Το κινηματογραφικό πρόγραμμα του Evia Film Project

Σπουδαία ντοκιμαντέρ που εξερευνούν τη σχέση μας με τη φύση, sci-fi ταινίες για το μέλλον του πλανήτη μας, ταινίες για μικρά και μεγαλύτερα παιδιά, καθώς και αγαπημένοι δημιουργοί συναντιούνται στο κινηματογραφικό πρόγραμμα του Evia Film Project, της νέας πρωτοβουλίας του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης που θα πραγματοποιηθεί από τις 15 έως τις 19 Ιουνίου στη Βόρεια Εύβοια. Δώδεκα συναρπαστικές ταινίες με ελεύθερη είσοδο για το κοινό.

Ακολουθεί αναλυτικά το πρόγραμμα των ταινιών:

Τετάρτη 15 Ιουνίου

Σινέ Απόλλων, Αιδηψός, 21:30

Ο Πράσινος Πλανήτης / La Belle Verte
Κολίν Σερό
Γαλλία, 1996, 99΄

Όταν επισκέπτεται το Παρίσι, ένα ανώτερο ον από έναν ουτοπικό πλανήτη σοκάρεται με τον καταναλωτισμό των ανθρώπων και ξεκινά μια προσπάθεια οικολογικής αφύπνισης. Μια τρυφερή, ευφάνταστη και δυναμική ταινία, που μας παρακινεί να αναθεωρήσουμε τον τρόπο ζωής μας σε αυτόν τον κόσμο και επαναπροσδιορίζει τη σημασία της επαφής με τη φύση.

Πέμπτη 16 Ιουνίου

Σινέ Απόλλων, Αιδηψός, 21:30

Στροφή στην κυκλικότητα / Going Circular
Ρίτσαρντ Ντέιλ, Νάιτζελ Γουοκ
Γερμανία, 2021, 89΄

Μια συναρπαστική ταινία που τολμά να φανταστεί ένα μέλλον όπου η ανθρωπότητα όχι μόνο επιβιώνει, αλλά ακμάζει. Τέσσερις οραματιστές από όλο τον κόσμο –ένας εφευρέτης 102 ετών, ένας βιολόγος που ασχολείται με τη βιομιμητική, ένας σχεδιαστής και ένας χρηματοοικονομικός σύμβουλος -ξεκλειδώνουν τα μυστικά μιας πρωτοποριακής ιδέας που ονομάζεται κυκλικότητα: ένα οικονομικό σύστημα που ελαχιστοποιεί τα απορρίμματα. Μια εκ βάθρων επαναξιολόγηση του πώς θα μπορούσε να είναι η ζωή μας αν λειτουργούσαμε εντός των φυσικών ορίων της Γης, με σεβασμό στους διαθέσιμους πόρους του πλανήτη.

«Ελύμνιον», Λίμνη, 21:30

Μέγαρα / Megara
Σάκης Μανιάτης, Γιώργος Τσεμπερόπουλος
Ελλάδα, 1974, 72΄

Ο ξεσηκωμός των κατοίκων των Μεγάρων ενάντια στην απόφαση της Χούντας να απαλλοτριώσει μια μεγάλη αγροτική περιοχή για την εγκατάσταση διυλιστηρίου πετρελαίου και η τελική έκβαση του αγώνα τους. H πρώτη ελληνική ταινία που θίγει το ζήτημα της οικολογίας αφουγκράζεται με ευαισθησία τις αγωνίες των αγροτών, των οποίων ο λόγος σπανίως βρίσκει διέξοδο στο σινεμά με τέτοια καθαρότητα, και αποτυπώνει ανάγλυφα την εικόνα μιας Ελλάδας σε κρίσιμη καμπή.

