Το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών και το Σωματείο Υποτροφίες Μαρία Κάλλας παρουσιάζουν τη Δευτέρα 30 Μαΐου στις 8:30 το βράδυ στην Αίθουσα Δημήτρης Μητρόπουλος του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών ένα ιδιαίτερο Αφιέρωμα στη Δάφνη Ευαγγελάτου, τη μεγάλη Ελληνίδα καλλιτέχνιδα που έφυγε πριν από λίγους μήνες για πάντα από κοντά μας.

Με τον Δημήτρη Γιάκα στο πιάνο, έξι εκλεκτοί Έλληνες σολίστ που υπήρξαν μαθητές της, οι Αλεξία Βουλγαρίδου, Άννα Στυλιανάκη, Άρης Αργύρης, Γιώργος Κανάρης, Νίκος Κοτενίδης και Μάριος Σαραντίδης, ερμηνεύουν έργα που η ίδια τους δίδαξε και αγαπούσε ξεχωριστά: άριες και σύνολα από όπερες των Μότσαρτ, Βέρντι, Πουτσίνι, Βάγκνερ, Τσιλέα, Στραβίνσκι και Κόρνγκολντ καθώς και τραγούδια των Φραντς Σούμπερτ, Ρίχαρντ Στράους, Γκαμπριέλ Φωρέ, Ούγκο Βολφ και Αντίοχου Ευαγγελάτου.

Όλοι οι καλλιτέχνες συμμετέχουν στο Αφιέρωμα αφιλοκερδώς.

Η μεσόφωνος Δάφνη Ευαγγελάτου (1946-2021) υπήρξε μια σπάνια προσωπικότητα που, παράλληλα με τη διεθνή καλλιτεχνική της σταδιοδρομία, φώτισε με τις γνώσεις και το παιδαγωγικό της ταλέντο τις νέες γενιές λυρικών καλλιτεχνών, ως καθηγήτρια στην Ανωτάτη Μουσική Ακαδημία του Μονάχου.

Συνδέθηκε ιδιαίτερα με το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, όπου εμφανιζόταν συχνά, και με το Σωματείο Υποτροφίες Μαρία Κάλλας, του οποίου διετέλεσε επί χρόνια Μέλος της Επιτροπής Διαγωνισμών, μαζί με τον Χρήστο Λαμπράκη, την Άρντα Μαντικιάν και τη Ζανέτ Πηλού. Στην αναγγελία του αδόκητου χαμού της, τον περασμένο Νοέμβριο (18/11/2021), τα Μέλη του Δ.Σ. του Σωματείου κ.κ. Κώστας Πυλαρινός, Λουκάς Καρυτινός, Γιώργος Κουρουπός, Κυριάκος Λουκάκος και Άρης Χριστοφέλλης αποφάσισαν ομόφωνα τη διοργάνωση εκδήλωσης στη μνήμη της σε συνεργασία με το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.

Στη Συναυλία τραγουδούν

Αλεξία Βουλγαρίδου, υψίφωνος
Άννα Στυλιανάκη, υψίφωνος
Άρης Αργύρης, βαρύτονος
Γιώργος Κανάρης, βαρύτονος
Νίκος Κοτενίδης, βαρύτονος
Μάριος Σαραντίδης, μπασοβαρύτονος

Πιάνο-Καλλιτεχνική επιμέλεια

Δημήτρης Γιάκας

Συνδιοργάνωση

Σωματείο Υποτροφίες Μαρία Κάλλας
Μέγαρο Μουσικής Αθηνών

Δάφνη Ευαγγελάτου

Η Δάφνη Ευαγγελάτου ήταν διεθνούς φήμης ελληνίδα μεσόφωνος και μουσικοπαιδαγωγός. Μοίρασε τη ζωή της ανάμεσα στη μουσική ερμηνεία και τη διδασκαλία, η οποία αποτελούσε αναπόσπαστο κομμάτι της καλλιτεχνικής της ιδιότητας. Την αγάπη της για τη μουσική τη μετέδιδε με ιδιαίτερο ζήλο στους μαθητές της, οι περισσότεροι από τους οποίους διέπρεψαν και διαπρέπουν διεθνώς.

Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1946 σε μουσική οικογένεια. Ήταν κόρη του συνθέτη Αντίοχου Ευαγγελάτου και της αρπίστριας Ξένης Μπουρεξάκη. Αδελφός ήταν ο σκηνοθέτης και ακαδημαϊκός Σπύρος Ευαγγελάτος.

Σπούδασε μουσική στο Ελληνικό Ωδείο στην Αθήνα (τραγούδι με τη Νουνούκα Φραγγιά-Σπηλιοπούλου) και ξένες γλώσσες (γαλλικά, αγγλικά, γερμανικά, ιταλικά). Συνέχισε τις μουσικές σπουδές της στη Βιέννη και στο Στούντιο της Κρατικής Όπερας του Μονάχου, της οποίας υπήρξε κατόπιν πρωταγωνιστικό στέλεχος έως το 1995.

