Στη σύγχρονη εποχή, η σχέση μας με τα ζώα έχει υποστεί βαθιά μετάλλαξη, καθώς από συνοδοιπόροι στην καθημερινή ζωή του ανθρώπου έχουν μετατραπεί σε αόρατα όντα, υποκείμενα συστηματικής εκμετάλλευσης και καταπίεσης. Η κυρίαρχη ανθρωποκεντρική θεώρηση, ο ειδισμός και η τεχνολογική “πρόοδος” έχουν συμβάλει στην αποξένωση των ζώων από το φυσικό τους περιβάλλον, στην εμπορευματοποίησή τους και στην υποβάθμισή τους σε αντικείμενα παραγωγής και θέασης. Η έκθεση Why Look at Animals? Δικαιοσύνη για τη μη ανθρώπινη ζωή του ΕΜΣΤ έρχεται να αμφισβητήσει αυτή τη βαθιά ριζωμένη ιεραρχία, επαναφέροντας τη συζήτηση γύρω από την ηθική, πολιτική και οικολογική διάσταση της σχέσης μας με τη μη ανθρώπινη ζωή. Μέσα από την καλλιτεχνική πραγμάτευση της κακοποίησης, της αποικιοκρατικής βίας, της συναισθηματικής νοημοσύνης των ζώων και της ανάγκης για συστημική αλλαγή, η έκθεση αναδεικνύει την αναγκαιότητα ένταξης των ζώων στον αγώνα για κλιματική δικαιοσύνη και πλανητική ευημερία, υπενθυμίζοντας πως δεν μπορούμε να μιλάμε για έναν δίκαιο και βιώσιμο κόσμο χωρίς την υπεράσπιση της μη ανθρώπινης ζωής.
Στην Έκθεση συμμετέχουν οι καλλιτέχνες: Art Orienté Objet (Marion Laval-Jeantet & Benoît Mangin), Sammy Baloji, John Berger, Mike Dibb & Chris Rawlence, Ευριπίδης Βαβούρης, Κωστής Βελώνης, Elisabetta Benassi, Kasper Bosmans, Rossella Biscotti, Xavi Bou, Nabil Boutros, David Brooks, Ang Siew Ching, David Claerbout, Marcus Coates, Sue Coe, Simona Denicolai & Ivo Provoost, Mark Dion, Maarten Vanden Eynde, Jakup Ferri, Αλέξανδρος Γεωργίου, Igor Grubić, Laura Gustafsson & Terike Haapoja, Joseph Havel, Lynn Hershman Leeson, Annika Kahrs, Μενέλαος Καραμαγγιώλης, Anne Marie Maes, Britta Marakatt-Labba, Lin May Saeed, Νίκος Μάρκου, Άγγελος Μεργές, Wesley Meuris, Tiziana Pers, Πάρις Πετρίδης, Τζάνις Ράφα, Minna Rainio & Mark Roberts, Marta Roberti, Mostafa Saifi Rahmouni, Πάνος Σκλαβενίτης, Jonas Staal, Daniel Steegmann Mangrané, Oussama Tabti, Emma Talbot, Νίκος Τρανός, Μαρία Τσάγκαρη, Δημήτρης Τσουμπλέκας, Cheng Xinhao, Driant Zeneli.
Κεντρική εικόνα θέματος: Νίκος Τρανός Πεδίον (στομίδα για άλογα – χαλινάρι), 2024 (λεπτομέρεια) 400 μικρά πορσελάνινα γλυπτά Μεταβλητές διαστάσεις Ευγενική παραχώρηση του καλλιτέχνη και της Γκαλερί Ζουμπουλάκη Φωτογραφία : Πάρις Ταβιτιάν
ΜΗΝ ΧΑΣΕΙΣ!
Διαβάστε επίσης:
Η Διεθνής Ομαδική έκθεση “Why Look at Animals? Δικαιοσύνη για τη μη ανθρώπινη ζωή” στο ΕΜΣΤ