Ακολουθώντας τα χνάρια της έρευνας της ρωσίδας δημοσιογράφου, ο Στέφανο Μασίνι συνθέτει μέσα από την ελλειπτική γραφή του ένα θεατρικό παζλ, με αφορμή τα γραπτά, τις συνεντεύξεις, την ίδια της τη ζωή και την πορεία προς τον προδιαγεγραμμένο θάνατό της. Γεγονότα – ορόσημο όπως μία ενέδρα των ρώσων στο Κουρτσαλόι της Τσετσενίας, , η ομηρία στο Μπεσλάν της Οσετίας, η επίσκεψη στο βομβαρδισμένο προαύλιο του προεδρικού μεγάρου στο Γκρόζνι, οι συνεντεύξεις της σε έναν ρώσο στρατιώτη, σε έναν τσετσένο γιατρό, στον αρχηγό των ανταρτών στο θέατρο Ντουμπρόβκα στη Μόσχα, σε έναν ανώτατο αξιωματικό στο Κοτούνι της Τσετσενίας, μία τηλεφωνική συνομιλία με τον γιο της καθώς και θραύσματα από γραπτά, σκέψεις και εξομολογήσεις της ρωσίδας δημοσιογράφου, διατρέχουν σαν ένα αλλόκοτο χρονικό τα βήματα που ακολούθησε η Πολιτκόφσκαγια για να βρεθεί απέναντι στον δολοφόνο της.

Η παράσταση τελεί υπό την αιγίδα της Διεθνούς Αμνηστίας.

Συντελεστές

Μετάφραση: Μιχάλης Κοιλάκος, Δημήτρης Αλεξάκης
Σκηνοθεσία: Μιχάλης Κοιλάκος
Συνεργάτης σκηνοθέτης: Μαρία Χανδρά
Σκηνικά-Κοστούμια: Μαρίζα Σουλιώτη
Μουσική: Θοδωρής Οικονόμου
Φωτισμοί: Αλίκη Δανέζη-Κνούτσεν
Βίντεο προβολές: Ειρήνη Στείρου
Κίνηση: Μαργαρίτα Τρίκκα
Ηχητικός Σχεδιασμός: Γιάννης Χρυσογόνου
Φωτογραφίες: Στέλλα Σερέφογλου, Γεώργιος Βουτσινάς, ομάδα Photopia
Παίζουν: Τάνια Παλαιολόγου, Μιχάλης Κοιλάκος

Διάρκεια: 80 λεπτά

Λίγα λόγια για την Άννα Πολιτκόφσκαγια

Η Άννα Πολιτκόφσκαγια γεννήθηκε στις 30 Αυγούστου 1958 στη Νέα Υόρκη από γονείς καταγόμενους από τη σοβιετική Ουκρανία. Σπούδασε δημοσιογραφία στο κρατικό πανεπιστήμιο της Μόσχας, απ’ όπου αποφοίτησε το 1980 και ξεκίνησε να αρθρογραφεί. Συγγραφέας και δημοσιογράφος, μέσα απ’ τα γραπτά της εξέθετε τη βαρβαρότητα του Κρεμλίνου υπό την ηγεσία του Βλαντιμίρ Πούτιν για τον πόλεμο κατά της Τσετσενίας, ερχόμενη σε ρήξη μαζί τους.

Η πολυβραβευμένη δημοσιογράφος ταξίδεψε πάνω από 40 φορές στην Τσετσενία, ενώ αναμείχθηκε σε διαπραγματεύσεις για την απελευθέρωση ομήρων (Νορντ-Οστ 2002, Μπεσλάν, 2004). Έπεσε θύμα απαγωγής, δηλητηρίασης και τελικά δολοφονήθηκε στις 7 Οκτωβρίου του 2006, στην είσοδο της πολυκατοικίας όπου διέμενε στη Μόσχα, ανήμερα της 54ης επετείου γενεθλίων του Πούτιν, λίγο πριν δώσει στη δημοσιότητα μία έρευνα για τις πρακτικές βασανισμού που χρησιμοποιούνταν από τις τσετσενικές αρχές. Δίπλα στο πτώμα της βρέθηκαν τέσσερις κάλυκες και ένα περίστροφο Μακάροφ, το χαρακτηριστικό όπλο των κατά παραγγελία δολοφονιών στη Ρωσία.

Λίγα λόγια για τον συγγραφέα Stefano Massini

Θεατρικός συγγραφέας και σκηνοθέτης, γεννήθηκε το 1975 στη Φλωρεντία, όπου ζει και εργάζεται. Υπήρξε βοηθός του σκηνοθέτη Luca Ronconi στο Piccolo Teatro του Μιλάνου, ενώ από τον Σεπτέμβριο του 2015 είναι Καλλιτεχνικός Σύμβουλος στο ίδιο θέατρο. Απέσπασε στην Ιταλία το πιο σημαντικό βραβείο σύγχρονης δραματουργίας, το Premio Pier Vittorio Tondelli. Τα έργα του μεταφράζονται και παίζονται αυτή τη στιγμή σε ολόκληρη την Ευρώπη και την Αμερική.

Το πολυβραβευμένο έργο του, Lehman Trilogy, μεταφρασμένο ήδη σε 18 γλώσσες, έχει παιχτεί μεταξύ άλλων στο Piccolo Teatro στο Μιλάνο σε σκηνοθεσία Luca Ronconi και στο National Theatreστο Λονδίνο σε σκηνοθεσία Sam Mendes. Το 2007 ολοκλήρωσε το έργο Donna non rieducabile, Memorandum teatrale su Anna Politkovskaja (Ανεπίδεκτη διόρθωσης, θεατρικό αφιέρωμα στη μνήμη της Άννα Πολιτκόφσκαγια), που ανέβηκε σε σημαντικά θέατρα της Ευρώπης και της Λατινικής Αμερικής και διασκευάστηκε για τη μεγάλη οθόνη από τον Felipe Cappa (2009). Το Ανεπίδεκτη διόρθωσης είναι το πρώτο έργο του που παρουσιάστηκε στην Ελλάδα, στην πρώτη σκηνική εκδοχή του έργου την περίοδο 2014-2015 στο Κέντρο Ελέγχου Τηλεοράσεων και σε περιοδεία στην Ελλάδα, σε σκηνοθεσία Μιχάλη Κοιλάκου.