Παρασκευή 17 Ιουνίου

Τοπική κοινότητα Αγίας Άννας (κεντρική πλατεία), 21:30

Συμβιώνοντας πέρα από το ανθρώπινο: Τρεις μικρού μήκους ταινίες

Θα προβληθούν οι ταινίες:

Ενοχλητική αρκούδα / Nuisance Bear
Τζακ Γουάισμαν, Γκαμπριέλα Όσιο Βάντεν
Καναδάς, 2021, 15΄

Ένα αντισυμβατικό και οπτικά εντυπωσιακό ντοκιμαντέρ που αντιστρέφει την οπτική και προσφέρει μια διεισδυτική ματιά σε μια τυπική μέρα στη ζωή μιας πολικής αρκούδας, καθώς αυτή έρχεται αντιμέτωπη με τουρίστες και υπεύθυνους προστασίας. Μια ταινία που αναδεικνύει την ολοένα και πιο λεπτή ή σχεδόν απατηλή διαχωριστική γραμμή μεταξύ του ανθρώπινου κόσμου και του βασιλείου των ζώων, καλώντας το κοινό να διερωτηθεί για τον τρόπο με τον οποίο αλληλεπιδρούμε με την άγρια φύση, και για το αν αυτή η αλληλεπίδραση είναι βιώσιμη.

Γη των ονείρων / Dream Land
Λάιλα Πακάλνινα
Λετονία, Γερμανία, 2004, 36΄

Υπάρχουν μέρη που δεν θέλουμε να ξέρουμε, μέρη που κάνουμε σαν να μην υπάρχουν. Η χωματερή είναι ένα τέτοιο μέρος. Για τους ανθρώπους είναι ένα φρικτό μέρος, μια βρομερή έρημος σκουπιδιών. Όμως είναι μια έρημος γεμάτη ζωή. Αποκτά μια παράξενα σαγηνευτική ονειρική διάσταση χάρη στην εντυπωσιακή αφθονία εντόμων, ερπετών, πουλιών και θηλαστικών, πλάσματα που αλληλεπιδρούν σε μια σχέση ζωής και θανάτου.

Καιροί και ρεύματα / Time and Tide
Μαρλέεν φαν ντερ Βερφ
Ολλανδία, 2018, 29΄

Ένα φαινομενικά ήρεμο και γραφικό τοπίο στις ακτές της Ολλανδίας αναδεικνύεται σε πεδίο μάχης ανάμεσα στα στοιχεία της φύσης και στις δυνάμεις που οδηγούν το σύμπαν σε εντροπία, σ’ έναν αέναο κύκλο καταστροφής και αναγέννησης. Ένα ποιητικό, στοχαστικό και εκθαμβωτικό κινηματογραφικό δοκίμιο, το οποίο γεννήθηκε μέσα από δύο χρόνια παρατήρησης με κομμένη την ανάσα και ανατρέπει όλα τα ανώδυνα στερεότυπα για την «ουδέτερη» αναπαράσταση του φυσικού περιβάλλοντος.

Σινέ Απόλλων, Αιδηψός, 21:30

Τα μυθικά πλάσματα του Νότου / Beasts of the Southern Wild
Μπεν Ζάιτλιν, ΗΠΑ, 2013, 97΄

Κάπου στη βυθισμένη Λουιζιάνα ζει ένα μικρό κορίτσι με τον ετοιμοθάνατο πατέρα της. Με όχημα την παιδική της αισιοδοξία, βρίσκει στη φύση την ισορροπία που λείπει από τον κόσμο της–ώσπου μια τρομερή καταιγίδα μεταμορφώνει τα πάντα. Ένα λυρικό ποίημα για τη δύναμη της φαντασίας στον αγώνα για επιβίωση, το μήκους ντεμπούτο του Μπεν Ζάιτλιν είναι ένας κινηματογραφικός άθλος που τον οδήγησε στην κούρσα των βραβείων Όσκαρ –μεταξύ άλλων, και για την ερμηνεία της Κουβενζανέ Γουόλις, που σε ηλικία έξι ετών έγινε η νεότερη υποψήφια στην ιστορία του θεσμού.

