Ο χώρος τέχνης Melas-Papadopoulos παρουσιάζει την έκθεση έργων της Erica Baum

Η χρωματική και φορμαλιστική αυστηρότητα των Blanks ανακαλεί την σειρά Homage to the Square (Φόρος Τιμής στο Τετράγωνο) του Josef Albers– όπως τα ζωγραφικά έργα του Albers, τα μικρά αφαιρετικά έργα της Baum διατηρούν μια μυστηριώδη ματιέρα παρά την συστηματική και μηχανική εκτέλεση τους.

Η σειρά Naked Eye Anthology προέρχεται από χαρτόδετα βιβλία της δεκαετίας του εξήντα και του εβδομήντα με φτηνές μαυρόασπρες φωτογραφικές αναπαραγωγές, κιτρινισμένες σελίδες και πλούσια βαμμένες άκρες. Η Baum παράγει μέσω μιας διαδικασίας ανάλογης με το άνοιγμα μιάς βεντάλιας, εικόνες από τις σελίδες των βιβλίων, που αντιστοιχούν στον πειραματικό κινηματογράφο με συχνά έντονες σκοποφιλικές ποιότητες.

Εσωτερικοί χώροι, αντικείμενα και στιγμιότυπα από γυναικείες φιγούρες διαθλώνται από λωρίδες χρώματος που μπλοκάρουν την ολοκληρωτική πρόσβαση στην αφήγηση.

Η Erica Baum (γεν. 1961 στη Νέα Υόρκη),ζει και εργάζεται στη Νέα Υόρκη. Σπούδασε ανθρωπολογία στο Barnard College και Φωτογραφία στο Yale School of Art. Έχει εκθέσει στην Νέα Υόρκη, το Βερολίνο, Λωζάνη, Λονδίνο, Αθήνα, Malmö μεταξύ άλλων πόλεων. Η δουλειάτης παρουσιάστηκε στην 30η Μπιενάλε του Σάο Πάολο, ενώ έχει εκθέσει στο Bureau, Νέα Υόρκη, Marc Jancou, Γενεύη, Friedrich Petzel, Νέα Υόρκη MCA Denver, Cocquilles Méchaniques στην Αλσατία Frac, Altkirch και στο Drawing Center, Νέα Υόρκη. Οι φωτογραφίες της είναι στις μόνιμες συλλογές του Μουσείου Guggenheim της Νέας Υόρκης,στο Μητροπολιτικό Μουσείο Τέχνης της Νέας Υόρκης, και στο Yale University Art Gallery, New Haven.

Επιστρέφοντας στην Αθήνα, αυτή τη φορά για μια ατομική έκθεση, η Erica Baum βουτά στον κόσμο των μεταχειρισμένων βιβλίων γιά να αντλήσει αφηγήσεις που πλαισιώνει σε φωτογραφικά πεδία. Σε δύο διαφορετικές σειρές, Blanks και Naked Eye Anthology συνεχίζει να εμπλέκεται σε ένα στοργικό λόγο σχετικό με τη ¨σωματική” ποιότητα των βιβλίων.

Ενώ σε προηγούμενες ενότητες όπως Dog Ear, Index και Card Catalogues πρότεινε σκόπιμα φορμαλιστικά ατυχήματα που διεύρυναν το πεδίο της concrete ποίησης, εδώ αφήνει το καθαρό χρώμα και την υφή (Blanks) ή κατακερματισμένες κινηματογραφικές εικόνες (Naked Eye) να υποκαταστατήσουν την γλωσσική ονειροπόληση.

Συλλέγοντας την πρώτη ύλη της σε καταστήματα με αντικείμενα από δεύτερο χέρι, η Baum ξεφυλλίζει στη συνέχεια τα απόκτηματά της στο στούντιο και επιλέγει από ένα depot εικόνων, τίτλων και παλιωμένων επιφανειών με βραδύτητα και στοχασμό