Το θέατρο “ΟΜΜΑ Στούντιο” από την Κρήτη, επιστρέφει στην Αθήνα και στο θέατρο “Κάτω απ’ τη γέφυραδύο θεατρικές παραγωγές

 … Πιο συγκεκριμένα:

Από τις 5 έως τις 12 Οκτωβρίου 2012, για 8 παραστάσεις, παρουσιάζει ξανά την “Άγνωστη Χώρα” της Τζένης Δάγλα, ενώ το Σάββατο 13 και την Κυριακή 14 Οκτωβρίου παρουσιάζει τη σκηνική δραματοποίηση του  ποιήματος “Ερωτόκριτος” του Β. Κορνάρου. 
 
 
“Η άγνωστη χώρα”, της Τζένης Δάγλα.
Μια παράσταση μέσα στο πνεύμα των καιρών της απόλυτης μοναξιάς και αδιεξόδου, ένα έργο που συνδυάζει τη βία αλλά και τη τρυφερότητα. Μια ποιητική αναφορά στην εσώτερη «Άγνωστη Χώρα» που έχουμε μέσα μας και που για να την αντιληφθούμε χρειάζεται η ουσιαστική επαφή με το κόσμο και τους άλλους γύρω μας.
 
 
Η «άγνωστη χώρα» είναι ένα υπαρξιακό δράμα που κινείται όπως και το σκηνικό στο οποίο εκτυλίσσεται- σε δύο άξονες: μεταξύ πραγματικότητας και ονείρου, με εναλλασσόμενες ρεαλιστικές και εξωπραγματικές σκηνές. Το έργο μιλά για την μοναξιά, τον φόβο και την αποξένωση του ανθρώπου, που ζει εγκλωβισμένος σε ένα πολύ περιορισμένο κομμάτι της ύπαρξης, «το κατοικήσιμο κομμάτι της ζωής» -όταν υπάρχει μια αχανής έκταση, Η Άγνωστη Χώρα, που αντιπροσωπεύει το ανεξερεύνητο, βαθύτερο δυναμικό μας, τη Ζωή σε όλο το εύρος της, που ίσως έχει τη λύση για τους φόβους και τα αδιέξοδα του ανθρώπου. Το έργο κινείται σε δύο άξονες τον γραμμικό Χρόνο, που μας είναι οικείος και στις ρεαλιστικές σκηνές του οποίου εκτυλίσσεται η ιστορία του έργου, τα στιγμιότυπα μιας συνάντησης τριών χαρακτήρων και τον άλλο Χρόνο, τον ανύποπτο, τον εσώτερο, που δεν τον μετράμε και στις υπερ-ρεαλιστικές σκηνές του οποίου εκτυλίσσεται η ιστορία μέσα μας, στιγμιότυπα Ψυχής.
 
 
Συντελεστές
Κείμενο: Τζένη Δάγλα
Σκηνοθεσία: Αντώνης Διαμαντής
Σκηνικά: Μανολία Κοκολογιάννη
Κουστούμια/Φωτισμοί: Αντώνης Διαμαντής
Βοηθός Σκηνοθέτη: Ελένη Στρατάκη
Video Art: Ηλίας Αποστολίδης
Φωτογραφία αφίσας και προγράμματος: Μάριος Λόλος
Τεχνικοί Σκηνής: Ηλίας Σταρράς, Βενιζέλος Βρέτζος
Παραγωγή: Θέατρο ΟΜΜΑ ΣΤΟΥΝΤΙΟ
Χορηγός: Μπίρα AMSTEL PREMIUM PILSENER 
 
 
Διανομή: 
Γυναίκα: Κορίνα Αποστολοπούλου
Μαργαρίτα: Ειρήνη Κουτσάκη
Περαστικός: Γιάννης Πανέρης
Ζωντανή μουσική παίζει ο Γιάννης Πανέρης
 
 
“ΕΡΩΤΟΚΡΙΤΟΣ” του Β. Κορνάρου
“Η Επανάσταση του Έρωτα”.
“Τι είναι εκείνο που κάνει έναν άνθρωπο να αντισταθεί στη βία της εξουσίας;”
 
Αυτό το ερώτημα μου γεννήθηκε όταν αποφάσισα να ασχοληθώ με αυτό το δύσκολο θεατρικό εγχείρημα, δηλαδή τη σκηνική αναπαράσταση ενός επικού κλασικού ποιήματος. Το αμέσως επόμενο ερώτημα ήταν: “Είναι παγκόσμιος ο Ερωτόκριτος; “Μπορεί δηλ. η ιδιαιτερότητα της γλώσσας του κειμένου αλλά και της κουλτούρας που μεταφέρει να αφορά και άλλους διαφορετικούς πολιτισμούς εκτός της Κρήτης; “Μελετώντας το κείμενο έδωσα βάρος στην έννοια της μετανάστευσης μιας και ο Ερωτόκριτος εξορίζεται βίαια από τον Ρήγα, επειδή η καταγωγή του δε συμβαδίζει με την καταγωγή της αγαπημένης του Αρετούσας. Το γεγονός αυτό , με έκανε να δω την ιστορία με μία σύγχρονη ματιά. Κοιτώντας το σήμερα είδα ότι οι σημερινές “ανεπτυγμένες κοινωνίες” πάσχουν από το σύνδρομο της “καθαρότητας του πολιτισμού ή της αναζήτησης της ρίζας “, αγνοώντας ότι η ιστορία της ανθρωπότητας βασίζεται στις μετακινήσεις πληθυσμών και στις προσμίξεις πολιτισμών. Ο όρος “μετανάστευση” δημιουργήθηκε για να περιγράψει ένα φυσικό φαινόμενο, που βασίζεται στο δικαίωμα του ανθρώπου να ταξιδεύει και να αυτοπροσδιορίζεται πολιτισμικά. Όταν όμως ο άνθρωπος αναγκάζεται βίαια λόγω οικονομικών συμφερόντων να ξεριζωθεί, τότε μιλάμε για Εξορία. 
 