«Ελύμνιον», Λίμνη, 21:30

Νέα Υόρκη, έτος 2022 μ.Χ. / Soylent Green
Ρίτσαρντ Φλάισερ, ΗΠA, 1973, 97΄

Το 2022, η ανεξέλεγκτη μόλυνση, ο υπερπληθυσμός και η κλιματική αποσταθεροποίηση έχουν επιφέρει δραματικές ελλείψεις τροφής, πυροδοτώντας βίαιες ταραχές. Την ίδια στιγμή, η σκιώδης πολυεθνική Soylent Industries, που μονοπωλεί την αγορά φαγητού, έχει μόλις κυκλοφορήσει ένα νέο υπερ-θρεπτικό τεχνητό προϊόν, με την ονομασία Soylent Green. Σε αυτόν τον δυστοπικό κόσμο, ένας επίμονος ντετέκτιβ θα αποκαλύψει μια εφιαλτική αλήθεια που υπερβαίνει και την πιο νοσηρή φαντασία. Μια οικολογική παραβολή επιστημονικής φαντασίας που εξερευνά τους πιο σκοτεινούς διαδρόμους της ανθρώπινης απληστίας.

Σάββατο 18 Ιουνίου

Σινέ Απόλλων, Αιδηψός, 21:30

Ανθρωπόκαινος: Η εποχή του ανθρώπου / Anthropocene: The Human Epoch
Τζένιφερ Μπέιτσβαλ, Έντουαρντ Μπουρτίνσκι, Νικολά ντε Πενσιέ
Καναδάς, 2018, 87΄

Το 2016, μια ομάδα επιστημόνων με την επωνυμία Ομάδα Εργασίας Ανθρωπόκαινου διατύπωσε την άποψη ότι ο πλανήτης έχει εισέλθει σε μία νέα γεωλογική εποχή, η οποία θα έπρεπε να ονομαστεί Ανθρωπόκαινος, εξαιτίας των κολοσσιαίων αλλαγών που έχει επιφέρει ο άνθρωπος στη μορφολογία της Γης. Ένα ντοκιμαντέρ, σαν δυστοπική προφητεία, που ταξιδεύει στις τέσσερις γωνιές του κόσμου, απεικονίζοντας την ανθρώπινη λαίλαπα σε όλο της το ανατριχιαστικό μεγαλείο. Ένα διεισδυτικό οδοιπορικό στην αυτοκαταστροφική μας φύση, ταυτόχρονα, και ένα ύστατο σήμα κινδύνου.

«Ελύμνιον», Λίμνη, 21:30

Η κόκκινη χελώνα / The Red Turtle
Μίκαελ Ντουντόκ Ντε Βιτ
Ιαπωνία, Γαλλία, 2016, 97΄

Με όχημα την ιστορία ναυαγού που έβγαλε το κύμα σ’ ένα τροπικό νησί γεμάτο χελώνες, καβούρια και πουλιά, αυτό το αριστοτεχνικό, εκθαμβωτικό animation μιλά για τα ορόσημα της ανθρώπινης ζωής. Ένα αφαιρετικό πλην συναρπαστικό παραμύθι επιβίωσης, μια ιστορία αγάπης ανάμεσα στον άνθρωπο και τη φύση, μια ωδή στα θαύματα της καθημερινότητας.

Κυριακή 19 Ιουνίου

Σινέ Απόλλων, Αιδηψός, 21:30

Ο δασοποιός / The Forest Maker
Φόλκερ Σλέντορφ
Γερμανία, 2022, 87΄

Το πορτρέτο ενός αξιοσημείωτου ανθρώπου που βρήκε τρόπο να καλλιεργεί δέντρα στις πιο άγονες περιοχές της Αφρικής και διακρίθηκε με το λεγόμενο «εναλλακτικό Νόμπελ», το βραβείο Right Livelihood το 2018. Η μέθοδος Farmer Managed Natural Regeneration (FMNR) αποκαθιστά όχι μόνο το έδαφος, αλλά και την ελπίδα. Ο Αρχηγός όλων των Αγροτών, όπως τον λένε χαϊδευτικά σήμερα σε πολλά χωριά, είδε την απόγνωση και την πείνα, την αποφασιστικότητα και την αλλαγή, αλλά χρειάστηκε να δώσει μια δύσκολη μάχη για να γίνουν αποδεκτές οι ιδέες του. Ένα ισχυρό μήνυμα κοινότητας, αυτο-ενδυνάμωσης και, πάνω από όλα, ελπίδας.

