Στην έκθεση Eloge à la main θα παρουσιασθούν τρεις διαφορετικές σειρές έργων: ντεκουπάζ σε χαρτί, γλυπτά και μονόχρωμα χαρακτικά που καλούν το θεατή σε μια εσωτερική ενδοσκόπηση με σκοπό την αναζήτηση μιας προσωπικής αλήθειας, μόνη πηγή δημιουργικότητας και σκέψης. Αν και εκ πρώτης όψεως, λόγω της επιλογής απλών υλικών, τα έργα του μοιάζουν να ακολουθούν μια μινιμαλιστική κατεύθυνση, αρκεί μια πιο προσεκτική ματιά για να μας πείσει για την ελευθερία που αποπνέουν στην προσπάθεια της ερμηνευτικής τους προσέγγισης. Χωρίς καθοδηγήσεις από την πλευρά του δημιουργού ως προς την ανάλυσή τους, βρισκόμαστε μπροστά σε μια σειρά έργων απαλλαγμένα από κάθε είδους εννοιολογικό φορτίο και από μια απλή διακοσμητική λειτουργία στο χώρο.

Ο τίτλος του μικρού δοκιμίου Eloge à la main (1934) του γάλλου ιστορικού τέχνης Henri Focillon(1881-1943) θα μπορούσε να περιγράψει εύστοχα την καλλιτεχνική δραστηριότητα του Marc Raymond που συνοψίζεται γύρω από τη λέξη «κατασκευή» και την επιλογή να μεταφέρει μέσα από τα έργα του μια γενική αίσθηση απλότητας, στην οποία ελλοχεύει, ωστόσο, το στοιχείο του πολύπλοκου εκφρασμένο μέσα από τις γεωμετρικές κατασκευές, τις φωτεινές αποχρώσεις και τα μονόχρωμα μοτίβα.

Η εξερεύνηση του χαρτιού και του ξύλου μετατρέπεται για τον καλλιτέχνη σε μια εσωτερική προσωπική διεργασία και εκφράζεται μέσω της χειρωναξίας. Σε αντίθεση με κάποιες σύγχρονες πρακτικές που εστιάζουν στην εννοιολογική διάσταση των αντικειμένων και των υλικών, ο Marc Raymond έχει την ανάγκη να αγγίζει αυτά που δημιουργεί, να συνδέει κομμάτια, να έρχεται σε άμεση επαφή με τα υλικά του και να εκφράζει την ποιητική διάσταση της φόρμας. Διεισδύοντας κατά τη διάρκεια της δημιουργίας των έργων στις πολλαπλές δυνατότητες των υλικών, ο Marc Raymond μας προτείνει να εστιάσουμε σε όσα η ίδια η ύλη έχει να μας πει. Ο ίδιος χαρακτηρίζει τον εαυτό του πάνω απ’όλα ως κατασκευαστή. Και πράγματι, κοιτώντας την δουλειά του αντιλαμβάνεται κανείς την αγάπη που τρέφει ο καλλιτέχνης για την εξερεύνηση του ξύλου, ενός υλικού που κυριαρχεί και στον χώρο της κατασκευής των κτιρίων και των σπιτιών στη γενέτειρά του.

Η έκθεση συνοδεύεται από κατάλογο με κείμενο της Μαρίας Ξυπολοπούλου Υποψήφια διδάκτωρ Ιστορίας, Université Paris 1 (Sorbonne-Panthéon) Ανεξάρτητη επιμελήτρια και κριτικός τέχνης.