Οι εκδόσεις Πεδίο ανακοινώνουν το εκδοτικό πρόγραμμα του  Α΄ εξαμήνου 2016.

Μεταξύ άλλων θα κυκλοφορήσουν οι παρακάτω τίτλοι:

1.«Πρώτη φορά Αριστερά», Σκέψεις, αναλύσεις και προβληματισμοί για την πορεία και τους χειρισμούς της πρώτης κυβέρνησης της Αριστεράς. Με κείμενα των Γιάννη Μηλιού, καθηγητή Πολιτικής Οικονομίας στο ΕΜΠ, Στάμου Παπαστάμου, καθηγητή και πρώην πρύτανη στο Πάντειο Πανεπιστήμιο, Γεράσιμου Προδρομίτη, αναπληρωτή καθηγητή στο Πάντειο Πανεπιστήμιο και Τάσου Παππά, δημοσιογράφου.

2.«Μαχητές της ελευθερίας» και 1821: Η Ελληνική Επανάσταση στη διεθνική της διάσταση» της Αννας Καρακατσούλη, επίκουρης καθηγήτριας στο Πανεπιστήμιο Αθηνών. Μια ανατρεπτική μελέτη για τους Φιλέλληνες κατά την περίοδο της Επανάστασης του 1821, οι οποίοι δεν εμφορούνταν μόνον από φιλελληνικά αισθήματα αλλά λειτουργούσαν περίπου ως μισθοφόροι. Εντοπίζονται οι φορείς των νεωτερικών ιδεών της εποχής και ερευνάται ο ρόλος που έπαιξαν οι Φιλέλληνες στη διαδικασία μεταφοράς των φιλελεύθερων αντιλήψεων ερχόμενοι στην επαναστατημένη Ελλάδα και λαμβάνοντας μέρος στον ένοπλο αγώνα. Η Ελλάδα, μια περιφερειακή χώρα  με εντελώς ιδιαίτερα χαρακτηριστικά λόγω της οθωμανικής της υποτέλειας, εντάσσεται στο ευρωπαϊκό φιλελεύθερο υπόδειγμα.

3.«Ηγέτες του μέλλοντος. Αναπτύσσοντας τη νέα γενιά ηγετών» από τη Δήμητρα Ιορδάνογλου, λέκτορα στο Τμήμα Επικοινωνίας Μέσων και Πολιτισμού του Παντείου Πανεπιστημίου. Συμμετέχουν με κείμενά του οι: Μπέττυ Τσακαρέστου, Κωνσταντίνος Ιωαννίδης, Νίκος Λέανδρος και Λήδα Τσενέ.

 Το βιβλίο βασίζεται σε ένα ευρωπαϊκό ερευνητικό πρόγραμμα για τον εντοπισμό των χαρακτηριστικών που πρέπει να διαθέτει ο νέος ηγέτης σήμερα και στο μέλλον, κυρίως στον τομέα της επιχειρηματικότητας και όχι μόνο. Πέρα από θεωρητική, έχει ιδιαίτερα πρακτική αξία. Η δομή και ο τρόπος με τον οποίο αναπτύσσονται οι έννοιες, σε συνδυασμό με πολλές ασκήσεις, βοηθούν όποιον θέλει να μην είναι ένας απλός μάνατζερ, αλλά να γίνει ένας πραγματικός ηγέτης στον τομέα του.

4. «Focus – Εστίαση» του Daniel Goleman.

Ο διάσημος συγγραφέας του μπεστ σέλερ «Συναισθηματική Νοημοσύνη» εστιάζει την προσοχή του στον εγκέφαλο του ανθρώπου, ο οποίος στην ψηφιακή εποχή μας  χάνει σταδιακά τη δυνατότητα της πνευματικής του συγκέντρωσης. Όλοι οι άνθρωποι σήμερα υποφέρουμε λίγο-πολύ από διάσπαση προσοχής. Τώρα πια, λόγου χάριν,  δεν μπορούμε να διαβάσουμε ένα βιβλίο για πολλή ώρα χωρίς να μπούμε στον πειρασμό να ρίξουμε μια ματιά στο κινητό, στο τάμπλετ ή στον υπολογιστή μας για να τσεκάρουμε τα μηνύματα ή τα mail μας. Αυτή η ανησυχητική κατάσταση, λέει ο συγγραφέας, θα μπορούσε πάντως να λειτουργήσει προς όφελός μας. Ο τρόπος με τον οποίο μπορεί να γίνει κάτι τέτοιο περιγράφεται αναλυτικά στο βιβλίο.

