέα είναι να σκεφτόμαστε φωναχτά για τις αλλαγές που συμβαίνουν όταν κάποιος βουτάει στα βαθιά: στη θάλασσα, στη σκέψη, στη ζωή. Οι Raqs έμαθαν επίσης πως στα ελληνικά η λέξη «μέθη», που αναφέρεται στη ζάλη που φέρνει το κρασί, χρησιμοποιείται επίσης για τη ζαλάδα που αισθάνονται οι δύτες στον βυθό. Πράγματι, μετά από κάθε κατάδυση ο ορίζοντας της συνείδησης και της σκέψης ανασυγκροτείται.

Συμμετέχουν:

Η Γιάννα Γιαμαρέλου, ψυχοθεραπεύτρια Gestalt, ο Ribwar Qobadi, ένας ποιητής που κολυμπά σε περισσότερες από μία γλώσσες (ελληνικά, κουρδικά και περσικά), και δύο δύτες, ο Θανάσης Χρονόπουλος και ο Αλέξανδρος Σωτηρίου (ο τελευταίος ασχολείται επίσης με τη θαλάσσια έρευνα και είχε συμμετάσχει στην υποβρύχια ανασκαφή του Ναυαγίου των Αντικυθήρων).

Τετάρτη 15 Μαΐου
Αποσυμπίεση

Καθημερινές πράξεις, όπως το να περπατάς, να μοιράζεσαι χώρο και πράγματα, να τρως μαζί με άλλους, αποτελούν μέρος της ζωής κάθε πόλης στον κόσμο. Το να κάνεις κάτι από αυτά θυμίζει την αποσυμπίεση που χρειάζεται να βιώσει κανείς όταν ανέρχεται στην επιφάνεια μετά από μια βουτιά στα βαθιά. Ο τρόπος που αντιμετωπίζει μια πόλη έναν ξένο, ο οποίος περπατά μέσα της, αναζητά βοήθεια ή πεινάει, καθορίζει τον τρόπο με τον οποίο νιώθει η ίδια άνετα. Πώς μπορούν αυτές οι πράξεις, τις οποίες συχνά θεωρούμε δεδομένες, να συγκροτήσουν τη σχεδόν ξεχασμένη αρχαιοελληνική θεότητα, τη «Μήτιδα», ένα απόσταγμα σοφίας και πονηριάς, για τη ζωή σε ασυνήθιστους, κι όμως συνηθισμένους καιρούς;

Συμμετέχουν:

Η Γιώτα Πασσιά, αρχιτέκτονας και ερευνήτρια που αντιμετωπίζει τις πόλεις ως ζώνες δυνατοτήτων δράσης, ο Γιώργος Παπανικολάου, γιατρός και ιατρικός ερευνητής, ο οποίος συμμετέχει ενεργά στο κίνημα P2P, και η Mehboubeh Tavakoli, Ιρανή μετανάστρια στην Αθήνα, η οποία δημιούργησε και λειτουργεί μια κουζίνα που σιτίζει μετανάστες οι οποίοι δεν έχουν τα μέσα να συντηρηθούν μόνοι τους.

Πέμπτη 16 Μαΐου
Ρεύμα

Πώς κολυμπά κανείς πάνω ή κόντρα σ’ ένα δυνατό ρεύμα; Μπορεί αυτό να εκληφθεί ως μεταφορά για τους τρόπους με τους οποίους οι άνθρωποι προσανατολίζονται προς την παρουσία ισχυρών δυνάμεων; Πώς καταλήγουν οι άνθρωποι να κινούνται, να παρασύρονται από το ρεύμα ή να στέκονται ανάμεσα στο πλήθος, βυθισμένοι σ’ έναν χορό φωνών και συναισθημάτων;

Συμμετέχουν:

Η Ειρήνη Κουμπαρούλη, ερευνήτρια, αρχιτέκτονας και ηθοποιός, ο Νίκος Αναστασόπουλος, αρχιτέκτονας που εστιάζει ιδιαίτερα σε δομές σχεδιασμένες για μετακίνηση, όπως είναι τα λιμάνια και τα αεροδρόμιο, και εργάζεται μεταξύ Ελλάδας και Νότιας Αμερικής, και η Αργυρώ Χιώτη, σκηνοθέτρια που διατηρεί ένα ειδικό ενδιαφέρον για τον δραματουργικό ρόλο και την αφηγηματική λειτουργία του χορού στο θέατρο.

Παρασκευή 17 Μαΐου
Κύμα

Έχει ήχο η ιστορία; Και μπορεί να ακουστεί αν κάποιο αφτί εκπαιδευτεί να ακούει τον χρόνο; Σε ποια γλώσσα μιλούν οι μέρες και οι νύχτες μας; Τι συμβαίνει όταν κάποιο είδος ήχου πεθαίνει και σβήνει, ενώ κάποιο άλλο ζητά να ακουστεί; Ποιοι είναι οι ήχοι της αμοιβαιότητας και της συντροφικότητας, της ηχώς και του αντίλαλου των πράξεων που ανασυγκροτούν την κοινωνία;

Συμμετέχουν:

Ο Μανώλης Μανουσάκης, καλλιτέχνης του ήχου, ο οποίος θα συζητήσει με τον Δημοσθένη Παπαμάρκο, συγγραφέα και σεναριογράφο με ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τους μύθους της ζωής και του θανάτου, και τον Νίκο Αγαπάκη, ο οποίος διδάσκει ελληνικά σε μετανάστες που φοιτούν σε ένα αυτοοργανωμένο νυχτερινό σχολείο.

