Η τρίτη ατομική έκθεση του Amir H. Fallah στην γκαλερί Δύο Χωριά εξερευνά τις θεματικές της φύσης, του ανήκειν, του περιβάλλοντος, και του ρόλου που διαδραματίζει ο άνθρωπος καθώς ζει μέσα στον φυσικό κόσμο καταστρέφοντάς τον και ταυτόχρονα επιδιώκοντας να τον διασώσει για τις επόμενες γενιές.

Ο Fallah εισάγει το μέσο του γυαλιού στον 21ο αιώνα, συνδυάζοντας παραδοσιακές και σύγχρονες μεθόδους υαλουργίας, παντρεύοντας την υαλογραφία (βιτρό) με το fusing. Χρησιμοποιώντας πειραματικές τεχνικές, όπως τη χρήση δρομολογητή CNC για την περίπλοκη κοπή του γυαλιού και τη χρήση αμμοβολής για τη δημιουργία διάφορων μοτίβων και υφών στην επιφάνειά του, ο Fallah συνταιριάζει το παλιό με το νέο, συμβολίζοντας μεταφορικά το πάντρεμα των διδαγμάτων που αντλούμε από το παρελθόν με την επιθυμία μας να το επανεξετάσουμε για να δημιουργήσουμε ένα πιο ελπιδοφόρο μέλλον. Τα έργα του φωτίζονται εσωτερικά με φωτισμό LED, καταμαρτυρώντας τη σύγκλιση του φυσικού με το τεχνητό, το ανθρωπογενές. Αυτή η φωτιστική τεχνική εξαλείφει και την εξάρτηση από το φυσικό φως, επιτρέποντας στα έργα να φέγγουν από τα μέσα.

Καθένα από τα τέσσερα έργα βιτρό της έκθεσης αξιοποιεί ως βάση και πρώτη ύλη περισυλλεγμένο αρχειακό υλικό. Οι απεικονίσεις αυτές αντλούν αναφορές από τη σύγχρονη ζωγραφική, την αφηρημένη τέχνη της δεκαετίας του 1960, την ισλαμική τέχνη, τη vintage εικονογράφηση, τα γραφικά των πρώιμων ηλεκτρονικών υπολογιστών και τις περσικές μινιατούρες. Όσον αφορά τη σύνθεσή τους, τα έργα είναι δομημένα σε ιεραρχικά διαστρωματωμένη μορφή, σύμφωνα με τους κανόνες του Photoshop, όπου χρησιμοποιούνται πλέγματα ως υφολογικοί οδηγοί για τον χρήστη. Τα ίδια τα πλέγματα δεν εμφανίζονται στο τελικό έργο, ωστόσο υποβοηθούν τη δημιουργία της συνολικής σύνθεσης και αποτυπώνουν την ιεραρχία των δυφιοαπεικονίσεων (bitmap) και μεσοτονικών (halftone) εικόνων. Κάποιες φορές αυτοί οι δομικοί κανόνες παραβιάζονται για να επιτρέψουν τη δημιουργία μιας επιπλέον έντασης, μέσω της διαστρωμάτωσης και επικάλυψης μοτίβων έντονης υφής και χρωματισμού από ποικίλες εικονογραφίες «υψηλής» ή «χαμηλής» κουλτούρας.

Για πολλούς ανθρώπους, η πανδημία έχει μετατοπίσει την αντίληψη του χρόνου και αυτή η βραδύτητα τους έχει δώσει τη δυνατότητα να ανακαλύψουν εκ νέου τη φύση και να επανασυνδεθούν μαζί της. Η επιβράδυνση των ζωών μας έχει απελευθερώσει χρόνο ώστε να μπορούμε να αποκτήσουμε μεγαλύτερη επίγνωση του αθόρυβου, του εύθραυστου, του φίνου, του σπάνιου. Κάποιες φορές αυτή η επίγνωση μπορεί να αφορά ένα πολύ μικρό πλάσμα και κάποιες άλλες μια ανεκτίμητη αρχαιότητα ή ένα αρχαιολογικό κειμήλιο που μας αποκαλύπτει στοιχεία για την καταγωγή του ανθρώπου. Όλα αυτά αποτελούν θραύσματα της ανθρώπινης ιστορίας και ενδείξεις για το πού θα έπρεπε να κατευθυνόμαστε. Η έκθεση ‘Μια φυσική επιλογή’ διερευνά τη σύνδεσή μας με –και την αποσύνδεσή μας από– τον φυσικό κόσμο, με την ελπίδα να ανακαλύψουμε μια νέα οδό για να πορευτούμε προς το μέλλον.

