Ο Βασίλης Τσαμπρόπουλος και η Μητροπολιτική Συμφωνική Ορχήστρα Αθηνών παρουσιάζουν την Πέμπτη, 14 Ιανουαρίου 2016, στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης, ώρα 21:00, την Πρώτη Συμφωνία του Johannes Brahms, στο πλαίσιο του κύκλου συναυλιών της Ορχήστρας με τίτλο «Focus on».

Ο κύκλος συναυλιών «Focus on» της Metropolitan Symphony Orchestra of Athens έχει σκοπό να εστιάσει και να αναδείξει τη μουσική φυσιογνωμία μεγάλων συνθετών του κλασικού ρεπερτορίου με έναν ιδιαίτερο και πρωτότυπο τρόπο. Ένα βασικό έργο καθε συνθέτη, το οποίο θα αποδίδει η Μητροπολιτική Συμφωνική Ορχήστρα, θα αποτελεί τον κορμό της συναυλίας, ενώ στο πρώτο μέρος του προγράμματος ο διεθνούς φήμης ιδρυτής της, πιανίστας, μαέστρος και συνθέτης Βασίλης Τσαμπρόπουλος θα αναλύει το ίδιο έργο σε άγνωστες πτυχές του, με μέσο προσέγγισης το πιάνο και τον λόγο του, όπως δεν έχει παρουσιαστεί ποτέ ξανά σε συναυλίες κλασικού ρεπερτορίου.

Αυτή είναι και η πρωτοτυπία του κύκλου «Focus on»!

Στις 14 Ιανουαρίου 2016, ο κύκλος «Focus on» φιλοξενεί ένα μεγάλο αφιέρωμα στην Πρώτη Συμφωνία του Μπραμς (1833-1897).

Πιστός απέναντι στις διαχρονικές κλασικές φόρμες και παραδοσιακές μουσικές δομές και τεχνικές, υπέρμαχος και συνεχιστής της Γερμανικής μουσικής παράδοσης, ο Μπραμς αποδεικνύει περίτρανα με την θρυλική Πρώτη Συμφωνία του ότι παραμένει ενσυνείδητα ένας σπουδαίος κλασικιστής, ανάμεσα σε ένα περιβάλλον ρομαντικών συνθετών, τολμώντας ωστόσο στη φόρμα και το μοτίβο του δημιουργικές και εξελικτικές προσεγγίσεις, καταφανώς όμως αποστασιοποιημένες και διαφοροποιημένες από τους υπέρμαχους της ριζοσπαστικής και προοδευτικής Νεογερμανικής Σχολής των θιασωτών της μουσικής του μέλλοντος, όπως ο Βάγκνερ, ο Λιστ, ο Μπερλιόζ κ.α.

Χρειάστηκε περίπου 14 χρόνια για να ολοκληρώσει αυτό το έργο, μετά από αλλεπάλληλες διορθώσεις και ριζικές αλλαγές. Το βάρος της προσδοκίας του κόσμου που ήθελε να βλέπει στο πρόσωπο του Γερμανού συνθέτη τον συνεχιστή της μεγάλης κληρονομιάς του Μπετόβεν, φαίνεται ότι τον βάραινε τόσο, ώστε υπέβαλε σε ακατάπαυστες τροποποιήσεις την πρώτη συμφωνία του –η οποία παρουσιάζει αρκετά σημεία συνάφειας ιδιαιτέρως με την Ενάτη αλλά και την Πέμπτη Συμφωνία του Μπετόβεν, σε βαθμό τέτοιο ώστε κάποιοι να τη χαρακτηρίσουν ως «Δεκάτη Μπετόβεν»- έως ότου την παρουσιάσει για πρώτη φορά στο κοινό το 1876.