Σάββατο 18 Μαΐου
Πλευστότητα

Κανείς δεν μπορεί να μάθει καταδύσεις χωρίς να μάθει πρώτα να επιπλέει. Ποιοι είναι οι παράγοντες που διατηρούν τους ανθρώπους ζωντανούς και ενεργούς, που θεραπεύουν και αποκαθιστούν, ενώ τονώνουν τους δεσμούς ανάμεσά τους; Είναι άραγε ο τρόπος με τον οποίο οι ειπωμένες ή ανείπωτες σκέψεις, ή ακόμα και οι χειρονομίες, καθώς και ένα δίκτυο πράξεων που εξαπλώνεται ραγδαία, ανέρχονται στην επιφάνεια της αλληλεγγύης και της αμοιβαιότητας από τα βάθη μιας κρίσης, μετατρεπόμενες σε γενικευμένες πηγές επιβίωσης – σαν τις σωστικές λέμβους που πλέουν στα κύματα της θάλασσας;

Συμμετέχουν:

Η Πολυξένη Παπαλέξη, φαρμακοποιός στο Μητροπολιτικό Κοινωνικό Ιατρείο Ελληνικού, η οποία δραστηριοποιείται στην ανακύκλωση ιατρικών και φαρμακευτικών πόρων, ειδικότερα για τις ανάγκες της νεομεταναστευτικής κοινότητας των Αθηνών, ο Αλέξανδρος Κιουπκιολής, πολιτικός επιστήμονας και θεωρητικός των κοινών, καθηγητής στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, και ο Θωμάς Τσαλαπάτης, ποιητής που οραματίζεται την ποίηση ως έναν χώρο παραγωγής νέων τρόπων χειρισμού της γλώσσας, ιδιαίτερα σε καιρούς κρίσης.

Συντελεστές

Σύλληψη, Σενάρια: RAQS MEDIA COLLECTIVE
Καλλιτεχνική Επιμέλεια: Κάτια Αρφαρά
Συντονισμός Συζητήσεων: Θεοδώρα Καπράλου
Έρευνα: Θεοδώρα Καπράλου, Αθηνά Σταματοπούλου
Στα ελληνικά, με ταυτόχρονη διερμηνεία στα αγγλικά
Δεν υπάρχει πρόσβαση σε αμαξίδια ΑμεΑ
Είσοδος ελεύθερη με σειρά προτεραιότητας
Οι θέσεις είναι περιορισμένες

Πληροφορίες: www.onassis.org

*

Wu Tsang

Wu Tsang | Εγκατάσταση One emerging from a point of view

5-19.5.2019 | Εκθεσιακός Χώρος | Στέγη Ιδρύματος Ωνάση | 12:00-20:00
Συνανάθεση & Συμπαραγωγή: Sharjah Art Foundation και Onassis Stegi/Fast Forward Festival
Είσοδος ελεύθερη με δελτίο εισόδου

Μπορούν δύο γυναίκες να συνομιλήσουν χωρίς να συναντηθούν ποτέ; Καταργώντας τα όρια ανάμεσα στο ντοκιμαντέρ και τη μυθοπλασία, η Wu Tsang παρουσιάζει μια βίντεο εγκατάσταση, μετά από ανάθεση του Fast Forward Festival 6, ρίχνοντας μια διαφορετική ματιά στο φαινόμενο της μετανάστευσης. Τα βίντεο βασίστηκαν σε ένα σενάριο που διαδραματίζεται τρία χρόνια πριν, στη βορειοανατολική ακτή της Λέσβου. Από το 2011 μέχρι σήμερα, περισσότεροι από 850.000 πρόσφυγες έχουν περάσει στην Ευρώπη διαμέσου της Λέσβου.

H σκηνοθέτρια Γου Τσανγκ αφηγείται την ιστορία τόσο του νησιού όσο και της μετανάστευσης με όρους μαγικού ρεαλισμού και δημιουργεί μια εγκατάσταση πέρα από τα όρια της «αλήθειας». HTsang δημιουργεί μια υβριδική μυθιστορία, με στοιχεία από την Ιστορία, τη μυθολογία και την επιστημονική φαντασία. Ως μέρος της εγκατάστασης, η φωτορεπόρτερ Ειρήνη Βουρλούμη εκθέτει μια προσωπική σειρά φωτογραφιών πάνω στην καταγραφή της προσφυγικής κρίσης. Στα αγγλικά με υπότιτλους στα ελληνικά.

