Ο Θεόκλητος Τριανταφυλλίδης δημιουργεί αντικείμενα χρησιμοποιώντας τη γλώσσα προγραμματισμού και τους αλγόριθμους των υπολογιστών δίνοντας φυσική υπόσταση στην ψηφιακή πληροφορία. Οι ζωντανές προσομοιώσεις (live simulations) εξελίσσονται αέναα μέσα σε ένα συνεχώς μεταβαλλόμενο περιβάλλον. Τα έργα του που βασίζονται στην παράδοση της νεκρής φύσης στην ζωγραφική, είναι αυτοτελείς αφηγήσεις που φαντάζουν σα να έχουν παγώσει στον χρόνο και διαπνέονται από τον συμβολισμό καθημερινών αντικειμένων. Διακυβεύονται από τους νόμους της τεχνιτής νοημοσύνης, με την πλοκή να τους υπενθυμίζει συνεχώς την επικείμενη καταστροφή τους – όπως χαρακτηριστικά γίνεται στο έργο Still Life with Yumyums (2016).

Στο Prometheus (2017) ένα περιστέρι και ένα πρέτζελ μπλέκονται σε ένα ατέρμονο κυνηγητό, με το πρέτζελ να στρίβει και να τουμπάρει για γλιτώσει τα τσιμπήματα του λαίμαργου πουλιού. Οι ψηφιακές εκτυπώσεις “How to Twist a Pretzel” και “How to Sprinkle a Koulouri” είναι μια εισαγωγή στην υπολογιστική επίλυση κόμπων στην αρτοποιεία, με το κουλούρι να είναι η ελληνική γευστική απάντηση στο πρέτζελ.

Από τα πλέον σημαντικά έργα του Τριανταφυλλίδη το έργο ζωντανής προσομοίωσης How to Everything (2016), παρουσίαστηκε πρόσφατα στο Hyper Pavillion στη Μπιενάλε της Βενετίας. Προσφέρει μία φαντασμαγορία εικόνων που αντικαθρεφτίζουν την σχέση μεταξύ εικονικής πραγματικότητας και του φυσικού κόσμου που αυτή προσπαθεί να προσομοιώσει. Μπορεί να ειδοθεί σαν ένα έργο τέχνης προερχόμενο από ένα παράλληλο σύμπαν, ένα σύμπαν που οι άνθρωποι έχουν αφανιστεί και οι ηλεκτρονικοί υπολογιστές προσπαθούν να συναρμολογήσουν ξανά μόνοι τους την δική τους εκδοχή της πραγματικότητας.

Το επιβλητικό έργο εικονικής πραγματικότητας Staphyloculus (or the paradox of site specificity of virtual realities), 2017 που περιλαμβάνεται στην έκθεση (21-29 Σεπτεμβρίου 2017) μεταφέρει τον θεατή στη μέση μίας ερήμου όπου δέχεται επίθεση από εξωγήινα ροζ χρωμοσώματα.

Theo Triantafyllidis, How To Everything, 2016, Ευγενική Παραχώρηση γκαλερί The Breeder

Βιογραφικό 

Ο Θεόκλητος Τριανταφυλλίδης (γεν. 1988 Αθήνα) είναι απόφοιτος του UCLA (MFA in Design Media Arts UCLA, 2016) και της Σχολής Αρχιτεκτονικής του Πολυτεχνείου της Αθήνας (2012).

Στις ατομικές του εκθέσεις συγκαταλέγονται: Obscene Creatures, Resilient Terrains Assembly Point, Λονδίνο 2017; a mountain made to look like a person holding a knife, Sargent’s Daughters Gallery, Νέα Υόρκη, 2016; Le Cabanon, the Cabin, Λος Άντζελες, 2016; Isla Lacerta, Experimental Digital Arts Gallery, UCLA, Λος Άντζελες, 2015; Welcome to LA, Experimental Digital Arts Gallery, UCLA, Λος Άντζελες, 2014.

Στις ομαδικές εκθέσεις που έχει συμμετάσχει συγκαταλέγονται: Hyper Pavilion, Μπιενάλε της Βενετίας, 2017; Unreal, NRW Forum, Ντύσελντοφ, DE. 2017; International Topsellers – Human Product, Kunsthalle Exnergasse, Βιέννη 2017; LA times 10 , Architecture and Design Museum, Λος Άντζελες, 2017; After Belonging, Oslo Architecture Triennale, Όσλο, 2016; Game Art Festival, Hammer Museum, Λος Άντζελες 2015. Ο Τριανταφυλλίδης ήταν υποψήφιος για το 2016 MoMA PS1 Young Architects Program, με το First Office, New York, 2016. Έχει λάβει υποτροφίεςαπό το UCLA Design Media Arts Scholarship, Λος Άντζελες, 2016 και το Ίδρυμα Ωνάση, Αθήνα, 2016.

Φωτογραφία εξωφύλλου: Theo Triantafyllidis, Still Life with YumYums, 2016,  Ευγενική Παραχώρηση γκαλερί The Breeder