Στις διαλέξεις αυτές, οι οποίες πραγματοποιούνται σε κομβικές ημέρες για την τέχνη και τον πολιτισμό, παρουσιάζονται θεραπείες μέσω του χορού και της μουσικής μέσα από διαλέξεις καταξιωμένων ειδικών.

Η σταθερά αυξανόμενη διάδοση των θεραπειών μέσω της τέχνης δεν καταργεί αλλά συμπληρώνει την ιατρική παρέμβαση και αναβαθμίζει το ρόλο του πάσχοντος ατόμου ως συμμέτοχου και συν-δημιουργού στη θεραπευτική διαδικασία. Οι θεραπείες μέσω της τέχνης αποτελούν πλέον διεθνώς αναγνωρισμένες παρεμβάσεις (mind-body therapies) στο πλαίσιο της λειτουργίας κάθε σύγχρονου νοσοκομείου.

Οι διαλέξεις και τα δρώμενα απευθύνονται στο ευρύ κοινό αλλά και σε στελέχη του κόσμου της υγείας. Την επιμέλεια, την οργάνωση και τον συντονισμό των παρουσιάσεων και των δρωμένων της ενότητας «Η Τέχνη ως θεραπευτική παρέμβαση» έχει ο Θανάσης Δρίτσας, Καρδιολόγος, Αναπληρωτής Διευθυντής στο Ωνάσειο Καρδιοχειρουργικό Κέντρο, συνθέτης και συγγραφέας.

Οι παρουσιάσεις και τα δρώμενα της ενότητας «Η Τέχνη ως θεραπευτική παρέμβαση» θα παρουσιαστούν αντίστοιχα στην Παγκόσμια Ημέρα Χορού (29 Απριλίου) και στην Παγκόσμια Ημέρα Μουσικής (21 Ιουνίου), δίνοντας έτσι έμφαση στον ρόλο της τέχνης στη θεραπεία και την υγεία.

Mετά από κάθε διάλεξη ακολουθεί συζήτηση με το κοινό.

29 Απριλίου 2018 – Παγκόσμια Ημέρα Χορού

Διάλεξη της κας Αλέξιας Μαργαρίτη, Χοροθεραπεύτριας με αντικείμενο την Χοροθεραπεία. Η κα Μαργαρίτη θα παρουσιάσει και σχετικό χοροκινητικό δρώμενο.

Στις 21 Ιουνίου 2018- Παγκόσμια Ημέρα Μουσικής, η δράση θα συνεχιστεί με τη διάλεξη του Θανάση Δρίτσα «Η Μουσική ως φάρμακο: Ο Αυλός του Πάνα στο φως της σύγχρονης τομογραφίας”. Μετά τη διάλεξη θα πραγματοποιηθεί συναυλία με έργα του Θανάση Δρίτσα για φωνή και πιάνο με τον ίδιο τον συνθέτη στο πιάνο.

Ο γενικός τίτλος της συναυλίας είναι «Χαμηλόφωνες εξομολογήσεις» και θα παρουσιαστούν κύκλοι τραγουδιών του Θανάση Δρίτσα σε στίχους Οδυσσέα Ελύτη, Μίλτου Σαχτούρη, Χρήστου Μπουλώτη, Κώστα Καρτελιά, Νίνας Ναχμία, Ελευθερίας Ζαμπετάκη. Συμμετέχει στο τραγούδι η Αθηνά Δημητρακοπούλου και ο Δημήτρης Βουτσάς.