Πληροφορίες: htwww.onassis.org

Wu Tsang | Περφόρμανς Sudden Rise | Κεντρική Σκηνή | Στέγη Ιδρύματος Ωνάση | 5 Μαΐου | 21:00

Wu Tsang | Περφόρμανς Sudden Rise

Ευρωπαϊκή πρεμιέρα
Τιμές εισιτηρίων: Κανονικό: 7 € | Μειωμένο, Φίλος, Παρέα 5-9 άτομα: 6 € | Παρέα 10+ άτομα, Ανεργίας, ΑμεΑ, Συνοδός ΑμεΑ: 5 €

Η ανατρεπτική σκηνοθέτρια Wu Tsang και το σύνολο Moved by the Motion αντλούν αποσπάσματα από το κείμενο “Sudden Rise at a Given Tune” που έγραψαν η Tsang, η διεπιστημονική καλλιτέχνιδα boychild και ο ποιητής και πανεπιστημιακός Fred Moten, για να δημιουργήσουν μια περφόρμανς που μοιάζει με ζωντανό κολλάζ. Λέξεις και πράξεις ακτιβιστών, ποιητών και επιδραστικών δοκιμιογράφων για τα πολιτικά δικαιώματα κατά τον 20ό αιώνα, συναντούν τους στίχους του Jimi Hendrix, τους στοχασμούς της Hannah Arendt, σε μια περφόρμανς που παραπέμπει στα λεκτικά παιχνίδια των Σουρεαλιστών του Μεσοπολέμου. Ένα έργο σε εξέλιξη που μεταβάλλεται μέσα από τον αυτοσχεδιασμό και τη διαρκή επινόηση. Στα αγγλικά με υπότιτλους στα ελληνικά

Ανάθεση: EMPAC’s 10YEARS celebration.

Πληροφορίες: www.onassis.org

Wu Tsang

Η Γου Τσανγκ είναι μια βραβευμένη δημιουργός ταινιών και εικαστική καλλιτέχνιδα, η οποία συνδυάζει το ντοκιμαντέρ και τις αφηγηματικές τεχνικές με φανταστικές παρκάμψεις σε έργα που διερευνούν κρυφές ιστορίες, περιθωριοποιημένες αφηγήσεις και την ίδια την πράξη της ερμηνείας. Πρότζεκτ της έχουν παρουσιαστεί σε μουσεία, μπιενάλε και κινηματογραφικά φεστιβάλ ανά τον κόσμο. Έχει βραβευτεί με υποτροφία Guggenheim το 2016 (για Ταινία/Βίντεο), ήταν υποψήφια για το Hugo Boss Prize το 2018 και τον ίδιο χρόνο τιμήθηκε με υποτροφία MacArthur.

*

Marwa Arsanios

Marwa Arsanios | Εγκατάσταση: Ποιος φοβάται την ιδεολογία; Μέρος 2

Συνέλευση: Commons between land and landlessness
5 – 19 Μαΐου | Μέλισσα | Φερών 18, Πλατεία Βικτωρίας
Καθημερινές: 18:00-21:00 | Σαββατοκύριακα: 12:00-20:00
Ανάθεση Sharjah Art Foundation σε συμπαραγωγή με Onassis Stegi/Fast Forward Festival, San Francisco Museum of Modern Art and Vooruit Belgium.
Είσοδος ελεύθερη με δελτία εισόδου

Μπορεί μια συμμαχία γυναικών με τη φύση να αποτρέψει την καταστροφή της γης; Η Marwa Arsanios με το έργο «Ποιος φοβάται την ιδεολογία; Μέρος 2» παρακολουθεί τη ζωή σε ένα χωριό της βόρειας Συρίας όπου κατοικούν μόνο γυναίκες και δημιουργεί μια εγκατάσταση για μια εναλλακτική οικονομία με διαφορετικούς κανόνες. Θα μπορούσε αυτό να αποτελέσει έναν διαφορετικό τρόπο διαβίωσης στον σύγχρονο κόσμο; Η έρευνα της Αρσάνιος επικεντρώνεται στην Τζινουάρ, ένα χωριό της βόρειας Συρίας όπου κατοικούν αποκλειστικά γυναίκες. Το 2011, επανακτήθηκε η γη που έως τότε ανήκε στο κράτος και το μεγαλύτερο μέρος της μετατράπηκε σε αγροτικές κοοπερατίβες και κοινόβια.

Η ταινία παρουσιάζει, επίσης, έναν αγροτικό συνεταιρισμό που βρίσκεται κοντά στα σύνορα της Συρίας με την κοιλάδα της Μπεκάα στον Λίβανο. Αυτός ο λιβανέζικος συνεταιρισμός έχει δημιουργήσει μια άτυπη δομή στα πρότυπα των ΜΚΟ, για να προσφέρει ασφαλή χώρο στις γυναίκες από τη Συρία που έχουν βρεθεί εκεί ως πρόσφυγες. Η ταινία διατυπώνει την προβληματική των ρόλων που ανατίθενται με «φυσικότητα» στις γυναίκες. Πώς οι γυναίκες μπορούν να αρνηθούν ή να εξελίξουν αυτούς τους ρόλους; Στα αγγλικά με υπότιτλους στα ελληνικά

Συνέλευση | 9 Μαΐου | 18:00-22:00

Στα ελληνικά με ταυτόχρονη διερμηνεία στα αγγλικά.