5.«Η δύναμη για το καλό».

 Ένα βιβλίο το οποίο συνδυάζει μοναδικά τη θεωρία της «συναισθηματικής  νοημοσύνης» του Daniel Goleman με την πνευματική θεωρία του Δαλάϊ Λάμα για την επίτευξη μιας καλύτερης ψυχικής, συναισθηματικής και πνευματικής κατάστασης σε όλα τα πεδία της ζωής  – εκπαίδευση, κοινωνία, εργασία, καθημερινότητα κλπ. Πρόκειται για άλλη μια επιτυχημένη συνεργασία του Goleman με τον Δαλάϊ Λάμα (όπως παλαιότερα το «Καταστροφικά συναισθήματα», εκδ. «Ελληνικά Γράμματα»).

6. «Πολιτισμοί του διαδικτύου», σε επιστημονική επιμέλεια Ευάγγελου Αυδίκου, καθηγητή Λαογραφίας στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Συλλογικό έργο γύρω από τον  τρόπο με τον οποίο η λαϊκή παράδοση και κουλτούρα, και εν γένει η συλλογικότητα, παρουσιάζονται και λειτουργούν στο διαδίκτυο. Περιγράφει τον τρόπο με τον οποίο επιστήμες όπως η Κοινωνιολογία, η Κοινωνική Ανθρωπολογία και η Λαογραφία  εντάσσονται στην ψηφιακή εποχή και τον κυβερνοχώρο, και πώς το διαδίκτυο κατάφερε να μεταδώσει την προφορικότητα όλων αυτών των επιστημών, πάντα με τις ανάλογες διαστρεβλώσεις και ελλείψεις.

7.«Διεθνής Διοικητική των Επιχειρήσεων»

Ένα βιβλίο που εξηγεί με έξυπνο και κατανοητό τρόπο τον τομέα των χρηματοοικονομικών του σύγχρονου κόσμου, από τα διεθνή χρηματιστήρια και το συνάλλαγμα μέχρι τις κεντρικές τράπεζες και την κερδοσκοπία. Για την καλύτερη κατανόηση των εννοιών, παρουσιάζονται πάμπολλα παραδείγματα χωρών και προσώπων, ενώ δεν απουσιάζει η περίπτωση της ελληνικής κρίσης και το πώς η Ελλάδα έφτασε στα μνημόνια. Πολύ ενδιαφέρον έργο για όποιον θέλει να εντρυφήσει στον τομέα των χρηματοοικονομικών και ιδιαίτερα για όσους δραστηριοποιούνται στον τομέα των επιχειρήσεων. Συγγραφείς είναι οι πανεπιστημιακοί καθηγητές  David  Eiteman (Πανεπιστήμιο Καλιφόρνιας), Arthur Stonehill  (Πανεπιστήμιο Όρεγκον) και Michael Moffett (Thunderbird School).

8.«Πλεόνασμα γνώσης» του Shirky Clay,  Αμερικανού  θεωρητικού των μέσων κοινωνικής δικτύωσης.

Ένα βιβλίο-σταθμός για την αλλαγή του μιντιακού τοπίου τα τελευταία χρόνια και για τον τρόπο με τον οποίο από παθητικοί καταναλωτές της τηλεόρασης γίναμε ενεργοί παραγωγοί των social media.  Ο συγγραφέας εξετάζει ιδιαίτερα το πώς τα μέσα μαζικής δικτύωσης ανέδειξαν τη δημιουργικότητα αλλά και τη γενναιοδωρία των πολιτών-χρηστών, διαμορφώνοντας έτσι ένα νέο κοινωνικό τοπίο σήμερα.

9. «Η διαφήμιση στην εποχή του φορντισμού και του μεταφορντισμού. Εταιρικές δομές και παραγωγή μηνύματος» της Μπέττυς Τσακαρέστου, επίκουρης καθηγήτριας στο Πάντειο Πανεπιστήμιο.

Μια εμπεριστατωμένη μελέτη για το πώς λειτουργούσε η διαφήμιση στην εποχή του λεγόμενου φορντισμού, όταν δηλαδή η παραγωγή βασιζόταν στην απόλυτη εξειδίκευση (ο καθένας στον τομέα του), και πως στην εποχή του μεταφορντισμού, κατά την οποία υπάρχει πολύ-ειδίκευση. Η αναλυτική αναφορά σε δύο περιπτώσεις διαφημιστικών εταιρειών αναδεικνύει τους τρόπους με τους οποίους λειτουργεί ο τομέας της διαφήμισης για την προώθηση προϊόντων.