«Ελύμνιον», Λίμνη, 21:30

Περιπέτεια στο διάστημα / Silent Running
Ντάγκλας Tράμπολ, ΗΠΑ, 1972, 89΄

Η χλωρίδα της Γης αποτελεί παρελθόν, ενώ ό,τι έχει απομείνει φυλάσσεται σε έξι γιγάντιους θόλους, συνδεδεμένους με ένα διαστημόπλοιο με τετραμελές πλήρωμα. Όταν έρχεται εντολή να καταστραφούν οι θόλοι, ο αστροναύτης Φρίμαν Λόουλ, παρότι ρισκάρει τη ζωή του, αρνείται να υπακούσει. Ο Μπρους Ντερν, σαν ένας Νώε από το μέλλον, αναλαμβάνει να διασώσει την τιμή και την ομορφιά ενός κόσμου που κάνει ό,τι περνά από το χέρι του για να πετύχει ακριβώς το αντίθετο: τον αυτοαφανισμό.

Ανοιχτές συζητήσεις, εργαστήρια και masterclasses

Ανοιχτές συζητήσεις, εργαστήρια και masterclasses περιλαμβάνει το πρόγραμμα του Evia Film Project, της νέας πρωτοβουλίας του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης που θα πραγματοποιηθεί από τις 15 έως τις 19 Ιουνίου στη Βόρεια Εύβοια. Όλες οι εκδηλώσεις είναι ελεύθερες για το κοινό.

Ακολουθεί αναλυτικά το πρόγραμμα ανά ημέρα, ώρα και τόπο διεξαγωγής.

Πέμπτη 16 Ιουνίου

ΛΙΜΝΗ
Κτίριο Μελά
Α΄ Μέρος 13:00 – 15:00
Διάλειμμα 15:00 – 17:00
Β΄ Μέρος 17:00 – 19:00
Αγορά – Ανοιχτή συζήτηση για την πράσινη παραγωγή ταινιών
Μην φοβάστε την Πράσινη Συμφωνία: Απλές συμβουλές και έξυπνες πρακτικές

Κορυφαίοι επαγγελματίες της κινηματογραφικής βιομηχανίας μιλούν για το πώς είναι να δουλεύουν σε πράσινες παραγωγές που ακολουθούν πρακτικές βιωσιμότητας. Μοιράζονται τις εμπειρίες και τα βιώματά τους καθώς και τα εμπόδια, τα λάθη, αλλά και τις λύσεις που συνάντησαν στο δρόμο για μια πιο πράσινη κινηματογραφική βιομηχανία.

Συντονισμός Συζήτησης: Ieva Ūbele | Παραγωγός, Head of Industry IDFF Beldocs | Λετονία

Συμμετέχοντες:
Alberto Battocchi | Film Commissioner, Trentino Film Commission | Ιταλία
Nina Hauser | Green Commissioner και Green Film Consultant, Austrian Film Institute, Eurimage Study Group Green Filming | Αυστρία
Titus Kreyenberg | Παραγωγός, unafilm | Γερμανία
Dietlind Centa Rott | CEO – Film Commissioner – Green Film Consultant, LAFC Evergreen Prism | Αυστρία
Myriam Sassine | Παραγωγός, Abbout Productions | Λίβανος

ΠΑΡΑΛΙΑ ΑΓΙΑΣ ΑΝΝΑΣ
Το απόσταγμα
18:00
Masterclass του Ορέστη Ανδρεαδάκη
Ο Ταύρος και το Χταπόδι: Το περιβάλλον από τα ζωγραφικά ντοκιμαντέρ στην κινηματογραφική ζωγραφική

Ο διευθυντής του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης ανατρέχει στην ιστορία της Δυτικής εικαστικής παράδοσης για να εξετάσει πώς οι σύγχρονες κινηματογραφικές αφηγήσεις φανερώνουν νέους τρόπους να συντονιστούμε με τη φύση και να μάθουμε
από τα όντα πέρα-από-το-ανθρώπινο.