Από το 1980 άρχισε διεθνή καριέρα, η οποία την οδήγησε σε όλα τα μεγάλα μουσικά κέντρα της Ευρώπης: Βερολίνο, Παρίσι, Λονδίνο, Βιέννη, Μιλάνο, Ρώμη, Βενετία, Νάπολη, Βρυξέλλες, Άμστερνταμ, Κοπεγχάγη, Γενεύη, Μπορντό, Βαρκελώνη, Λισαβώνα, Αμβούργο, Φρανκφούρτη, Κολωνία, Δρέσδη, Αθήνα καθώς και στις ΗΠΑ (Λος Άντζελες) και την Ιαπωνία (Τόκιο). Εμφανίστηκε επανειλημμένα σε διεθνή φεστιβάλ, όπως του Σάλτσμπουργκ, του Εδιμβούργου, της Αιξ αν Προβάνς, του Μονάχου, της Δρέσδης, της Λυών, καθώς και του Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου.

Η πρώτη της εμφάνιση στην Ελλάδα έγινε το 1981 σε παραγωγή της Κρατικής Όπερας της Βαυαρίας με το ρόλο του Συνθέτη στην όπερα Αριάδνη στη Νάξο του Ρίχαρντ Στράους, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών. Τον επόμενο χρόνο της απονεμήθηκε από τον Τύπο και το κοινό του Μονάχου ο τίτλος της καλύτερης και δημοφιλέστερης τραγουδίστριας της χρονιάς.

Το ρεπερτόριό της διακρινόταν για το εύρος και τη δυσκολία του και περιλάμβανε πάνω από 40 ρόλους σε όπερες, ορατόρια, λίντερ και συμφωνικά έργα με τραγούδι, καλύπτοντας όλο το φάσμα της μουσικής δημιουργίας από τους παλαιότερους συνθέτες Μοντεβέρντι, Πέρσελ, Μπαχ και Χέντελ, ως τους Μότσαρτ, Ροσσίνι, Μπελλίνι, Βέρντι, Μπιζέ, Μπερλιόζ, Σούμπερτ, Σούμαν, Μπραμς, Βάγκνερ, Ρίχαρντ Στράους και Μάλερ, αλλά και τους σύγχρονους Κρένεκ, Μπεργκ, Νόνο, Χέντσε, Πεντερέτσκι και Μενόττι.

Από το χώρο της όπερας περίφημες ήταν οι ερμηνείες της ως Κάρμεν (Κάρμεν του Μπιζέ), Σέξτος (Η μεγαλοψυχία του Τίτου του Μότσαρτ), Ντοραμπέλα (Έτσι κάνουν όλες του Μότσαρτ, Κερουμπίνο (Οι γάμοι του Φίγκαρο του Μότσαρτ), Διδώ (Διδώ και Αινείας του Πέρσελ), Πρετσιοζίλα (Η δύναμη του πεπρωμένου του Βέρντι), Φενένα (Ναμπούκκο του Βέρντι), Μπάμπα (To Μέντιουμ του Τζανκάρλο Μενόττι). Ερμήνευσε επίσης τις βαγκνερικές ηρωίδες Φρίκα, Βάλτραουτε (Το δαχτυλίδι των Νιμπελούνγκεν) και Μπρανγκαίνε (Τριστάνος και Ιζόλδη).

Συνεργάστηκε με μεγάλους μαέστρους, όπως οι Κάρλος Κλάιμπερ, Κλάουντιο Αμπάντο, Ρικκάρντο Σαγί, Ζωρζ Πρετρ, Ραφαέλ Κούμπελικ, Βόλφγκανγκ Ζαβάλις, Ντανιέλε Γκάττι, Γκερντ Άλμπρεχτ, Γεχούντι Μενουχίν, Σάντορ Βεγκ, Μιλτιάδης Καρύδης, Λουκάς Καρυτινός, Βύρων Φιδετζής, Μίλτος Λογιάδης, Βασίλης Χριστόπουλος καθώς και με καταξιωμένους σκηνοθέτες, όπως οι Ζαν-Πιερ Πονέλ, Πήτερ Ουστίνοφ, Μίχαελ Χάμπε, Χάρρυ Κούπφερ, Γιούρι Λιουμπίμοφ, Φερρούτσο Σολέρι, Άουγκουστ Έβερντινγκ, Γκύντερ Ρένερτ, Ζαν-Κλοντ Πενσενά, Γιώργος Μιχαηλίδης και αρκετές φορές με τον αδελφό της Σπύρο Ευαγγελάτο.

