Οι ποικίλες πρακτικές του Everett περιλαμβάνουν ζωγραφική, γλυπτική και περφόρμανς με καλλιτεχνικές επιρροές από τον χορό, το θέατρο και τη φιλοσοφία.

Ex Nihilo Nihil Fit

Για την έκθεση του Ex Nihilo Nihil Fit, ο Everett παρουσιάζει μια νέα σειρά από πίνακες σε βινύλιο, οι οποίοι περιστρέφονται γύρω από μια σειρά ερωτημάτων σχετικά με τα συστήματα στήριξης, τα όρια, την ενσωμάτωση και τη διαφάνεια.

Επίσης, στοιχεία της αρχαϊκής, του αρχέγονου και της αλχημείας κατέχουν βασικό ρόλο στη δημιουργία των έργων, τα οποία ο Everett ονομάζει πίνακες «οθόνες». Η αναφορά αυτή, εφιστά απευθείας την προσοχή στη δισδιάστατη φύση της ζωγραφικής, η οποία έχει τη δυνατότητα να λειτουργεί ως φίλτρο, στο οποίο το φως, ο αέρας και διάφορα άλλα φαινόμενα αναδύονται.

Ο Everett επιτρέπει στο άμεσο περιβάλλον και στην αρχιτεκτονική διαρρύθμιση του στούντιο να διατυπώσουν την κατεύθυνση της πρακτικής του, χωρίς να επηρεάζεται αποκλειστικά από τις ιδέες του. Αυτή η διαδικασία επαναλαμβάνεται συνεχώς και αμοιβαία έτσι ώστε τα ζωγραφικά έργα να δημιουργούνται μέσω της πρακτικής και όχι από μια εννοιολογική υπόθεση. Προς αποφυγήν κάποιας αφήγησης, θέματος ή αναφοράς ως σημείο εκκίνησης, οι πίνακες ως εκ τούτου λειτουργούν ως μια πλατφόρμα στην οποία ο στόχος είναι να παραμείνει πλήρης η επίγνωση του παρόντος.

Κάθε ένας από τους πίνακες «οθόνες» υφίσταται μια έντονη διαδικασία προσθήκης και αφαίρεσης. Κατόπιν, οι πίνακες εκτίθενται στον ήλιο, στον άνεμο, στο αλάτι και στο αλκοόλ, προκειμένου να διαταράξουν και να αποσταθεροποιήσουν τη δομική τους ακεραιότητα. Το αποτέλεσμα αυτής της συνεχής τριβής και χρώσης είναι μία εξαιρετικά λεία επιφάνεια, η οποία είναι αντανακλαστική, πορώδης και έχει συχνά την επίφαση του ανθρωπόμορφου. Πρωταρχικό μέλημα του Everett είναι το έργο να παραμένει ευέλικτο με τέτοιο τρόπο ώστε οι πίνακες να ανταποκρίνονται και να μεταλλάσσονται πάντα ενεργά μέσα στο χώρο που τοποθετούνται, δεδομένου ότι εμπλέκονται με την εμπειρία του εκάστοτε περιβάλλοντος.

Ο καλλιτέχνης Liam Everett

Ο Liam Everett γεννήθηκε το 1973 στο Ρότσεστερ (NY) και ζει και εργάζεται στο Σαν Φρανσίσκο. Πρόσφατες ατομικές του εκθέσεις περιλαμβάνουν: Kamel Mennour, Παρίσι (2017); Altman Siegel, Σαν Φρανσίσκο (2016); Office Baroque, Βρυξέλλες (2015); Eleni Koroneou Gallery, Αθήνα (2015); On Stellar Rays, Νέα Υόρκη (2014). Eπιλεγμένες ομαδικές του εκθέσεις περιλαμβάνουν: “A Slow Succession With Many Interruptions”, San Francisco Museum of Modern Art (2017), “The Biennale of Painting”, Museum Dhondt-Dhaenens, Deurle, Βέλγιο (2016); On Stellar Rays (2015), “Color Shift” σε επιμέλεια by Apsara DiQuinzio, Berkeley Art Museum, Μπέρκλεϋ (2014), “K” curated by Juan Gaitan at the Wattis Institute of Contemporary Art, Σαν Φρανσίσκο (2012); Josh Lilley, Λονδίνο (2012); 303 Gallery, Νέα Υόρκη (2010). Ο Everett είναι επίσης ο αποδέκτης του βραβείου SECA Art Award 2017 που διοργανώνεται από το San Francisco Museum of Modern Art, CA.