Το “eror” είναι εμπνευσμένο από το «λάθως», έτσι όπως είναι γραμμένο στους τοίχους της Αθήνας της οικονομικής κρίσης. Σε μια άδεια από κατοίκους πόλη, ο μοναδικός επιζών είναι ένας πιανίστας, που επαναλαμβάνει επίμονα τη χαρακτηριστική λέξη.

Tο “eror” είναι εμπνευσμένο από το «λάθως», έτσι όπως είναι γραμμένο στους τοίχους της Αθήνας. Σε μια άδεια από κατοίκους πόλη, ο μοναδικός επιζών είναι ένας πιανίστας, που επαναλαμβάνει επίμονα αυτή τη χαρακτηριστική λέξη. Παρότι το «λάθως» βρίσκεται μόνο στους τοίχους της Αθήνας, το έργο αφορά οποιαδήποτε πόλη και τα διάφορα «λάθη» του σύγχρονου πολιτισμού: λανθασμένη σύλληψη και ατυχήματα συστημάτων πληροφορικής, τρόμος και καταστάσεις έκτακτης ανάγκης, παραγωγή και συσσώρευση απορριμμάτων, όπως προϊόντων, εικόνων, πληροφοριών…

Το έργο της Γεωργίας Σπυροπούλου εκφράζει την πολιτική, γεωγραφική και κοινωνική αστάθεια μέσα από την ψηφιακή αστάθεια, εισάγοντας το τυχαίο και το αλγοριθμικό σφάλμα στο μουσικό υλικό και τον ήχο. Οι χειρονομίες του πιανίστα, οι αναφορές σε άλλες μουσικές και οι καταγραφές ήχων της πόλης είναι επεξεργασμένες μέσα από ένα σύνθετο σύστημα μουσικής τεχνολογίας. Μια ηχο-γεωγραφία του λάθους μιας άδειας από κατοίκους πόλης, στην Κεντρική Σκηνή της Στέγης, στις 22 και 23 Φεβρουαρίου.

Μια ανάθεση και παραγωγή της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση, σε συμπαραγωγή με το IRCAMCENTRE POMPIDOU της Γαλλίας.

Διαβάστε περισσότερα

Γεωργία Σπυροπούλου

Το έργο της Γεωργίας Σπυροπούλου (γενν. Αθήνα 1965) περιλαμβάνει συνθέσεις για μουσικά και φωνητικά σύνολα, ηλεκτροακουστική και μεικτή μουσική, μουσικό θέατρο και οπτικο-ηχητικές εγκαταστάσεις.

Σπούδασε σύνθεση και ηλεκτροακουστική μουσική στο Παρίσι με τον Philippe Leroux, ανάλυση φόρμας με τον Michaël Lévinas, σύνθεση και μουσική τεχνολογία στο IRCAM, ενώ φοίτησε επίσης στη Σχολή Ανωτάτων Σπουδών στις Κοινωνικές Επιστήμες (EHESS). Το 2017-18 δίδαξε σύνθεση στο Πανεπιστήμιο McGill του Μόντρεαλ, στην Έδρα Διακεκριμένου Επισκέπτη Καθηγητή, και είχε τη διεύθυνση του Στούντιο Ψηφιακής Σύνθεσης.

Έχει λάβει αναθέσεις από πολλούς φορείς (Γαλλικό Υπουργείο Πολιτισμού, Υπουργείο Πολιτισμού του γερμανικού κρατιδίου Βάδης-Βυρτεμβέργης, IRCAM-Κέντρο Πομπιντού, Γαλλική Ραδιοφωνία, Haus der Kulturen der Welt του Βερολίνου, Μασσαλία – Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης 2013, Sacem, Muse En Circuit, Στέγη Ιδρύματος Ωνάση) και τα έργα της έχουν παρουσιαστεί από πολλά μουσικά σύνολα, χορωδίες και σολίστ (Ensemble Intercontemporain, L’Itinéraire, 2E2M, Ars Nova, Sillages, San Fransisco Contemporary Music Players, Nikel, dissonArt, Accentus, Cris de Paris κ.ά.).

Alvise Sinivia, πιάνο

Ο Αλβίζ Σινιβιά είναι Γάλλος πιανίστας, αυτοσχεδιαστής, συνθέτης και περφόρμερ, ο οποίος συνεργάζεται με ένα ευρύ φάσμα καλλιτεχνών (χορευτές, χορογράφους, καλλιτέχνες του τσίρκου, video artists, ζωγράφους, εικαστικούς). Πνεύμα ανήσυχο, σε συνεχή αναζήτηση, ανανεώνει σταθερά τη σχέση του με το πιάνο, εξερευνώντας εδώ και αρκετά χρόνια τις παραδοξότητες του οργάνου, τα όρια του ήχου και της φυσιολογίας του.

Σπούδασε στο Conservatoire National Supérieur de Musique et de Danse de Paris κοντά στον Alain Planès και τον Emmanuel Strosser. Αφοσιωμένος στη σύγχρονη δημιουργία, συνεργάζεται συχνά με συνθέτες και συμμετέχει στην Orchestre de Nouvelles Créations, Expérimentations et Improvisations Musicales. Ιδρυτής και καλλιτεχνικός διευθυντής της κολεκτίβας WARNING, αναλαμβάνει επίσης πρωτοβουλίες για διάφορα πρότζεκτ με μουσικούς της γενιάς του (Olivier Stankiewicz, Giani Caserotto, Vincent Le Quang). Την περίοδο 2016-17, ήταν υπότροφος στη Villa Medici (όπου στεγάζεται η Γαλλική Ακαδημία στη Ρώμη) στον τομέα της περφόρμανς, όπου εμβάθυνε την έρευνά του στη σχέση ανάμεσα στην κίνηση και τον ήχο.

Συντελεστές

Σύλληψη, Μουσική Σύνθεση, Σκηνοθεσία: Γεωργία Σπυροπούλου
Video Animation: bestbefore – Ανδρέας Καραουλάνης
Σχεδιασμός Μουσικής Υπολογιστών: IRCAM – Benjamin Lévy
Εικαστικά Σχέδια: Woozy – Βαγγέλης Χούρσογλου
Σχεδιασμός Φωτισμών: Arnaud Jung
Πιάνο/Σολίστ: Alvise Sinivia
Βοηθός σκηνοθέτη, σκηνογραφία, κοστούμια: Sylvie Martin-Hyszka
Μηχανικός ήχου IRCAM: Sylvain Cadars
Βίντεο “Images d’une oeuvre”: IRCAMSabine Massenet
Υπεύθυνη παραγωγής: Ρένα Ανδρεαδάκη
Υπεύθυνη παραγωγής για το IRCAM: Aurella Ongena
Ανάθεση και Παραγωγή: Στέγη Ιδρύματος Ωνάση
Συμπαραγωγή: IRCAMCentre Pompidou

Η Γεωργία Σπυροπούλου έχει ωφεληθεί από την υποστήριξη του Abbaye Royal de Fontevraud