Το εμβληματικό έργο του Θάνου Μικρούτσικου «Εμπάργκο», σε ποίηση του Άλκη Αλκαίου, κυκλοφορεί σε βινύλιο αναφοράς, 180 γραμμαρίων με τη σφραγίδα του Ogdoo Music Group.

Η επανεκτέλεση του έργου κυκλοφορεί όπως σχεδιάστηκε από τον ίδιο τον συνθέτη, με ερμηνευτές τους δύο δημοφιλείς τραγουδοποιούς, συνοδοιπόρους και συνεργάτες του για πολλά χρόνια, Μίλτο Πασχαλίδη και Χρήστο Θηβαίο.

Στο τραγούδι «Ερωτικό» συμμετέχει ο Γιάννης Κότσιρας. Την επιμέλεια παραγωγής υπογράφει ο επί χρόνια συνεργάτης του Θάνου Μικρούτσικου, Θύμιος Παπαδόπουλος.

Το «Εμπάργκο» ήταν η πρώτη ολοκληρωμένη συνεργασία του Θάνου Μικρούτσικου με τον Άλκη Αλκαίο σηματοδοτώντας την αρχή μιας σχέσης που σφράγισε τη ζωή και το έργο και των δύο δημιουργών.

«Το “Εμπάργκο” βγάζει με τη μία όλες τις αρετές του Αλκαίου που αφορούν τον καθένα από εμάς αλλά και όλους μαζί. Μιλάει για έρωτες θυελλώδεις, για έρωτες αδιέξοδους, μιλάει και προφητεύει τον αποκλεισμό της γενιάς μας και γράφει στίχους κλειδιά που ξεκλειδώνουν κι εκφράζουν τη δραματική συγκυρία είτε πρόκειται για το ατομικό είτε πρόκειται για το όλον» έλεγε ο Θάνος Μικρούτσικος ενώ ο Άλκης Αλκαίος, σε μια από τις σπάνιες συνεντεύξεις που είχε δώσει, είχε πει «Αν έχει κάποια επικαιρότητα το “Εμπάργκο” είναι περισσότερο στον τομέα του ατομικού αποκλεισμού, του ατομικού “εμπάργκο”. Πιστεύω ότι η παρτίδα μας δεν παίχτηκε και ούτε θα παιχτεί ποτέ».

Στην έκδοση που κυκλοφορεί από το Ogdoo Music Group περιλαμβάνεται και το τραγούδι “Spleen” που δε χώρεσε στην πρώτη εκδοχή του 1982.

H νέα ηχογράφηση του «Εμπάργκο» έγινε με πρωτοβουλία του συνθέτη που επιθυμούσε να παρουσιάσει μία άλλη διάσταση του έργου.

Έχουν μεσολαβήσει τέσσερις δεκαετίες από την πρώτη κυκλοφορία του «Εμπάργκο» και το έργο παραμένει εντυπωσιακά επίκαιρο.

Ο Θύμιος Παπαδόπουλος, ο Μίλτος Πασχαλίδης και ο Χρήστος Θηβαίος στα σημειώματά τους που συνοδεύουν την έκδοση αναφέρουν ανάμεσα σε άλλα:

Θύμιος Παπαδόπουλος

Το 2009 πιάσαμε την κουβέντα για το «Εμπάργκο» με τον Θάνο. Του είπα ότι αυτό το έργο το φορώ πάνω μου σαν ρούχο, ήταν μπροστά από την εποχή του, με βοήθησε να μεγαλώσω μουσικά. Μου ανάφερε απλά ότι ένα τραγούδι, το Spleen, είχε ηχογραφηθεί, αλλά δεν είχε συμπεριληφθεί στην αρχική έκδοση και μου ανάθεσε να το ψάξω στις παλιές ταινίες. Δεν κατάφερα να το εντοπίσω.

«Καλά, δεν πειράζει, κλείσε στούντιο, θα το ξαναηχογραφήσω φωνή-πιάνο».

Μίλτος Πασχαλίδης

Όταν ένα μουσικό έργο τόσο βαθιά πολιτικό όσο το «Εμπάργκο» παραμένει επίκαιρο μετά από 40 χρόνια, μου δημιουργεί αντιφατικά συναισθήματα. Ήταν τόσο πρωτοποριακό και άντεξε στον χρόνο; Ή, στα 40 χρόνια που πέρασαν, η κοινωνία δεν πήγε και τόσο «μπροστά» καθιστώντας το ακόμα επίκαιρο; Στην περίπτωση του Εμπάργκο ισχύουν και τα δύο. Η μουσική ιδιοφυΐα του Θάνου Μικρούτσικου είναι πρωτοπόρα και καθηλωτική και οι λέξεις του Άλκη Αλκαίου μοιάζουν σαν να γράφτηκαν χτες.

Χρήστος Θηβαίος

Το καλοκαίρι του 2000 μου τηλεφώνησε ο Θάνος για να διαλέξουμε τραγούδια του για δύο συναυλίες στο Μέγαρο Μουσικής. Mέχρι το Νοέμβριο βυθιζόμουνα όλο και πιο βαθιά στο έργο του. O Θάνος δε θέλει ερμηνευτές, θέλει δύτες. Για 13 τραγούδια μελετούσα αδιάκοπα 97. […] Ανάμεσα σ’ αυτά τα έργα ήταν και το «Εμπάργκο». Το ορυχείο αυτού του έργου με μαγνήτισε ανεπανόρθωτα.