Στις 24 Ιουλίου εγκαινιάζεται η έβδομη ατομική έκθεση της Ερατώς Χατζησάββα, στον αρχαιολογικό χώρο Τζαμί Ιμπραήμ Χαν, στη Φορτέτσα Ρεθύμνου, η οποία αποτελείται κυρίως από μία βίντεο εγκατάσταση ειδικά προσαρμοσμένη για τον ιστορικό χώρο του Τζαμιού.
Η βίντεο εγκατάσταση συνδυάζεται με έργα μικτής τεχνικής, σχέδιο και τυπώματα σε πλεξιγκλας, που εγκαθίστανται σε ορισμένα σημεία της αρχιτεκτονικής του χώρου, σαν συμβολικά αφιερώματα στη διπλή θρησκευτική μνήμη του σημείου, όπου χτίστηκε το Τζαμί, αρχικά χριστιανική και κατόπιν μουσουλμανική.
Μέσα στη Φορτέτσα του Ρεθύμνου, και κάτω από τον εντυπωσιακό θόλο του Τζαμιού Ιμπραήμ Χαν, η καλλιτέχνης προβάλλει μια σειρά από προβολές βίντεο και ηχητικές εγκαταστάσεις, με τις οποίες διευρύνει θεαματικά τα όρια του χώρου, τόσο οπτικά όσο και νοητικά.
Η ενότητα των έργων βίντεο με κεντρικό θέμα τα σμήνη πουλιών που στήνουν στον αέρα μεταβλητούς σχηματισμούς από εναλλασσόμενους όγκους, ρευστές φόρμες, μετασχηματιζόμενες κινήσεις που παραπέμπουν εναλλακτικά είτε στην αίσθηση της απελευθέρωσης είτε του εγκλωβισμού, παρουσιάστηκε πρόσφατα σε ατομική έκθεση στο Σπίτι της Κύπρου, στην Αθήνα, προσελκύοντας το ιδιαίτερο ενδιαφέρον του κοινού και του καλλιτεχνικού χώρου.
ΜΗΝ ΧΑΣΕΙΣ!
Με το έργο βίντεο που πραγματοποίησε πάνω σε αυτή τη θεματική, με τίτλο Waves, απέσπασε το 2005 το Βραβείο Χρυσός Φάρος στην Μπιενάλε της Αλεξάνδρειας, όπου εκπροσώπησε την Κύπρο.
Με τη χρήση διαφορετικών μέσων έκφρασης, από το σχέδιο, την ψηφιακή επεξεργασία και εκτύπωση φωτογραφιών σε επιφάνειες διάφορων υλικών, σε χαρτί, σε πλεξιγκλας και ίνοξ, με βίντεο και ηχητικές εγκαταστάσεις, καθώς και 3d animations, η Χατζησάββα δημιουργεί μια πορεία μέσα στο χώρο, όπου η αίσθηση της αέναης κίνησης, της μεταβολής των ορίων του χώρου κυριαρχούν ως οπτικό ερέθισμα.
Στον κατάλογο που συνοδεύει την έκθεση περιλαμβάνονται οι διαφορετικοί χρόνοι εξέλιξης της συγκεκριμένης ενότητας, με τις αναγνώσεις που είχαν γραφτεί το 2004 και το 2005 από τον θεωρητικό τέχνης Θανάση Μουτσόπουλο και προλογικό κείμενο της Έφης Στρούζα.