Όταν ο Σάμπατο αποφάσισε να μεταπηδήσει από τις θετικές επιστήμες στη λογοτεχνία κατηγορήθηκε ότι ασπάζεται τον τσαρλατανισμό. Ο ίδιος βέβαια δεν πτοήθηκε βέβαιος ότι είναι προορισμένος να οικοδομήσει ένα έργο αθάνατο με τις λέξεις.

Το αριστουργηματικό «Τούνελ» αποτέλεσε μόνο την αρχή και η επανέκδοσή του από τις εκδόσεις Μεταίχμιο σε μετάφραση Κλαίτης Σωτηριάδου έχει σκοπό να θυμίσει με τον πιο δόκιμο τρόπο στους βιβλιόφιλους το μεγαλείο του. Αυτός ο αιωνόβιος λογοτεχνικός μύθος (1911-2011) από την Αργεντινή υπογράφει ένα μυθιστόρημα-μανιφέστο για την ανθρώπινη ύπαρξη.

Ο Σάμπατο στο «Τούνελ» δοκιμάζει όλα τα πιθανά όπλα της λογοτεχνίας: Από τις ριπές μυστηρίου ως το εξομολογητικό ύφος και την φιλοσοφική αναζήτηση. Οι υψηλές προθέσεις του καθόρισαν εν πολλοίς και το αψεγάδιαστο ύφος που τον χαρακτηρίζει ως μείζονα συγγραφέα της εποχής μας. Όλοι πρέπει να διαβάσουν την ιστορία του έγκλειστου Χουάν Πάμπλο Καστέλ, ιστορία σχεδόν σπαρακτική που συνθέτει με μαθηματική λογική ένας σπουδαίος αφηγηματικός νους.