Μια σειρά γλυπτών μικρών διαστάσεων και μεταξοτυπίες σε οργάντζα συνθέτουν την έκθεση της Εύας Μήταλα Atelier Portable.

Κεντρικό στοιχείο της νέας δουλειάς της είναι οι ιαπωνικές βεντάλιες και η αυτοσχέδια φορητή ανασύσταση της καλλιτεχνικής εμπειρίας που μας ακολουθεί. Η καλλιτέχνις συγκεντρώνει μικρά ενθύμια από τα ταξίδια της στην Ιαπωνία και τα ενσωματώνει στην καλλιτεχνική πρακτική της. Χαρακτηριστικό στοιχείο της οποίας είναι ο εκλεκτικός γυναικείος νομαδισμός που την οδήγησε σε πόλεις της Ασίας, της Ευρώπης, της Αμερικής.

Αντλώντας από την ποιητική συλλογή του Paul Claudel Εκατό φράσεις για βεντάλιες*, το Atelier Portable είναι το καλλιτεχνικό σύμπαν της Εύας Μήταλα, το οποίο μεταφέρει παντού μαζί της. Οι βεντάλιες διαπραγματεύονται τη σχέση που έχει η υλική με την άυλη μορφή, η υλικότητα της μικρής φόρμας από μπρούτζο με το άυλο ίχνος του αέρα που μετακινείται ανεπαίσθητα: “Éventail, De la Parole du poète il ne reste plus que le souffle“ (“Βεντάλια, Από του ποιητή το λόγο δε μένει πια παρά η πνοή”).

Η Εύα Μήταλα επεξεργάζεται στο “φορητό ατελιέ” της τη δική της εμπειρία στην Ανατολή, τον εσωτερικό της μικρόκοσμο, με μια πλούσια χειροτεχνική ποιητική της οποίας τμήματα και πτυχές ανασύρει από τους σταθμούς των διαδρομών της. Στα έργα της, προστίθενται ίχνη της προσωπικής της εμπειρίας στο Σαν Φρανσίσκο (2020) και στην Αθήνα (2021), ξεδιπλώνοντας βουβές αναμνήσεις, σκέψεις και σχήματα μίας ανάσας, καλώντας μας να συνδιαλλαγούμε μαζί τους, να τα αισθανθούμε και να τα αποκρυπτογραφήσουμε.

Επιμέλεια και κείμενο καταλόγου: Έφη Φαλίδα

*Το Cent phrases pour éventails είναι μια συλλογή από εκατό εβδομήντα δύο χάϊκου που συνέθεσε ο Paul Claudel μεταξύ Ιουνίου 1926 και Ιανουαρίου 1927, όταν ήταν Πρέσβης της Γαλλίας στο Τόκιο. Eλλ. μτφρ. Θανάσης Χατζόπουλος, Γαβριηλίδης 2002.

Η χρήση μάσκας είναι υποχρεωτική κατά την παραμονή σας στην γκαλερί.