Σε ποιον ανήκει η γη που κατοικούμε; Τι μπορούμε να μάθουμε από τον τρόπο οργάνωσης των κοινοβίων ανά τον κόσμο; Στο Fast Forward Festival 6 οργανώνεται μια ανοιχτή κουβέντα με τη μορφή συνέλευσης, όπου θα μιλήσουμε για τη γη και την ιδιοκτησία.

Με το ζήτημα της έξωσης ως αφετηρία της συζήτησης, διάφοροι ομιλητές και συμμετέχοντες καλούνται σε μια συνέλευση, προκειμένου να σκεφτούν τους κοινούς πολιτικούς τόπους που μπορούν να ενεργοποιηθούν στις μέρες μας, σε έναν αγώνα για την επανάκτηση των κοινών. Ποιους τρόπους αντίστασης μπορούν να προτείνουν οι φεμινιστικές προσεγγίσεις για τα κοινά; Τι μας διδάσκει η ιστορία των γυναικείων συνεταιρισμών και κοινοβίων που βρίσκονται ανά τον κόσμο, αλλά και συγκεκριμένα στην Ελλάδα; Τι μπορούμε να μάθουμε από τους αυτοργανωμένους καταυλισμούς στη χώρα μας; Και, κυρίως, πώς μπορούμε να εναντιωθούμε σε μηχανισμούς σφετερισμού;

Ομιλητές που εκπροσωπούν διαφορετικές πολιτικές ομάδες και ακαδημαϊκά πεδία θα διατυπώσουν αυτά τα ερωτήματα σε σύντομες παρουσιάσεις και ομιλίες, αφήνοντας χώρο για μια ανοιχτή συζήτηση με το κοινό.

Εργαστήριο | 6 & 7 Μαΐου

Απευθύνεται σε γυναίκες από το Δίκτυο «Μέλισσα» – Δίκτυο Μεταναστριών στην Ελλάδα Υφαντουργικό και συλλογικό εργαστήριο ραπτικής από τη Μάρουα Αρσάνιος μαζί με γυναίκες από το Δίκτυο «Μέλισσα»

Αυτό το εργαστήριο περιλαμβάνει μια συλλογική διαδικασία ραπτικής που θα συγκεντρώσει διάφορα υφαντικά υλικά τα οποία σχετίζονται με τις συμμετέχουσες, με τον έναν ή τον άλλον τρόπο. Θα προσπαθήσουμε να δημιουργήσουμε μια εικόνα μέσα από αυτή τη διαδικασία.

Πληροφορίες: www.onassis.org

Marwa Arsanios

Τα πρόσφατα πρότζεκτ της Marwa Arsanios αναπτύσσονται γύρω από ζητήματα οικολογίας, φεμινισμού, κοινωνικής οργάνωσης, συγκρότησης του έθνους, πολέμου και οικονομικής πάλης. Είναι ιδρυτικό στέλεχος του 98weeks, μιας οργάνωσης καλλιτεχνών που συντηρεί έναν χώρο έρευνας/project space. Είναι κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών (MFA) από το University of the Arts του Λονδίνου (2007) και εργάστηκε ως ερευνήτρια στο Τμήμα Καλών Τεχνών της Ακαδημίας Jan Van Eyck της Ολλανδίας (2011-2012). Αυτή την περίοδο εκπονεί τη διδακτορική της διατριβή στην Ακαδημία Καλών Τεχνών (Akademie der Bildenden Kunst) της Βιέννης. Εργάζεται επίσης ως καθηγήτρια μερικής απασχόλησης.

*

Πέτρος Μώρης

Πέτρος Μώρης | Το δώρο του αυτοματισμού

5-19 Μαΐου | 12:00-20:00 | Μέγαρο Υπατία (Πατησίων 55 & Ηπείρου – είσοδος από Ηπείρου)
Ανάθεση-Παραγωγή: Onassis Stegi/Fast Forward Festival
Είσοδος ελεύθερη με δελτία εισόδου

Μια σειρά αντιμνημειακών δημόσιων γλυπτών τοποθετούνται στο προαύλιο του Μεγάρου Υπατία. Οι υβριδικές συνθέσεις του Πέτρου Μώρη συνομιλούν με τα αρχαία αυτόματα και την εκπαιδευτική τους κληρονομιά, αντλώντας ταυτόχρονα ερεθίσματα από τη street art και τη διαδικτυακή κουλτούρα. Ένα υπαινικτικό σχόλιο για τα μοντέλα της ανοιχτής πνευματικής ιδιοκτησίας του διαδικτύου και τις επιδράσεις της τεχνολογικής εξάπλωσης του αυτοματισμού στις εργασιακές συνθήκες και στις διαφορετικές πτυχές της καθημερινής ζωής, σε διάλογο με την εκπαιδευτική κληρονομιά της νεοπλατωνικής φιλοσόφου Υπατίας.

Πληροφορίες:  www.onassis.org

Ανοιχτή συζήτηση | 12 Μαΐου | 18:00-20:00

Συζητώντας το δώρο του αυτοματισμού
Συζήτηση με τους/τις Δάφνη Δραγώνα, Debbora Battaglia, Matteo Pasquinelli και Πέτρο Μώρη.
Είσοδος ελεύθερη με σειρά προτεραιότητας. Οι θέσεις είναι περιορισμένες.
Στα ελληνικά με ταυτόχρονη διερμηνεία στα αγγλικά.