Amir H. Fallah

Ο Amir H. Fallah (γεν. 1979, Τεχεράνη) ζει και εργάζεται στο Λος Άντζελες. Έλαβε BFA στις Καλές Τέχνες και τη Ζωγραφική από το Maryland Institute College of Art και MFA στη ζωγραφική από το Πανεπιστήμιο της Καλιφόρνια, στο Λος Άντζελες. Eπιλεγμένες ατομικές εκθέσεις περιλαμβάνουν: ‘An Anthem for Uncertain Times’, CICA, Βανκούβερ, ‘Joy As An Act Of Resistance’, Denny Dimin Gallery, Χονγκ Κονγκ, ‘You Can’t Teach What You Don’t Know’, Δύο Χωριά, Αθήνα, ‘The Facade Project’, San Jose Institute of Contemporary Art, Σαν Χοσέ, ‘Scatter My Ashes On Foreign Lands’, Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, Τούσον, ‘What It Means To Be An American’, Μουσείο Τέχνης Νότιας Ντακότα, Μπρούκινγκς, ‘Unknown Voyage’, Μουσείο Τέχνης Schneider, Άσλαντ, ‘The Caretaker’, Μουσείο Τέχνης Nerman, Κάνσας Σίτι, ‘Next To You’, ΄Ιδρυμα Τεχνών McEvoy, Σαν Φρανσίσκο, ‘A Boundless Drop To A Boundless Ocean’, Μουσείο Τέχνης Orlando, Ορλάντο, ’Friends Non Show’, Δύο Χωριά, Αθήνα, ‘LA Painting’, Μουσείο Τέχνης και Ιστορίας, Λάνκαστερ, ‘We Must Risk Delight: Twenty Artists from Los Angeles’, 56η Μπιενάλε Βενετίας, Βενετία και 9η Μπιενάλε Σαρζάχ, Σαρζάχ.

O Amir H. Fallah έχει λάβει πληθώρα τιμητικών διακρίσεων, όπως η ανάθεση Vermont Corridor Public Sculpture Commission από την επιτροπή LA Arts Commission, η υποτροφία COLA Artist fellowship, το βραβείο Artadia, το βραβείο Northern Trust Purchase Prize της EXPO Chicago και η επιχορήγηση Ζωγράφων και Γλυπτών του Ιδρύματος Joan Mitchell. O καλλιτέχνης έχει παρουσιαστεί σε σημαντικές εκδόσεις, όπως οι The New York Times, το Artforum και η Guardian, μεταξύ άλλων. Έργα του βρίσκονται στις μόνιμες συλλογές των Cerritos College Public Art Collection, Νόργουοκ, Συλλογή Microsoft, Ουάσιγκτον, Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης Nerman, Κάνσας Σίτι, Μουσείο Τέχνης Pérez, Μαϊάμι, Ίδρυμα Τεχνών McEvoy, Σαν Φρανσίσκο, Κρατικό Μουσείο Τέχνης Plattsburg, Νέα Υόρκη, ιδιωτικό μουσείο Salsali, Ντουμπάι και το Μουσείο Τέχνης SMART, στο Πανεπιστήμιο του Σικάγο.

Κεντρική εικόνα θέματος: Amir H. Fallah, Silent sounds, 2022. Λεπτομέρεια έργου.