Παρασκευή 17 Ιουνίου

ΠΑΡΑΛΙΑ ΑΓΙΑΣ ΑΝΝΑΣ
Το απόσταγμα
11:00
Μην φοβάστε την Πράσινη Συμφωνία: Απλές συμβουλές και έξυπνες πρακτικές
Σε συνεργασία με το Τμήμα Ψηφιακών Τεχνών και Κινηματογράφου του ΕΚΠΑ στα Ψαχνά Ευβοίας

Κορυφαίοι επαγγελματίες της κινηματογραφικής βιομηχανίας συζητούν με τους φοιτητές την εμπειρία τους από πράσινες παραγωγές που ακολουθούν πρακτικές βιωσιμότητας. Μοιράζονται τις εμπειρίες και τα βιώματά τους, καθώς και τα εμπόδια, τα λάθη, αλλά και τις λύσεις που συνάντησαν στο δρόμο για μια πιο πράσινη κινηματογραφική βιομηχανία.

ΛΙΜΝΗ
Θεατράκι Βαθύρεμα
18:00
Workshop της WWF Ελλάς
Ζώντας με τις δασικές πυρκαγιές

Δασικές πυρκαγιές στην Ελλάδα, στην Ευρώπη και στον κόσμο
Ηλίας Τζηρίτης, συντονιστής δράσεων για τις δασικές πυρκαγιές του WWF Ελλάς

Προστασία των πολιτών από τις δασικές πυρκαγιές και η σημασία της προετοιμασίας των κατοικιών
Δρ. Μιλτιάδης Αθανασίου, ειδικός στις δασικές πυρκαγιές

Επιπτώσεις δασικών πυρκαγιών στο φυσικό και ανθρωπογενές περιβάλλον – Έργα αποκατάστασης
Δρ. Νίκος Γεωργιάδης, συντονιστής δράσεων δασικής διαχείρισης του WWF Eλλάς

Μετά τις καταστροφικές πυρκαγιές του 2021, αλλά και την ανυπολόγιστη ζημιά που έχει γίνει όλα αυτά τα χρόνια στα δάση της χώρας, είναι η κατάλληλη στιγμή για να μιλήσουμε για την επόμενη μέρα, τόσο στην Εύβοια όσο και στις υπόλοιπες παθούσες περιοχές. Η πρόληψη των δασικών πυρκαγιών, η προστασία όλων μας και η αποκατάσταση των πληγεισών περιοχών είναι τα βασικά ζητήματα που καλούμαστε να αντιμετωπίσουμε. Το WWF Ελλάς οργανώνει ένα σύντομο workshop με θέμα τις δασικές πυρκαγιές, την επόμενη μέρα της καταστροφής, αλλά και το τι μπορούμε όλοι να κάνουμε για μια σωστή πρόληψη.

ΠΑΡΑΛΙΑ ΑΓΙΑΣ ΑΝΝΑΣ
Το απόσταγμα
19:00
iMEdD Masterclass
Η δημοσιογραφία στην παραγωγή ενός ντοκιμαντέρ για το περιβάλλον
Γιώργος Αυγερόπουλος, κινηματογραφιστής/δημοσιογράφος
Σε συνεργασία με το Τμήμα Ψηφιακών Τεχνών και Κινηματογράφου του ΕΚΠΑ στα Ψαχνά Ευβοίας

O καταξιωμένος κινηματογραφιστής και δημοσιογράφος Γιώργος Αυγερόπουλος θα μοιραστεί την πολυετή εμπειρία του στη δημιουργία ντοκιμαντέρ, δίνοντας παραδείγματα και συμβουλές σχετικά με την ανάπτυξη της αφήγησης και την ανάγκη της έρευνας και της τεκμηρίωσης. Ο Γιώργος Αυγερόπουλος έχει δημιουργήσει 101 ντοκιμαντέρ, δώδεκα εκ των οποίων αγγίζουν περιβαλλοντικά θέματα με τη δημοσιογραφία να αποτελεί, όπως λέει ο ίδιος, ένα από τα βασικά εργαλεία που χρησιμοποιεί. Η δημοσιογραφική του ιδιότητα και η κριτική ανάγνωση της πραγματικότητας τον βοηθούν να προσεγγίζει τα θέματα με έναν ολιστικό τρόπο, ωθώντας τον να ερευνήσει τις πιθανές παραμέτρους, διαγράφοντας μια σημαντική πορεία στον κινηματογράφο τεκμηρίωσης, τόσο σε επίπεδο θεματολογίας όσο και σε επίπεδο ανάπτυξης και αισθητικής.