Οι ομιλητές και οι ομιλήτριες θα διερευνήσουν την έννοια του τεχνολογικού αυτοματισμού ως ενός διττού πολιτισμικού φαντασιακού, μέσα από τις μυθολογικές και ιστορικές καταγωγές του και τις σύγχρονες εκφάνσεις του: από την αυτοματοποίηση της εργασίας στην Ανθρωπόκαινο έως την εξέλιξη της τεχνητής νοημοσύνης.

Anima | Παραστασιακές αναγνώσεις | 19 Μαΐου | 18:00-19:00

Είσοδος ελεύθερη με σειρά προτεραιότητας. Οι θέσεις είναι περιορισμένες.
Στα ελληνικά με ταυτόχρονη διερμηνεία στα αγγλικά.

Anima: Παραστασιακές αναγνώσεις από τον Πέτρο Μώρη και τη Λητώ Κάττου, υπό τους ήχους της Khmer Rouge. Μια βραδιά αναγνώσεων, με κείμενα του νέου τεύχους του AM zine από τον Πέτρο Μώρη, σε συνοδεία ενός ζωντανού soundtrack από τη Khmer Rouge. Το AM είναι ένα zine λογοτεχνίας, ποίησης και θεωρίας, που δημοσιεύει κείμενα τα οποία έχουν πλέον καταστεί υλικό ανοιχτής πνευματικής ιδιοκτησίας. Το δεύτερο τεύχος, με τίτλο “Anima”, συνθέτει μια ιδιότυπη ανθολογία κειμένων και αποσπασμάτων βιβλίων, που εκτείνονται από την αρχαιότητα μέχρι τα μέσα του 20ού αιώνα, με αναφορά στις μυθολογικές και ιστορικές καταγωγές του τεχνολογικού αυτοματισμού και της μαγικής εμψύχωσης. Το AM επιμελούνται η Λητώ Κάττου και ο Πέτρος Μώρης.

Πέτρος Μώρης

Ο Πέτρος Μώρης (γενν. 1986, Λαμία) είναι πτυχιούχος της Ανωτάτης Σχολής Καλών Τεχνών της Αθήνας και του Πανεπιστημίου Goldsmiths του Λονδίνου, καθώς και υποψήφιος διδάκτορας του Τμήματος Αρχιτεκτόνων του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας με υποτροφία του Ιδρύματος Ωνάση. Ήταν υποψήφιος για τα βραβεία ΔΕΣΤΕ 2015 και Fellow του προγράμματος ARTWORKS 2018.

Έχει παρουσιάσει ατομικές εκθέσεις σε χώρους τέχνης και γκαλερί, όπως οι Project Native Informant (Λονδίνο), DUVE Berlin (Βερολίνο), Union Pacific (Λονδίνο), Point Centre for Contemporary Art (Λευκωσία) και Σπίτι της Κύπρου, ενώ έχει πάρει μέρος σε διεθνείς ομαδικές εκθέσεις, σε μουσεία και ιδρύματα όπως το New Museum της Νέας Υόρκης, το Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, το Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης, η Futura Gallery της Πράγας και το Ontario College of Art & Design University. Έχει συνεπιμεληθεί εκθέσεις και δρώμενα στην Μπιενάλε της Αθήνας 2011, στο Circuits and Currents (Αθήνα), στη Whitechapel Gallery και την Chisenhale Gallery (Λονδίνο) και έχει δώσει διαλέξεις για τη δουλειά του στο ICA του Λονδίνου, στο Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών και στο Εθνικό Ίδρυμα Ερευνών.

*

Koki Tanaka

Koki Tanaka | Rehearsal for a Commons Future

Ανάθεση-Παραγωγή: Onassis Stegi/Fast Forward Festival
10 Μαΐου | 18:00 | Χώρα (Κασταλίας & Σπετσών)
Είσοδος ελεύθερη με δελτία εισόδου. Θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας.

Μια ασυνήθιστη «πρόβα» για ένα μέλλον βασισμένο στην αλληλεγγύη, τη συνεργασία και τα κοινά, από τον διεθνούς φήμης Ιάπωνα καλλιτέχνη Koki Tanaka και τον Έλληνα ερευνητή Άγγελο Βαρβαρούση. Το project αποτελεί τμήμα ενός συνεχιζόμενου έργου για το «μέλλον των κοινών» που προέκυψε μετά από ανάθεση της Στέγης στον Κόκι Τανάκα και το οποίο βασίζεται σε πολύμηνη έρευνα συλλογικών εγχειρημάτων στην Αθήνα, τη Θεσσαλονίκη και τη Λέσβο το φθινόπωρο του 2018, σε 24 συλλογικά εγχειρήματα, όπως συλλογικές κουζίνες, δομές αλληλεγγύης, κοινωνικά ιατρεία, συνεργατικές επιχειρήσεις και δομές αλληλεγγύης σε μετανάστες.

