Το πιανιστικό αφιέρωμα με τον Νίκο Λαάρη για τα 100 χρόνια από τη γέννηση του Λέοναρντ Μπέρνσταϊν (19181990), την Τετάρτη 31 Οκτωβρίου (ώρα 20:30) στην Αίθουσα Δημήτρης Μητρόπουλος, τα έχει όλα: τζαζ και μπλουζ, μέντορες και μαθητές, μινιατούρες και παραλλαγές, κομμάτια για αίθουσες συναυλιών αλλά και για το Μπρόντγουεϋ, και πάνω απ’ όλα χορό και μουσική εκτυφλωτικά αμερικάνικη. Θα ταιριάξουν οι μινιατούρες του Μπέρνσταϊν (Anniversaries) με του Μπετόβεν (Bagatelles) και τα Blues του Κόπλαντ με του Μπέρνσταϊν (στις παραλλαγές Touches/Αγγίγματα). Τα έργα του Λέοναρντ Μπερνστάιν και το έργο του Άαρον Κόπλαντ παρουσιάζονται για πρώτη φορά στην Ελλάδα.

Ο Νίκος Λαάρης…

… σπούδασε πιάνο στο Ωδείο Αθηνών, στο Βασιλικό Κολέγιο Μουσικής του Λονδίνου (μεταπτυχιακό) και στη Σχολή Μουσικής του Μανχάτταν στη Νέα Υόρκη (διδακτορικό), όπου υπήρξε επί έτη καθηγητής, ενώ έχει διδάξει και στα Πανεπιστήμια Columbia και Μακεδονίας. Έχει λάβει τη χορηγία Ballantine’s Gold Seal και υποτροφίες πανεπιστημιακές καθώς και των Ιδρυμάτων Αλέξανδρου Ωνάση, Ι. Φ. Κωστοπούλου και Λίλιαν Βουδούρη.

Έχει εμφανιστεί στην Ευρώπη (South Bank Centre – Λονδίνο, Gärtnerplatztheater – Μόναχο) και στις ΗΠΑ (Carnegie Hall και Onassis Cultural Center – Νέα Υόρκη) και έχει συνεργαστεί ως σολίστ με τους Μουσικούς της Καμεράτας-Ορχήστρας των Φίλων της Μουσικής και τις Κρατικές Ορχήστρες Αθήνας και Θεσσαλονίκης. Για το ντεμπούτο του στο Λονδίνο χαρακτηρίστηκε από τον Στήβεν Πετίτ των Times ως «ένας εξαίρετος καλλιτέχνης, που του είναι αδύνατον να παράγει άσχημο ήχο», και για τη σύμπραξή του με το Ballet Theater του Μονάχου στις Παραλλαγές Goldberg του Φίλιπ Τέυλορ το περιοδικό Dance Europe τον αποκάλεσε «το αστέρι της βραδιάς».

Εγκαταστάθηκε στην Ελλάδα το 2012 και παρουσιάζει έργα κάθε εποχής: μπαρόκ (Ραμώ: Οι αρχοντικές Ινδίες), κλασικής (Χάυντν: Οι επτά λόγοι του Ιησού στο Σταυρό -με τον φωτογράφο Γιάννη Μπεχράκη-βραβείο Pulitzer), ρομαντικής (αφιέρωμα Βάγκνερ) και μοντέρνας (Τζον Κέιτζ: the keyboards, αφιερώματα George Tsontakis/Γιώργος Τσοντάκης και σερ Τζον Τάβενερ).

Πρόγραμμα

L. Bernstein

Adagio | Εις μνήμην: Ellen Goetz (1986)
Gay | Για την Elizabeth B. Ehrman

van Beethoven

Andante con moto, Cantabile e compiacevole
Allegro – Cantabile

Bernstein

Largo | Εις μνήμην: Helen Coates (1970)
Moderato, senza calore | Για τον Paul Bowles (1953)

van Beethoven

Andante, Cantabile e grazioso
Presto

Bernstein

Vivo marcato | Εις μνήμην: William Kapell (1981)

L. Bernstein

Touches: Κοράλ, 8 Παραλλαγές και Κόντα (1981)

ΔΙΑΛΕΙΜΜΑ

Bernstein

Lento | Εις μνήμην: Constance Hope (1977)
Andantino | Για τον Stephen Sondheim (1965)

van Beethoven

Quasi allegretto
Presto – Andante amabile e con moto – Tempo I

Bernstein

Allegretto | Για τον Leo Smit (1988)

A. Copland

Τέσσερα μπλουζ για πιάνο:

Freely Poetic (για τον Leo Smit 1947)
Soft and Languid (για τον Andro Foldes 1934)
Muted and Sensuous (για τον William Kapell 1948)
With Bounce (για τον John Kirkpatrick 1926)

Bernstein

Allegretto semplice | Για τον Aaron Copland (1943)

Copland / L. Bernstein

El Salón México (1936)