Η καλλιτεχνική ομάδα παραστασιακών δράσεων «Illuminarti» ετοιμάζεται να παρουσιάσει τη μουσικοχορευτική παράσταση με τίτλο «Διαρκές Ρουά» στο θέατρο Αλκμήνη για 4 παραστάσεις, στις 21-22 και 27-28 Ιανουαρίου 2013.

Λίγες ημέρες πριν από την πρεμιέρα και ενώ οι προετοιμασίες κορυφώνονται, σε συνδυασμό με την εξέλιξη της έτερης καλλιτεχνικής δουλειάς των Illuminarti με τίτλο «Οχτώ και Τέταρτο», το www.culturenow.gr είχε την ευκαιρία να συνομιλήσει με την χορεύτρια και χορογράφο Αντιγόνη Χρόνη, που έχει εμπνευστεί και την δημιουργία της συγκεκριμένης ομάδας. Η Αντιγόνη λοιπόν μας μίλησε για το «Διαρκές Ρουά», τις δυσκολίες της παράστασης, τους στόχους της ομάδας αλλά και για τη δική της σχέση με το χορό, σε μια ενδιαφέρουσα συνέντευξη που μπορείτε να διαβάσετε παρακάτω.

Συνέντευξη: Νώντας Δουζίνας

Culturenow.gr: Ετοιμάζετε την παράσταση «Διαρκές Ρουά», που αποτελεί ένα ιδιόμορφο dance project… Θα μας μιλήσεις για το έργο που θα παρουσιάσετε; Πώς προέκυψε αυτή η ιδέα;
Αντιγόνη Χρόνη: Το ”Διαρκές Ρουά” είναι ένα μουσικοχορευτικό project. Μια δουλειά με βάση την κίνηση και την μουσική και κάποια στοιχεία πρόζας που βοηθούν τον θεατή στην κατανόηση. Αντιπροσωπεύει ουσιαστικά τον χαρακτήρα  και το ύφος της ομάδας. Θα μπορούσα να πω πως είναι ακριβώς αυτό που είχα στον μυαλό μου όταν δημιουργήθηκαν οι IlluminArti. Επομένως δεν είναι μια ιδέα που προέκυψε τώρα, αλλά μετά από 3 χρόνια αναζήτησης καταλήξαμε σε αυτό που πιστεύουμε πως μας ταιριάζει περισσότερο. Όσον αφορά στη θεματολογία του έρωτα, πέρα από το γεγονός ότι είναι κάτι που απασχολεί όλους, θα θέλαμε ως νέοι να παρουσιάσουμε την δική μας οπτική για τα στάδια που μπορούν να υπάρξουν σε μια ερωτική σχέση, την διαμάχη μεταξύ δυο ανθρώπων αλλά και με τον ίδιο τον εαυτό καθώς επίσης και εκείνη την τυχαία στιγμή που μπορεί να καθορίσει τα πάντα αλλά και τίποτα.

Cul.N.: Η παράσταση αναφέρεται στον έρωτα, με σκακιστικούς όρους. Παρουσιάζεται δηλαδή ο έρωτας σαν μια παρτίδα σκάκι; Γιατί στο σκάκι, συνήθως υπάρχει νικητής και ηττημένος…
A.X.:
Κατά τη γνώμη μας οι σχέσεις εξουσίας είναι ένα φαινόμενο πολύ σύνηθες στη εποχή μας. Επιπλέον η συνεχής διεκδίκηση είναι από τα βασικά στοιχεία μιας ερωτικής και όχι μόνο σχέσης. Μας κίνησε λοιπόν το ενδιαφέρον αυτή η οπτική και συζητώντας μεταξύ μας, παρατηρήσαμε πως το σκάκι έχει πολλά κοινά με μια ερωτική συνθήκη. Βασιλιάς.. βασίλισσα… επίθεση.. άμυνα…Βέβαια δεν ορίζουμε νικητή και ηττημένο, αφήνουμε το κοινό να το επιλέξει, αν φυσικά νιώσει τέτοια ανάγκη.

Cul.N.: Πού εστίασε η σκηνοθέτιδα Ρούλα Μανιάτη, όσον αφορά στο «Διαρκές Ρουά»;
A.X.:
Η σκηνοθέτις αφού είδε το κινητικό και μουσικό υλικό που της παρουσιάσαμε, δημιούργησε επί σκηνής μια αληθινή ιστορία. Εστίασε λοιπόν στον ρυθμό και στο ουσιαστικό συναίσθημα που μπορεί να προκαλέσει μια τέτοια ερωτική κατάσταση, χωρίς υπερβολές, βασισμένη στην αλήθεια του καθενός από εμάς αλλά και της ίδιας.

Cul.N.: «Οι Illuminarti ανοίγουν παρτίδες με τον έρωτα και επιτίθενται αμυνόμενοι». Η καλύτερη επίθεση είναι η άμυνα δηλαδή;
A.X.:
Όχι ακριβώς! Είναι επιλογή του καθενός το πως θα λειτουργήσει σε μια επιθετική κατάσταση. Όμως εκ των πραγμάτων, επειδή ο έρωτας επιτίθεται από μόνος του, ενεργοποιούνται άμυνες, πράγμα απόλυτα φυσιολογικό διότι είμαστε άνθρωποι με τους εγωισμούς και τις ανασφάλειες μας.

Cul.N.: Τι διαφορετικό προσφέρει το «Διαρκές Ρουά», στο θεατή που θα βρεθεί στο θέατρο Αλκμήνη;
A.X.:
Θεωρούμε πως ο κάθε άνθρωπος θα ανακαλύψει κοινά σημεία με την προσωπική του ζωή παρακολουθώντας το ”Διαρκές Ρουά”. Θα ταυτιστεί, θα νιώσει, θα καταλάβει ίσως και την άλλη πλευρά, διότι παρουσιάζουμε τις αντιδράσεις και τις οπτικές και των δυο φύλων. Εξάλλου η ομάδα αποτελείται από άντρες και γυναίκες!!! Επιπλέον εστιάζουμε σε εκείνη την επιλογή που μπορεί να τα ανατρέψει όλα και την στιγμή που έρχεσαι αντιμέτωπος με αυτήν, ”πράγμα από δύσκολο έως αστείο”όπως αναφέρουμε και κατά την διάρκεια του ”Ρουά’.

Cul.N.: Τι θα προσπαθήσετε να αποτυπώσετε περισσότερο με τις κινήσεις σας; Τι συναισθήματα θα προσπαθήσετε να εμφανίσετε στους θεατές;
A.X.:
  Τόσο οι κινήσεις όσο και η μουσική αποτυπώνουν καταστάσεις, συναισθήματα, σκέψεις και οτιδήποτε άλλο απαιτεί αυτή η παράσταση. Είναι η βάση μας για την δημιουργία της συγκεκριμένης δουλειάς αλλά και του τρόπου  λειτουργίας των IlluminArti ως ομάδας γενικότερα. Προτιμούμε να μην προσπαθούμε να δημιουργήσουμε συγκεκριμένα συναισθήματα στους θεατές αλλά να τους αφήνουμε να νιώσουν αυτό που πραγματικά θέλουν και έχουν ανάγκη. Πολλές φορές τα συναισθήματα του κοινού ταυτίζονται με αυτά που νιώθουμε εμείς όταν βρισκόμαστε στη σκηνή και αυτό είναι υπέροχο.

Cul.N.: Ποιο είναι το πλέον απαιτητικό κομμάτι του έργου, για εσάς;
A.X.:
Ο συνδυασμός μουσικής, χορού και πρόζας απαιτεί απόλυτο συγχρονισμό και συντονισμό της ενέργειας. Θεωρώ πως είναι το πιο απαιτητικό στοιχείο όλης της παράστασης και πρέπει να διατηρείται από την έναρξη μέχρι το φινάλε. Για να το πετύχουμε δουλέψαμε αρκετά με ειδικό ασκησιολόγιο πριν καν στήσουμε το ”Διαρκές Ρουά”.

Cul.N.: Η μουσική πόσο επηρεάζει το «Διαρκές Ρουά»;
A.X.:
Η μουσική είναι βασικό κομμάτι του ”Ρουά”. Μουσική και χορός είναι ένα.Το ένα δεν μπορεί να υπάρξει χωρίς το άλλο.Η σκηνοθεσία της παράστασης έχει διαμορφωθεί από συγκεκριμένα μουσικά κομμάτια και συγκεκριμένες χορογραφίες.Χορός και μουσική δημιουργούν τον ρυθμό στον οποίο κινείται όλο το ”Διαρκές ρουά”.

Cul.N.: Σε αυτή την παράσταση, σε αντίθεση με τις δυο προηγούμενες, δε θα υπάρχει αμιγώς θεατρικό μέρος. Γιατί κάνατε αυτή την επιλογή;
A.X.:
Θεατρικό μέρος υπάρχει και σε αυτή την παράσταση αλλά δεν λειτουργεί ως βάση. Γενικά ο χαρακτήρας της ομάδας είναι μουσικοχορευτικός.Όμως είναι ενδιαφέρον και προκλητικό για εμάς,καθώς δεν είμαστε ηθοποιοί,να χρησιμοποιούμε και στοιχεία υποκριτικής.Εξάλλου οι τέχνες σχετίζονται μεταξύ τους και επηρεάζουν η μία την άλλη.

Cul.N.: Τι συναισθήματα σου προσφέρει ο χορός, τον οποίο ασκείς από μικρή ηλικία; Ποια συναισθήματα νομίζεις ότι προσφέρει στους θεατές;
A.X.:
Μου είναι δύσκολο να σου περιγράψω συγκεκριμένα συναισθήματα διότι ασχολούμαι με τον χορό από την ηλικία των 5, επομένως για μένα είναι τρόπος ζωής. Περικλείει τα πάντα και έχει διαμορφώσει όχι μόνο τον συναισθηματικό μου κόσμο αλλά και τον χαρακτήρα μου γενικότερα.Σίγουρα οι θεατές βλέπουν ένα κομμάτι από μένα,δεν μπορώ να ξέρω τι είδους συναισθήματα τους προσφέρει αλλά ελπίζω να είναι τόσο ουσιαστικά όσο και τα δικά μου.