Με διάθεση ποπ και εξπρεσιονιστική, αντλώντας έμπνευση από την ιστορία της τέχνης και την μυθολογία και με κύριο χαρακτηριστικό των έργων του το φως, ο Χρήστος Αντωναρόπουλος θα σας περιμένει από την Πέμπτη 10 Οκτωβρίου στον Εικαστικό Κύκλο Sianti Gallery, δίνοντας την ευκαιρία στο φιλότεχνο κοινό να περιηγηθεί στον μοναδικό κόσμο που μόνο αυτός ξέρει να δημιουργεί.

Η έκθεση έρχεται μετά την επιτυχημένη παρουσία του Χρήστου Αντωναρόπουλου στην Art Athina 2019 με τον Ikastiko kiklo Sianti Gallery, όπου συμμετείχε με τα έργα «Rusty Rembrandt» και «Αιχμάλωτη Καρυάτιδα», η οποία είναι αυτή που ενθουσίασε τον δήμαρχο Αθηναίων Κώστα Μπακογιάννη. Πρόκειται για ένα γλυπτό από μέταλλο, πλέξιγκλας και led φωτισμό, με έντονους συμβολισμούς.

Στην έκθεση, το κοινό θα έχει την ευκαιρία να απολαύσει και να δει από κοντά επιλεγμένα έργα  του Χρήστου Αντωναρόπουλου, σε μία θεατρική παρουσίαση ανάλογη του ύφους της δουλειάς του καλλιτέχνη.

O Αναπληρωτής Καθηγητής Ιστορίας της Τέχνης και Θεωρίας του Πολιτισμού Θανάσης Μουτσόπουλος αναφέρει χαρακτηριστικά:

«Όλοι θυμόμαστε πως μας άλλαξε το βλέμμα το βιβλίο “Το Φανταστικό Μουσείο” του André Malraux.   Η ιδέα ότι η ιδέα του μουσείου δεν είναι, αναγκαστικά, κλεισμένη μέσα σε ντουβάρια αλλά περιλαμβάνει μεγάλα κομμάτια της δημιουργικής ιστορίας της ανθρωπότητας, ανεξαρτήτως γεωγραφίας και προκαθορισμένων αξιολογήσεων περνάει και μέσα στην τελευταία δουλειά του Χρήστου Αντωναρόπουλου.

Εδώ το σπίτι του καθενός μας μπορεί να περιστοιχίζεται από έργα-αναφορές σε όλη την ιστορία της τέχνης και, ιδιαίτερα, του πολιτισμού και της μαζικής κουλτούρας.  H διαμόρφωση τάσεων στην ελλαδική τέχνη που θα φλερτάρουν με τη μαζική κουλτούρα εξηγείται όχι μόνον από την ευρωπαϊκή και αμερικάνικη επιρροή (από την Pop Art αρχικά και αργότερα, μετά τη δεκαετία του ΄90, από νέες τάσεις) αλλά και με μια νέα συνειδητοποίηση για τον κόσμο της κατανάλωσης που έρχεται, επιτέλους, και στην Ελλάδα.

Παράλληλα, δειλά από τη δεκαετία του ’70 και έντονα με το νέο αιώνα, φωνές ζητούν μια αναγνώριση και ισοτιμία των “Καλών Τεχνών” με τις εκφράσεις της μαζικής κουλτούραςτης οπτικής (κόμικς, κινούμενα σχέδια, εμπορικός κινηματογράφος) αλλά και μη (ποπ μουσική). Για να αντιληφθούμε, όμως,  το γιατί αυτά τα ιδιώματα κατέληξαν να εκφράζουν ίσως καλύτερα από οτιδήποτε άλλο τη νέα κατάσταση στην Ελλάδα πρέπει να φέρουμε στο μυαλό μας την επίδραση αλλά και το σοκ που επέφερε ο μαζικός καταναλωτισμός στη χώρα».

Και όταν αναρωτιέται  ο Χρήστος Αντωναρόπουλος αν είναι ποπ αρτ δίνει την απάντηση:

«Πιθανότατα να είναι ιδεολογικά, καθώς χρησιμοποιεί αυτό το χαρμάνι “Υψηλού και “Χαμηλού”, όμως η γραφή του (όπως και η καλλιτεχνική του προϊστορία του) χωνεύουν μια σειρά άλλων κόμβων της τέχνης του 20ου αιώνα από τον Εξπρεσιονισμό (κάθε τύπου) έως την Εννοιακή Τέχνη (επίσης κάθε τύπου). Καθαρότητα; Υπάρχει σήμερα λόγος για κάτι τέτοιο;».

Από την πλευρά της, η Managing Director του Εικαστικού Κύκλου Sianti GalleryΒασιλική Σιαντή, εκφράζει τον ενθουσιασμό της για την έκθεση και σημειώνει:

«Είναι λίγος καιρός που γνωρίζω τον Χρήστο Αντωναρόπουλο προσωπικά αλλά τολμώ να πω ότι είναι ένας καλλιτέχνης με ψυχή και τρομερή αγάπη γι’ αυτό που κάνει. Μου έκανε εντύπωση η αγάπη που έχει για τους μπαρόκ καλλιτέχνες του 16ου και 17ου αιώνα.

Τον εμπνέει αυτό το «φως», όπως λέει, στα έργα τους και ο ίδιος θέλει να αποτυπώσει αυτή την ομορφιά του φωτός με τον δικό του μοναδικό τρόπο. Τα έργα του έχουν μια δική τους λάμψη, αλλά κάποιες φορές και μια γλυκιά μελαγχολία, όπως μου έχει αποκαλύψει ο ίδιος.

Το «μπλέ» ένα από τα διασημότερα χρώματα τέχνης στον κόσμο, χρησιμοποιείται πολύ συχνά από τον καλλιτέχνη για να αποτυπώσει την αίσθηση του φωτός στον θεατή με ένα μαγικό τρόπο.

Στην Art Athina 2019 είχα την τύχη να παρουσιάσω την δουλειά του, και έτσι μου δόθηκε η ευκαιρία να μπορέσω να αντλήσω όσο περισσότερη ενέργεια μπορούσα από τα έργα του, καθώς και να μοιραστώ με τον  Χρήστο την κοινή μας αγάπη για την ιστορία της τέχνης , θέλοντας και οι δυο να προσπαθησουμε να την μεταδωσουμε στο κοινο μέσα από μία σύχρονη ματιά».