Δυο αδέρφια γύρω στα 50. Η Αλίς είναι ηθοποιός, ο Λουί δάσκαλος και ποιητής. Η Αλίς μισεί τον αδερφό της για περισσότερα από είκοσι χρόνια, διάστημα κατά το οποίο δεν έχουν ειδωθεί. Αλλά μετά από ένα σοβαρό ατύχημα των γονιών τους, αδερφός και αδερφή θα αναγκαστούν να ξανασυναντηθούν.

Σημείωμα σκηνοθέτη Αρνό Ντεπλεσάν

Τα δύο αυτά αδέρφια, ήρθαν στον νου μου μαζί με ένα πολύ θεωρητικό ερώτημα: πότε τελειώνει το μίσος – αυτό το άλλο πρόσωπο της αγάπης; Πώς μπορεί να το κάνει κάποιος να εξατμιστεί; Η ταινία είχε έναν και μόνο στόχο: το τέλος του μίσους.

Έχω ένα μεγάλο ελάττωμα: μόλις αγγίζω την καθημερινότητα, δεν μπορώ παρά να τη μετατρέψω σε μύθο. Και ένα μικρό προτέρημα: μόλις αγγίξω τον μύθο, δεν μπορώ παρά να τον μετατρέψω σε καθημερινότητα! Η ανησυχία μου με αυτή την ιστορία, για μένα που γεννήθηκα Καθολικός, ήταν να βρω έναν τρόπο να γλιτώσει κάποιος από το μίσος, που να μην είναι χριστιανικός. Με κινηματογραφικούς όρους, να βρω κάτι που δεν θα ήταν άτονο και βαρετό. Το προσπάθησα μέσα από δύο σκηνές: αυτή στη συναγωγή, και τη συνάντηση στο σούπερ μάρκετ, όπου τα δυο αδέρφια συναντιούνται τυχαία. Η Αλίς είναι αιχμάλωτη του μίσους, όπως και ο Λούι είναι κρατούμενος του χώρου που καταλαμβάνει ως δέκτης αυτού του μίσους, και ξαφνικά ο ένας πέφτει πάνω στον άλλο όπως μπορεί να σκοντάψει κανείς σε ένα βότσαλο, και αυτό τους φέρνει πίσω στη ζωή. Αυτή η συνάντηση μου πρόσφερε, κινηματογραφικά μιλώντας, μια έξοδο από το μίσος. Το μίσος είναι πάντα χάσιμο χρόνου.

Όταν η σύντροφός του ρωτά τον Λουί γιατί τον μισεί η αδερφή του, εκείνος της λέει ότι θα ήταν ανήθικο να απαντήσει – είναι το αντικείμενο του μίσους της Αλίς και αυτό αρκεί. Η ταινία αφηγείται μια προσωπική ιστορία, αλλά προσπαθούσα να συντηρήσω το ερώτημα, αυτό το «γιατί», για να τη μεταφέρω σε ένα ευρύτερο πλαίσιο. Γιατί μισείς κάποιον; Γιατί; Εκεί δεν υπάρχουν ποτέ ικανοποιητικές απαντήσεις. Όπως ο Λουί, νομίζω ότι η ερώτηση είναι ανήθικη. Δεν υπάρχει αιτία πέρα από εσένα τον ίδιο, να μισείς κάποιον. Η Αλίς είναι αιχμάλωτη αυτού. Ο πατέρας της της λέει ότι είναι σε μια φυλακή και πρέπει να βγει. Και εκείνη έχει χάσει το νήμα αυτού του μίσους. Φυσικά, η ταινία δίνει ενδείξεις για την αιτία. Η Αλίς δεν σταματά ποτέ να αξιολογεί την προσωπική της ζωή. Τα δύο αδέρφια πρέπει να σταματήσουν να παίζουν το παιχνίδι του μίσους. Ακόμα καλύτερα: η Αλίς και ο Λουί πρέπει επιτέλους να αρχίσουν να παίζουν και πάλι σαν μικρά παιδιά.

Ταυτότητα ταινίας
Αγάπη και Μίσος / Brother and Sister

Σκηνοθεσία: Αρνό Ντεπλεσάν
Σενάριο: Αρνό Ντεπλεσάν, Ζουλί Πεΐρ
Φωτογραφία: Ιρίνα Λουμπτσάνσκι
Μοντάζ: Λόρενς Μπριό
Μουσική: Γκρεγκουάρ Χέτζελ
Σχεδιασμός παραγωγής: Τομά Μπακενί
Κοστούμια: Τζούντιθ ντε Λουζ
Ήχος: Νικολά Καντίν, Σιλβέν Μαλμπράν, Γκουανταλούπ Κασιού, Στεφάν Τιεμπό

Πρωταγωνιστούν: Μελβίλ Πουπό, Μαριόν Κοτιγιάρ, Γκολσίφτε Φαραχανί

Με την υποστήριξη του προγράμματος Creative Europe MEDIA της Ευρωπαϊκής Ένωσης

Διάρκεια: 108’
Χώρα Παραγωγής: Γαλλία
Έτος Παραγωγής: 2022

Επίσημη Συμμετοχή – Φεστιβάλ Καννών 2022

Αρνό Ντεπλεσάν 

Ο Αρνό Ντεπλεσάν συμμετείχε στις Κάννες με την ταινία Ο Φρουρός, την πρώτη μεγάλου μήκους του. Συνέχισε με το Η Σεξουαλική μου Ζωή… ή Πώς Βρέθηκα να Λογομαχώ, που ανέδειξε μια νέα γενιά ηθοποιών. Οι καλλιτέχνες που έχουν συμμετάσχει στις ταινίες του έχουν διακριθεί με τα πιο αναγνωρισμένα βραβεία, όπως αυτό της Κατρίν Ντενέβ για το Μια Νύχτα Χριστουγέννων στο 61ο Φεστιβάλ Καννών. Το 2016 κέρδισε το βραβείο Σεζάρ Καλύτερου Σκηνοθέτη για την ταινία Τα Χρυσά μας Χρόνια. Έχει επίσης σκηνοθετήσει στο θέατρο τον Πατέρα του Στρίντμπεργκ, στην Comédie Française, μια παράσταση που σημείωσε μεγάλη επιτυχία.