Στο πρώτο σκέλος της πρόβας, ακτιβιστές από την Ελλάδα και το εξωτερικό εκφράζουν το όραμά τους για το μέλλον μέσα από εννιάλεκτες φράσεις. Τιτλοφορείται “9-word minifestos for a commons future” και είναι μια ποιητική παρέμβαση με φράσεις γραμμένες σε ανυπόγραφα αυτοκόλλητα τοίχου που θα τοποθετηθούν στον δημόσιο χώρο της πόλης. Άνθρωποι που συμμετέχουν σε συνεργατικές και αλληλέγγυες κινήσεις κλήθηκαν να συμβάλουν με μία έκφραση-μανιφέστο 9 λέξεων που να αποτυπώνει μια θέση τους ή μια πιο αφηρημένη επιθυμία για το μέλλον.

Το δεύτερο σκέλος της πρόβας είναι ένα διαδραστικό παιχνίδι ανοιχτό στη συμμετοχή του κοινού, με θέμα «Τι κόσμο θέλουμε;» και στόχο την (ανα)κίνηση της συλλογικής φαντασίας για τη δημιουργία καλύτερων κόσμων τόσο στο εγγύς όσο και στο απώτερο μέλλον. Μέσα από μια ποικιλία τεχνικών συλλογικής επινοητικότητας, το παιχνίδι προσκαλεί ανοιχτά όσους/-ες θέλουν να παίξουν, να σκεφτούν και να ονειρευτούν από κοινού. Η δράση φιλοξενείται στο κοινωνικό κέντρο Khora, στις 10 Μαΐου 2019, στις 18:00.

Πληροφορίες: www.onassis.org

Κόκι Τανάκα

Ο Κόκι Τανάκα, μέσα από τις ποικιλόμορφες καλλιτεχνικές πρακτικές του, που περιλαμβάνουν βίντεο, φωτογραφίες και εγκαταστάσεις, ασχολείται με τη μελέτη των κρίσεων και των εφήμερων κοινοτήτων που αυτές δημιουργούν. Ο Τανάκα εισάγει ανθρώπους σε ασυνήθιστες γι’ αυτούς καταστάσεις, οι οποίες όμως «λανθάνουν» μέσα στις πιο απλές καθημερινές συνήθειες, και παρατηρεί και καταγράφει τις αντιδράσεις τους. Έργα του έχουν παρουσιαστεί σε ονομαστά καλλιτεχνικά φεστιβάλ και εκθέσεις διεθνώς (μεταξύ άλλων, στο Μουσείο Hammer του Λος Άντζελες, στο ICA του Λονδίνου, στο Μουσείο Migros της Ζυρίχης, στην 57η Μπιενάλε της Βενετίας κ.α.), ενώ έχει βραβευτεί ως Καλλιτέχνης της Χρονιάς για το 2015 από την Deutsche Bank.

Δρ. Άγγελος Βαρβαρούσης

Ο Δρ. Άγγελος Βαρβαρούσης είναι ερευνητής που ζει μεταξύ Αθήνας και Βαρκελώνης και ασχολείται με την έρευνα των κοινών, εναλλακτικών τρόπων ζωής και την αποανάπτυξη. Έχει συντονίσει τις μεγαλύτερες έρευνες που έχουν λάβει χώρα στην Ελλάδα στα ζητήματα των κοινών και της αλληλέγγυας οικονομίας και έχει δημοσιεύσει και παρουσιάσει τη δουλειά του σε πολλές χώρες της Ευρώπης και της Αμερικής. Το έργο του εστιάζει στη μεταμορφωτική δύναμη του συνεργατισμού και της αλληλεγγύης σε προσωπικό και κοινωνικό επίπεδο. Διδάσκει το μάθημα «Κοινά και κοινωνικά κινήματα» στο Αυτόνομο Πανεπιστήμιο της Βαρκελώνης.

*

Tania El Khoury

Tania El Khoury | The search of power

10 – 12 Μαΐου | 20:00 | Σημείο εκκίνησης: Κεντρική είσοδος Στέγης
Γλώσσα: στα αγγλικά, χωρίς μετάφραση στα ελληνικά
Τιμές εισιτηρίων:  Κανονικό: 10 € | Μειωμένο, Φίλος, Παρέα 5-9 άτομα: 8 € | Παρέα 10+ άτομα, Κάτοικος Γειτονιάς: 7 € | Ανεργίας, ΑμεΑ, Συνοδός ΑμεΑ: 5 €

Μια νύχτα με ξαφνική διακοπή ρεύματος στη Βηρυτό έδωσε την αφορμή στην καλλιτέχνιδα Tania El Khoury να διερευνήσει την ιστορία των διακοπών ρεύματος στον Λίβανο. Μαζί με τον ιστορικό και σύζυγό της, Ziad Abu-Rish, ξεκίνησαν ένα ταξίδι στον χρόνο συλλέγοντας τεκμήρια. Έτσι, ανακάλυψαν μια διεθνική ιστορία, στην οποία εμπλέκονταν πολιτικοί, πολέμαρχοι, πολυεθνικές επιχειρήσεις και αποικιοκρατικές δυνάμεις.