Σάββατο 18 Ιουνίου

ΛΙΜΝΗ
Κτίριο Μελά
11:00
iMEdD Masterclass
Το ρεπορτάζ πίσω από μια ταινία για το περιβάλλον – Ένας πρακτικός οδηγός
Κατερίνα Χριστοφιλίδου, δημοσιογράφος περιβαλλοντικών θεμάτων

H δημοσιογράφος Κατερίνα Χριστοφιλίδου, η οποία ασχολείται με περιβαλλοντικά θέματα από τη δεκαετία του ’90, θα συζητήσει πώς η ανεξάρτητη δημοσιογραφική έρευνα, σε συνδυασμό με την καλλιτεχνική ματιά, μπορούν πιθανώς να ανοίξουν νέους δρόμους για την κατανόηση ενός κόσμου που αλλάζει. Μέσα από έναν πρακτικό οδηγό, θα δοθούν συμβουλές για τη διαχείριση ενός περιβαλλοντικού θέματος και θα αναπτυχθούν πρακτικές που μπορούν να υποστηρίξουν έναν/μία επαγγελματία στην προσέγγιση ενός περιβαλλοντικού ζητήματος που επηρεάζει την κοινωνία, την οικονομία και τη δημόσια υγεία. Θα συζητηθούν μεταξύ άλλων ζητήματα όπως η ανάλυση των παραμέτρων και οι θεματικοί άξονες, η δημοσιογραφική έρευνα και τεκμηρίωση, η εύρεση και χρήση αξιόπιστων επιστημονικών δεδομένων, όπως και η επαλήθευση και διαφοροποίηση των πηγών. Με τα λόγια της δημοσιογράφου: «Η κλιματική κρίση είναι πολλά περισσότερα από την υπερθέρμανση του πλανήτη, είναι μια γενικευμένη περιβαλλοντική κρίση. […] Η συστηματική ανθρώπινη παρέμβαση, με όρους κυριαρχίας επί του περιβάλλοντος, άλλαξε για πάντα τις ισορροπίες, λαμβάνοντας ευρύτερες και ενίοτε ανεξέλεγκτες διαστάσεις».

Κυριακή 19 Ιουνίου

ΠΑΡΑΛΙΑ ΑΓΙΑΣ ΑΝΝΑΣ
Το απόσταγμα
11:00
Masterclass με τον Διευθυντή Φωτογραφίας Γιώργο Φρέντζο
Οι αλλαγές στον κινηματογράφο μέσα από την εξέλιξη της τεχνολογίας: τι κερδίζουμε και τι χάνουμε
Σε συνεργασία με το Τμήμα Ψηφιακών Τεχνών και Κινηματογράφου του ΕΚΠΑ στα Ψαχνά Ευβοίας

Ο διακεκριμένος Έλληνας διευθυντής φωτογραφίας θα συζητήσει με τους φοιτητές πώς η ανάπτυξη των οπτικών τεχνολογιών και τα νέα εργαλεία του κινηματογραφιστή (κάμερες, φακοί, επεξεργασία εικόνας) αλλάζουν την τέχνη του κινηματογράφου, επηρεάζοντας και τη θεματολογία των ταινιών. Ο Γιώργος Φρέντζος συγκρίνει τα γυρίσματα στη δεκατία του ’80 με τα σημερινά και παροτρύνει να αναλογιστούμε τι κρατάμε και τι πετάμε, πώς δουλεύουμε την αφήγηση με film ή με sensor και, τελικά, τι κερδίζουμε και τι χάνουμε.

ΠΑΡΑΛΙΑ ΑΓΙΑΣ ΑΝΝΑΣ
Το απόσταγμα
13:00
Μια παρουσίαση του Γκίντιον Μέντελ
Εύβοια, εν μέσω ενός κόσμου που φλέγεται
Σε συνεργασία με το Τμήμα Ψηφιακών Τεχνών και Κινηματογράφου του ΕΚΠΑ στα Ψαχνά Ευβοίας