 
Αν κοιτάξουμε σήμερα γύρω μας – μια εποχή έντονων οικονομικών προβλημάτων, θα δούμε όχι μετανάστες αλλά εξορισμένους ανθρώπους που προσπαθούν να επιβιώσουν, χωρίς την δυνατότητα να αλλάξουν δραστικά τη μοίρα τους. Δεν είναι τυχαίο που ο “ανεπτυγμένος μας πολισμός” αναφέρεται σε αυτούς όχι ως ανθρώπους αλλά ως “μετανάστες», όρος που αντικατέστησε την ίδια την ύπαρξη. Είναι δύσκολο να καταλάβουμε το πόσο ρατσιστές γινόμαστε σιγά-σιγά . Είμαστε μια κοινωνία που ταυτίζεται με τον “φρόνιμο και ξετελιωμένο Ρήγα, άξο σε πάσα τρόπο “, που δε διστάζει να εξορίσει τον Ερωτόκριτο επειδή απλά ..”αγάπησε”. Στη δική μας λοιπόν παράσταση, μια χούφτα τέτοιων εξορισμένων μεταναστών, επιχειρούν κατά τη διάρκεια μιας “τυχαίας” συνάντησής τους σε μια αυλή , να επικοινωνήσουν μεταξύ τους, μέσα από το δικό του, ο καθένας, πολιτισμό . Μέσα σε αυτή την αυλή, μπλέκεται η προσωπική ιστορία των μεταναστών με την περιπέτεια του “Ερωτόκριτου” … Τραγουδούν , ονειρεύονται, νοσταλγούν το τόπο τους, ενώ αναβιώνουν την ιστορία του “Ερωτόκριτου” … Προσπαθούν να καταλάβουν τι έκανε αυτό τον νέο να αντισταθεί με πείσμα, στη βία της εξουσίας και κέρδισε την αγάπη και την ελευθερία του… Τι κάνει άραγε έναν άνθρωπο να δίνει έναν μοναχικό αγώνα με μόνο του όπλο τη πίστη του στην ανθρωπιά , για να σώσει αυτό που αγαπά αλλά και να σωθεί ο ίδιος, κόντρα στα εμπόδια που του βάζει η εξουσία;
 
 
Ο “Ερωτόκριτος” θα τους μάθει την αξία της επανάστασης και της αντίστασης , μέσα από τον έρωτα για την ίδια τη ζωή.. μΗ παράσταση παρουσιάζεται μέσα από τον τρόπο και τη ματιά του Ανθρωπολογικού Θεάτρου, δηλαδή της σκηνικής συνύπαρξης διαφορετικών σκηνικών μορφών παραδοσιακού θεάτρου.
Αντώνης Διαμαντής, σκηνοθέτης.
           
 
Δραματουργία -Σκηνοθεσία: Αντώνης Διαμαντής
Διασκευή κειμένου: Γιώργος Καλογεράκης
Χωρο-γραφία/Κουστούμια/Φωτισμοί : Αντώνης Διαμαντής
Βοηθός Σκηνοθέτη: Ελένη Στρατάκη
Ζωγραφική Σκηνικού : Αθηνά Κρανιωτάκη
Παραγωγή: Θέατρο ΟΜΜΑ ΣΤΟΥΝΤΙΟ
Χορηγός αφίσας και προγράμματος: ΑΘΗΝΑΙΚΗ ΖΥΘΟΠΟΙΙΑ Α.Ε.
 
 
Παίζουν:
Ρωτόκριτος-(μετανάστης από την Αργεντινή) : Πάνος Ιωαννίδης 
Αρετούσα (μετανάστρια από την Ισπανία) : Ροδάνθη Κρανιωτάκη
Ρήγισσα/Μάνα Ερωτόκριτου (μετανάστρια από την Ρουμανία): Ειρήνη Κουτσάκη
Πολύδωρος/ Ρήγας Σπιδόλιοντας (μετανάστης από το Πακιστάν) : Ηλίας Σταρράς
Νένα/Κυπρίδημος (μετανάστρια από την Αρμενία) : Ελένη Στρατάκη
Σολντάδος/Χαρίδημος/ Μάγισσα (μετανάστρια από την Σερβία) : Μίρα Ποπτέσιν
Στο ρόλο του Ποιητή : Όλος ο θίασος