Στο The Search for Power, η καλλιτέχνις φωτίζει την ιστορία του ηλεκτρισμού στη Βηρυτό, με μια εγκατάσταση-περφόρμανς, που προσκαλεί το κοινό να εξετάσει αρχειακά έγγραφα, απροσπέλαστες γνώσεις και μια προσωπική αναζήτηση εκδίκησης. Πώς μπορούμε να καταγράψουμε αυτά που συμβαίνουν γύρω μας και πώς γινόμαστε ενεργό μέρος τους; Προτείνεται να φοράτε άνετα ρούχα και παπούτσια.

Πληροφορίες: www.onassis.org

Tania El Khoury

Η Τάνια Ελ Χούρυ είναι δημιουργός ζωντανής τέχνης, το έργο της οποίας εστιάζει στη διαδραστικότητα με το κοινό και εξετάζει το ηθικό και πολιτικό δυναμικό τέτοιων συναντήσεων. Το έργο της έχει μεταφραστεί σε πολλές γλώσσες και έχει παρουσιαστεί σε 32 χώρες όλων των ηπείρων, σε ευρύτατου φάσματος χώρους, από μουσεία έως τελεφερίκ.

Έχει τιμηθεί με το International Live Art Prize 2017, το Total Theatre Innovation Award και το Arches Brick Award 2011. Αυτή την εποχή είναι επισκέπτρια καθηγήτρια και συνεπιμελήτρια φεστιβάλ στο Fisher Center του Bard College (Πολιτεία της Νέας Υόρκης). Συνεργάζεται με το Forest Fringe του Εδιμβούργου και είναι συνιδρύτρια του Dictaphone Group, μιας συλλογικότητας έρευνας και περφόρμανς της Βηρυτού που δημιουργεί site-specific περφόρμανς, οι οποίες εξετάζουν τη σχέση μας με την πόλη και επαναπροσδιορίζουν τον δημόσιο χώρο της. Η Τάνια είναι διδάκτορας Θεατρικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Royal Holloway του Λονδίνου.

*

Thomas Bellinck

Thomas Bellinck | Το άγριο κυνήγι

Thomas Bellinck | Το άγριο κυνήγι

12 – 15 Μαΐου | 12 Μαΐου 22:00 & 13-15 Μαΐου 18:00 & 22:00 | Κεντρική Σκηνή Στέγης Ιδρύματος Ωνάση
Παγκόσμια πρεμιέρα | Διεθνής συμπαραγωγή Onassis Stegi/Fast Forward Festival
Τιμές εισιτηρίων: Κανονικό: 7 €  | Μειωμένο, Φίλος, Παρέα 5-9 άτομα: 6 € | Παρέα 10+ άτομα,
Ανεργίας, ΑμεΑ, Συνοδός ΑμεΑ: 5 €

Πόσο σαφής και πόσο αναστρέψιμος είναι ο διαχωρισμός ανάμεσα σε θύμα, κυνηγό και παρατηρητές; Η ακουστική περφόρμανς του Thomas Bellinck Simple as ABC #3: The Wild Hunt συναρμολογεί ένα πολυφωνικό πορτραίτο του σύγχρονου ανθρωποκυνηγητού που κρύβεται πίσω από το φαινόμενο της μετανάστευσης. Κατά τη διάρκεια της περφόρμανς, ακούγονται αποσπάσματα αραβικών, αγγλικών, περσικών, γαλλικών και ελληνικών, που συγκεντρώθηκαν από περιοχές της Μεσογείου.

Ένα φανταστικό μουσείο, φτιαγμένο από φωνές, ένα ηχητικό θεατρικό δοκίμιο σχετικά με τις τεχνολογίες αιχμής που αναπτύσσονται για την ανίχνευση, αλλά και ένα θεατρικό ντοκιμαντέρ-μιούζικαλ για την ψηφιοποίηση των συνόρων της Ευρωπαϊκής Ένωσης, στήνεται πάνω στην Κεντρική Σκηνή. Στα αγγλικά με υπότιτλους στα ελληνικά.

Πληροφορίες: www.onassis.org

Thomas Bellinck

Ο Τόμας Μπέλλινκ, ο οποίος γεννήθηκε το 1983 και είναι εγκατεστημένος στις Βρυξέλλες, θέτει συχνά στο επίκεντρο του έργου του ερωτήματα αναφορικά με το ευρωπαϊκό οικοδόμημα. Είναι γνωστός, ιδιαίτερα, για το έργο του που εστιάζει στην εξουσία, την πολιτική και τη συστημική βία.

Ο Μπέλλινκ σπούδασε γερμανική φιλολογία και πήρε πτυχίο σκηνοθεσίας θεάτρου το 2009. Τον ίδιο χρόνο, αφού επελέγη από το Φλαμανδικό Θεατρικό Φεστιβάλ για μια πολιτική πρωτοβουλία με παράνομους μετανάστες σε απεργία πείνας, άνοιξε το φεστιβάλ με μια ομιλία που είχε τίτλο «Πεθαίναμε και τότε πήραμε ένα βραβείο». Το 2010, συνίδρυσε τη θεατρική ομάδα Steigeisen, με στόχο το ανέβασμα έργων θεάτρου-ντοκουμέντου.