Τον Αύγουστο του 2021 ο διάσημος φωτογράφος Γκίντιον Μέντελ τράβηξε φωτογραφίες της Εύβοιας στο πλαίσιο του προσωπικού του πρότζεκτ Burning World, ενός ταξιδιού που από το 2020 τον οδήγησε στην Αυστραλία, στην Ελλάδα, στον Καναδά, στην Καλιφόρνια και στο Κολοράντο. Σε όλες αυτές τις περιοχές έχουν καταγραφεί μερικές από τις υψηλότερες θερμοκρασίες του πλανήτη, σε επίγειες κολάσεις που κατέστρεψαν δάση, ρήμαξαν σπίτια και στοίχισαν τη ζωή πολλών ανθρώπων. Ο Γκίντιον έφτιαξε μια σειρά από πορτρέτα ανθρώπων του νησιού, με κάδρο τους σκελετούς των καμένων σπιτιών τους. Ένιωσε μια ιδιαίτερα ισχυρή σύνδεση με το τοπίο και επέλεξε να επιστρέψει για να αποτυπώσει τόσο τη μεγάλη ζημιά που προκάλεσε η πυρκαγιά στο τοπίο όσο και την αλλαγή αυτού του τόπου στο πέρασμα των εποχών. Ο Γκίντιον θα παρουσιάσει τις εικόνες του από την Εύβοια στο πλαίσιο της παγκόσμιας δουλειάς του για την κλιματική αλλαγή, ενώ επίσης θα συζητήσει γιατί επιλέγει να μην καταγράφει τις φλόγες, αλλά να αναζητά τον αντίκτυπό τους – τα ίχνη που άφησαν στις ανθρώπινες ζωές και στο τοπίο.

Ο Γκίντιον Μέντελ είναι γνωστός για την ευαισθησία του στη δημιουργία εικόνων και για τη μακροπρόθεσμη δέσμευσή του σε έργα με έντονα κοινωνικό χαρακτήρα, στα οποία η ντοκιμαντερίστικη προσέγγισή του συνδυάζεται με πρωτοποριακές εννοιολογικές τακτικές στην αφήγηση μιας ιστορίας. Γεννημένος στο Γιοχάνεσμπουργκ το 1959, ο Μέντελ ξεκίνησε την καριέρα του ως φωτογράφος ειδήσεων και «αγώνων», καταγράφοντας τα τελευταία χρόνια του απαρτχάιντ στη Νότια Αφρική. Το 1991 μετακόμισε στο Λονδίνο και συνέχισε να συνομιλεί με θέματα παγκόσμιου ενδιαφέροντος, και ιδιαίτερα με θέματα για τον ιό του AIDS. Επί σειρά ετών ασχολούνταν κυρίως με το Drowning World, ένα καλλιτεχνικό και διεκδικητικό εγχείρημα για τις πλημμύρες. Αυτό το έργο παρουσιάστηκε σε μέσα όπως το National Geographic, το Geo και το περιοδικό Guardian. Έχει λάβει το πρώτο βραβείο Jackson Pollock για τη δημιουργικότητα, το Head On Portrait Award και το Greenpeace Photo Award. Το 2015 και το 2019 βρέθηκε στη μικρή λίστα υποψηφίων για το Prix Pictet, ενώ επίσης έχει διακριθεί με το βραβείο ανθρωπιστικής φωτογραφίας Eugene Smith για την ανθρωπιστική φωτογραφία, το βραβείο της Διεθνούς Αμνηστίας Amnesty International Media Award και έξι βραβεία World Press.

Το Evia Film Project εντάσσεται στο πλαίσιο του ειδικού αναπτυξιακού έργου «Φωτοδότες» του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού για την ανασυγκρότηση και αποκατάσταση της Εύβοιας μετά τις καταστροφικές πυρκαγιές του καλοκαιριού του 2021. Το Evia Film Project πραγματοποιείται με την υποστήριξη της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας και του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου, σε συνεργασία με τον Δήμο Ιστιαίας-Αιδηψού και τον Δήμο Μαντουδίου-Λίμνης-Αγίας Άννας. Το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης συνεργάζεται με τους παραγωγικούς φορείς που εδρεύουν στην Εύβοια, το Τμήμα Ψηφιακών Τεχνών και Κινηματογράφου του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών στα Ψαχνά και το Φεστιβάλ Ελληνικού Ντοκιμαντέρ Χαλκίδας.

Διαβάστε επίσης:

Evia Film Project: Η νέα πρωτοβουλία του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης