Η Odeon και η Videorama Filmsπαρουσιάζουν την ταινία της Μαριόν Λεν με τίτλο “Ανοιχτή καρδιά” και πρωταγωνιστές τους Ζιλιέτ Μπινός και Έντγκαρ Ραμίρεζ, που θα προβάλλεται στους κινηματογράφους από την Πέμπτη 1 Αυγούστου 2013.

 

Προσοχή στο κενό μεταξύ εθισμού και ρουτίνας, αγάπης και συνήθειας, δουλειάς και υποχρέωσης, ζωής και επιβίωσης… Η Ζιλιέτ Μπινός και Έντγκαρ Ραμίρεζ, μπορεί να γνωρίζουν τέλεια πως να “γιατρέψουν” καρδιές, χειρουργώντας τους ασθενείς τους, ωστόσο δείχνουν εντελώς ανήμποροι στο να διασφαλίσουν την ακεραιότητα της δικής τους καρδιάς από τις κακοτοπιές της ρουτίνας και της απρόβλεπτης καθημερινότητας.

 

Η ταινία:

Η Μίλα και ο Χαβιέ, είναι διάσημοι χειρουργοί, παθιασμένοι με τη δουλειά τους και ταγμένοι να υπηρετούν, πιστά, τον όρκο του Ιπποκράτη. Τα τελευταία δέκα χρόνια της ζωής τους ζουν έναν έρωτα παραμυθένιο. Παράλληλα με τις αυξημένες, ομολογουμένως, υποχρεώσεις τους, δεν επιτρέπουν στις ανάγκες της καριέρας τους να κλέβει χρόνο και ενέργεια από την υπέροχη συμβίωσή τους, παραμένοντας τρελά ερωτευμένοι ο ένας με τον άλλον. Αρνούμενοι να υποκύψουν σε μια υποτονική καθημερινότητα καταπολεμούν τις απόπειρες ρουτίνας με τις πιο διασκεδαστικές μεθόδους. Ώσπου μια μέρα, η Μίλα μένει έγκυος. Λίγο το άγχος των νέων δεδομένων, λίγο ο ασυνήθιστα αυξανόμενος φόρτος εργασίας, ο Χαβιέ αρχίζει να χάνει τον έλεγχο της κατάστασης σπάζοντας την παραμυθένια τους καθημερινότητα μέσα από την επίπλαστη ευημερία του αλκοόλ. Κατρακυλώντας κάθε μέρα και πιο γρήγορα σε έναν κατήφορο που δείχνει να μην έχει τελειωμό και κατακτώντας καθημερινά, πλέον, ένα νέο όριο εξευτελισμού, τόσο για τον ίδιο, όσο και για τον άλλοτε ιδεατό δεσμό του, ο Χαβιέ “καταφέρνει” τελικά να χάσει τη δουλειά του. Αντιμέτωπος με τους ισχυρούς του δαίμονες και έχοντας χάσει πλήρως τον οποιονδήποτε έλεγχο στην προσωπική του ζωή, απομακρύνεται, συνέχεια, ολοένα και περισσότερο από τη Μίλα. Ωστόσο όταν η κατάσταση δείχνει να έχει φτάσει πλέον στο απροχώρητο και ενώ είναι πλέον σαφές πως η σχέση τους βρίσκεται υπό σοβαρή απειλή, ο Χαβιέ συνειδητοποιεί πως πρέπει να γίνει κάτι άμεσο και δραστικό, ώστε να καταφέρει να κερδίσει εκ νέου τον χαμένο χώρο και να επιστρέψει κοντά στην αγαπημένη του Μίλα. Η υπέροχη αυτή ιστορία αγάπης ανάμεσα σε δυο ξεχωριστούς και ιδιαίτερους ανθρώπους που βιώνουν την απόλυτη αλλαγή, από τη μια στιγμή στην αμέσως επόμενη, βασίζεται πάρα πολύ στην ανθρώπινη επαφή. Είτε αυτή είναι σωματική, είτε ψυχική, μπορεί να επηρεάσει τόσο βαθιά τις ανθρώπινες συμπεριφορές, ώστε τελικά να καταλήγει να οδηγεί τα πάθη, τις αποφάσεις και τις συνήθειές μας, σε απόλυτο βαθμό.

Η σκηνοθέτης μας μιλά για την ταινία

 

Σχετικά με την προέλευση της ιστορίας:

Όταν τελείωσα την προηγούμενή μου ταινία, το «UnCoeurSimple», πίσω στο μακρινό 2008, δεν ήθελα με τίποτε να καταφύγω στα παλιά μου πρότζεκτς. Έτσι άρχισα να αναζητώ βιβλία που θα με ενέπνεαν και θα σήμαιναν κάτι για μένα. Πάντοτε το κάνω αυτό. Διαβάζω πολύ και εμπνέομαι διαρκώς από τη λογοτεχνία και τις υπέροχες ιστορίες που ανακαλύπτω κάθε τόσο. Κάπως έτσι έπεσα, τυχαία, πάνω στο «TravelinguptheOrinoco». Εντάξει ίσως να μην είναι και τόσο τυχαίο, μιας και πάντοτε με ενδιέφερε πολύ, τόσο η χειρουργική, όσο και οι εμπνευσμένες – ανυπότακτες στον δυνάστη χρόνο – ιστορίες αγάπης. Συμπεραίνω εκ των υστέρων, πως ετούτη εδώ η ιστορία ήταν μάλλον αδύνατο να μη μου καρφωθεί…”

 

Παρόλο που με συνεπαίρνουν φοβερά τέτοιου είδους ισχυρές αφηγήσεις, κάθε φορά επιλέγω να κρατήσω από το εκάστοτε διήγημα τη βασική, μονάχα, πλοκή. Στη συνέχεια επιλέγω να περιηγηθώ ελεύθερη από τα πλαίσια της ιστορίας μου, ανέμελα και χωρίς άγχος, προσθέτοντας στην τελική εκδοχή του σεναρίου, ένα πολύ μεγάλο ποσοστό βιωματικών εμπειριών αλλά και πολλαπλών πολιτιστικών και κοινωνικών αναφορών. Στην προκειμένη περίπτωση έχει κατατεθεί ένα πολύ σημαντικό κομμάτι του εαυτού μου καθώς επίσης και η αύρα ενός αγαπημένου πίνακα ζωγραφικής που έχει υπογράψει ο Καραβάτζιο.”

 

Σχετικά με το ζευγάρι των ηθοποιών:

Στο βιβλίο, η γυναίκα είναι Ισπανίδα μετανάστης, οπότε ξεκίνησα τη διαδικασία αναζητώντας μια Ισπανίδα ηθοποιό η οποία να μιλά Γαλλικά. Όταν όμως είδα την ερμηνεία του Έντγκαρ Ραμίρεζ στην ταινία «Κάρλος» του Ολιβιέ Ασαγιάζ, έπαθα ένα μικρό σοκ. Ένιωσα σαν να έχω μόλις βιώσει μια σημαντικότατη αποκάλυψη. Έτσι αποφάσισα να αντιστρέψω τους ρόλους. Δεν είχα συνηθίσει να γράφω ανδρικούς χαρακτήρες, ωστόσο ο ίδιος με βοήθησε πάρα πολύ από την πρώτη στιγμή και ήταν και ο λόγος που απευθύνθηκα στη Ζιλιέτ Μπινός για τον ρόλο της Μίλα. Ονειρευόταν πάντοτε να πρωταγωνιστήσει σε μια ταινία με τη Ζιλιέτ Μπινός και εγώ στάθηκα έτσι αρκετά τυχερή, ώστε να συνεργάζομαι με δυο εξαιρετικούς ανθρώπους που τυγχάνει παράλληλα να είναι και φοβερά ταλαντούχοι ηθοποιοί.”

 

Όσον αφορά τη Ζιλιέτ Μπινός, τα λόγια είναι περιττά. Η Ζιλιέτ κι εγώ έχουμε μια κοινή προέλευση. Έχουμε εκπαιδευτεί και οι δυο στην ίδια δραματική σχολή και θεωρώ πως αυτό ήταν ένα πάρα πολύ σημαντικό στοιχείο στη χημεία μας.”

 

Ευτυχώς για μένα και οι δύο ηθοποιοί ήταν πολύ δεκτικοί και βολικοί στο να δοκιμάσουν, μπροστά στην κάμερα πράγματα που δεν είχαν κάνει ποτέ ξανά στη ζωή τους, όπως το να οδηγήσουν μηχανή, σκάφος, να συνυπάρξουν με μαϊμούδες, να βουτήξουν σε βάθος 23 μέτρων στη θάλασσα χωρίς εκπαίδευση, να γκρεμίσουν τοίχους, να ανοίξουν ανθρώπινα πτώματα και να παρατηρήσουν μια καρδιά να χτυπάει και να σταματάει, να βουτήξουν βαθιά σε μια ανθρώπινη ψυχή, χωρίς αν γνωρίζουν εκ τον προτέρων το βάθος και τις παρενέργειες που θα μπορούσε να έχει αυτό… Δεν είχαμε πολύ χρόνο κι έτσι τα κάναμε όλα χωρίς ψυχολογική προετοιμασία. Ευτυχώς για μένα όλα πήγαν κατ’ ευχήν.”

 

Σκηνοθεσία: Μαριόν Λεν

Σενάριο (βασισμένο στο ομώνυμο βιβλίο του Ματίας Ενάρντ): Μαριόν Λεν

Παραγωγή: Κατρίν Μποζοργκάν, Κριστίν Γκοζλάν

Ηθοποιοί : Ζιλιέτ Μπινός, Έντγκαρ Ραμίρεζ, Ιπολίτ Ζιραρντό, Ρομέν Ροντέου

Μοντάζ: Λουκ Μπαρνιέ, Ματίλντ Φαν Ντε Μορτελ

Φωτογραφία: Αντουάν Εμπερλέ

Σκηνικά: Πιέρ Κεφελάν

Κοστούμια: Ολιβιέ Μπεριό

Διάρκεια: 87’

Διανομή: Videorama Films/Odeon