Το 2013, ο Τόμας δημιούργησε την πρώτη εκδοχή του Domo de Eŭropa Historio en Ekzilo («Το σπίτι της Ευρωπαϊκής Ιστορίας στην εξορία»), μιας αέναα εν εξελίξει φουτουριστικής-ιστορικής έκθεσης αναφορικά με τη «ζωή στην πρώην Ευρωπαϊκή Ένωση», που παρουσιάστηκε και στην Αθήνα από τη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση, στο πλαίσιο του Fast Forward Festival 3, το 2016. Το 2015, ο Τόμας συνίδρυσε τη ROBIN, μια δομή παραγωγής εξατομικευμένων καλλιτεχνικών έργων διαχειριζόμενη από καλλιτέχνες. Από το 2017 και εξής, εργάζεται ως διδακτορικός ερευνητής στη Σχολή Καλών Τεχνών του University College της Γάνδης, όπου είναι ένα από τα ιδρυτικά μέλη του The School of Speculative Documentary.

Ο Τόμας Μπέλλινκ εργάζεται αυτή την περίοδο στην ανάπτυξης της σειράς περφόρμανς και εγκαταστάσεων “Simple as ABC”, αναφορικά με τον μηχανισμό της Δυτικής «διαχείρισης της μετανάστευσης» και την οπτική οικονομία ποινικοποίησης της μετανάστευσης.

*

Franziska Pierwoss & Sandra Teitge

Franziska Pierwoss & Sandra Teitge | Από τα βουνά της Φυλής

Franziska Pierwoss & Sandra Teitge | Από τα βουνά της Φυλής

Ένα δείπνο για τη διαχείριση απορριμμάτων και τη σχετική οικονομία
15 Μαΐου | 20:00 | Μυστική Τοποθεσία
Ανάθεση-Παραγωγή: Onassis Stegi/Fast Forward Festival

Μπορείτε να λάβετε συμμετοχή στο δείπνο συμπληρώνοντας τη φόρμα. Σε περίπτωση που επιλεγείτε, η πρόσκληση είναι αυστηρά ατομική. Η δράση είναι στα ελληνικά (χωρίς αγγλική μετάφραση)

Σε απόσταση μόλις λίγων χιλιομέτρων από το κέντρο της Αθήνας, η Φυλή αποτελεί έναν από τους μεγαλύτερους χώρους υγειονομικής ταφής απορριμμάτων στην Ευρώπη. Η Franziska Pierwoss και η Sandra Teitge προσκαλούν σε δείπνο ειδικούς από τον τομέα της διαχείρισης απορριμμάτων αλλά και κοινό, προκειμένου να συζητήσουν για το κομβικό αυτό ζήτημα, το οποίο συχνά παραβλέπεται. Στο ανατρεπτικό δείπνο-περφόρμανς, οι προσκεκλημένοι και οι καλλιτέχνιδες θα ανταλλάξουν απόψεις για τον ρόλο και τις συνέργειες δημόσιου και ιδιωτικού τομέα, την ανακύκλωση, την κυκλική οικονομία, τα πιθανά σενάρια για παραγωγή ενέργειας από τα απορρίμματα, καθώς και την ενδεχόμενη σύνδεση της διαχείρισης απορριμμάτων με την οικονομία των κοινών.

Πληροφορίες: www.onassis.org

Franziska Pierwoss & Sandra Teitge

Οι Franziska Pierwoss & Sandra Teitge σκηνοθετούν από το 2014 περφόρμανς που σχετίζονται με ιστορικά γεύματα, στις οποίες εμπλέκονται καλλιτέχνες, ερασιτέχνες σεφ, συγγραφείς και ερεενητές που μελετούν μενού ιστορικής σημασίας και το πλαίσιο αναφοράς τους, υπογραμμίζοντας την ιστορική διάσταση της γαστρονομίας. Χρησιμοποιώντας την εξιστόρηση ως μια μεθοδολογία διερεύνησης της Ιστορίας, έχουν παρουσιάσει μαζί διάφορες καλλιτεχνικές φόρμες σε χώρους και διοργανώσεις όπως η Sharjah Biennial 13 στη Βηρυτό του Λιβάνου (Νοέμβριος 2017), η Galeria OMR και το MUAC στην Πόλη του Μεξικού (Φεβρουάριος-Μάρτιος 2017), το Spielart Festival στο Μόναχο (Οκτώβριος 2015) και στο πλαίσιο του Humboldt-Lab στο Βερολίνο (May 2014).

Η Φραντσίσκα Πίερβος (1981, Τούμπιγκεν, Γερμανία) είναι μια καλλιτέχνις που εξειδικεύεται στις περφόρμανς και τις εγκαταστάσεις και έχει τη βάση της στο Βερολίνο. Εργάζεται επίσης ως διοργανώτρια και εμπνεύστρια διάφορων πρότζεκτ πολιτιστικού περιεχομένου.

Η Σάντρα Τάιτγκε (1982, Ανατολικό Βερολίνο, Γερμανία) είναι επιμελήτρια/προγραμματίστρια, ερευνήτρια και περιστασιακά περφόρμερ. Αυτή την περίοδο είναι διευθύντρια του Goethe Pop Up Minneapolis.