Στην έκθεση «Conditioned by Self-Branding» η Clara Juliane Glauert και ο Guillaume Krick παρουσιάζουν μια επιλογή πρόσφατων έργων, στα οποία μοτίβα όπως για παράδειγμα οθόνες media εμφανίζονται σαν οπτικό leitmotiv. Το έργο των δύο καλλιτεχνών συνδέει η έννοια του παραλόγου, μέσα από το περιεχόμενο, τα υλικά και την εικαστική τους πρακτική.

Η δουλειά του Guillaume Krick μοιάζει να παραπέμπει σε ένα είδος πλαστού ντιζάιν, χωρίς εμφανή χρησιμότητα πέρα από αυτή του έργου τέχνης. Στο La Taberna, ένα στρογγυλό τραπέζι καλεί τον θεατή να καθίσει για μια καλή κουβέντα — πράγμα αδύνατο, όμως, καθώς ξύλινα διαχωριστικά εμποδίζουν κάθε απευθείας επαφή.

Clara Juliane Glauert, Write Down Your Ideas, 2018, ακουαρέλα, φύλλο χρυσού, σινική μελάνη σε χαρτί, 50x65cm

Στη σειρά Commandments, η Clara Juliane Glauert ανακυκλώνει στερεότυπα που θα μπορούσαν να προέρχονται απευθείας από δημοφιλή βιβλία-οδηγούς επαγγελματικής σταδιοδρομίας. Τα σχέδιά της, εμπνευσμένα από τις εικονογραφήσεις μεσαιωνικών βιβλίων, σχολιάζουν καυστικά τον καπιταλισμό σαν επίσημη θρησκεία.

Και οι δύο εικαστικοί εξετάζουν και επικρίνουν αλλά εξακολουθούν να αποτελούν μέρος του κόσμου του υψηλού ανταγωνισμού. Τα παράλληλα στοιχεία των έργων τους επισημαίνουν το ζήτημα μιας κοινωνίας της αυτοπροβολής όπου τα όρια μεταξύ δημόσιου και ιδιωτικού βίου έχουν προ πολλού καταλυθεί. Το I got likes, therefore I am δεν είναι με κανένα τρόπο τόσο απελευθερωτικό όσο η αρχική ρήση του Καρτέσιου.

Η έκθεση αποτελεί μέρος του παράλληλου προγράμματος του Platforms Project 2019.


Διαβάστε επίσης:

Platforms Project 2019 στην Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών

***

Κεντρική φωτογραφία θέματος: Guillaume Krick, La Taberna, στάχτη, ξύλο φουντουκιάς, 2014