Αν και έκανε διεθνή καριέρα, δεν ήταν λίγες οι συμμετοχές της σε παραγωγές όπερας στην Ελλάδα, με έργα Ελλήνων αλλά και ξένων συνθετών. Έτσι, το αθηναϊκό κοινό είχε την ευκαιρία να την απολαύσει ως Αγαύη στις Βάκχες του Αργύρη Κουνάδη, Ιοκάστη στην Αντιγόνη του Μίκη Θεοδωράκη, Λυσιστράτη και Ηλέκτρα στις ομώνυμες όπερες του ίδιου συνθέτη, αλλά και ως Σέξτο στη Μεγαλοψυχία του Τίτου του Μότσαρτ, Μπάμπα στο Μέντιουμ του Μενόττι, Ηρωδιάδα στη Σαλώμη του Ρίχαρντ Στράους, Κλυταιμνήστρα στην Ηλέκτρα του ίδιου συνθέτη, την Κόμισσα Γκέσβιτς στη Λούλου του Άλμπαν Μπεργκ, αλλά και σε συναυλιακές παραγωγές, όπως τα Πέντε ποιήματα για γυναικεία φωνή (Wesendonck Lieder) του Βάγκνερ, το Ρέκβιεμ του Βέρντι, τη Μήδεια του Κρένεκ, τον Οιδίποδα Τύραννο του Στραβίνσκι καθώς και σε πολλά ρεσιτάλ τραγουδιού.

Εκτός από την αμιγώς καλλιτεχνική δραστηριότητα, η Δάφνη Ευαγγελάτου έδινε πολύ μεγάλο βάρος στη διδασκαλία. Το 1993 εξελέγη τακτική καθηγήτρια στο Μουσικό Πανεπιστήμιο του Μονάχου (Hochschulefür Musik und Theater München) και από το 2001 αντιπρύτανις του ίδιου Ιδρύματος. Το 2003 εξελέγη καθηγήτρια στη Βασιλική Ακαδημία Μουσικής της Κοπεγχάγης.

Συμμετείχε συχνά ως μέλος κριτικής επιτροπής σε διεθνείς διαγωνισμούς τραγουδιού (ARD-Μόναχο, Μαρία Κάλλας-Αθήνα, Μότσαρτ-Σάλτσμπουργκ, Ρίχαρντ Στράους-Μόναχο, Competizione dell’Opera) και είχε κληθεί για σεμινάρια τραγουδιού σε Γαλλία, Γερμανία, ΗΠΑ, Δανία, Ιταλία και Ελλάδα. Από το 2004 ήταν μέλος της κριτικής επιτροπής των καλλιτεχνικών βραβείων του Υπουργείου Πολιτισμού της Βαυαρίας και γνωμοδοτική σύμβουλος του Μουσικού Πανεπιστημίου «Μοτσαρτέουμ» του Σάλτσμπουργκ και της Βασιλικής Ακαδημίας Μουσικής της Κοπεγχάγης.

Το Νοέμβριο του 2006 τιμήθηκε με το «Μεγάλο Βραβείο Μουσικής» της Ενώσεως Ελλήνων Θεατρικών και Μουσικών Κριτικών. Στις 4 Απριλίου 2015 το Ιόνιο Πανεπιστήμιο τίμησε τη Δάφνη Ευαγγελάτου για την προσφορά της στο χώρο της μουσικής, αναγορεύοντάς την επίτιμη διδάκτορα του Τμήματος Μουσικών Σπουδών. Τον Οκτώβριο του 2017 ανέλαβε να παρουσιάσει σε νέους καλλιτέχνες και να αναλύσει δραματουργικά την όπερα Η μεγαλοψυχία του Τίτου του Μότσαρτ, ένα έργο που γνώριζε καλά και το οποίο είχε ερμηνεύσει με μεγάλη επιτυχία (ως Σέξτος) ήδη από τη δεκαετία του 1980, εκδήλωση που διοργάνωσε ο Σύλλογος Φίλων της Μουσικής, με στόχο την ενίσχυση των υποτροφιών Μαρία Κάλλας.

Η Δάφνη Ευαγγελάτου πέθανε στις 18 Νοεμβρίου 2021 στο Μόναχο, ύστερα από μακρόχρονη μάχη με τον καρκίνο, τον οποίο αντιμετώπισε με σθένος και γενναιότητα. Ήταν παντρεμένη με τον συνθέτη και πιανίστα Στέφανο Γαζουλέα (γενν. 1931).

Αλεξία Βουλγαρίδου, υψίφωνος

Γεννήθηκε στην Καβάλα και άρχισε τις μουσικές σπουδές της στο Δημοτικό Ωδείο της πόλης. Παράλληλα με τη φοίτησή της στη Νομική Σχολή Αθηνών, σπούδασε πιάνο, τραγούδι και θεωρητικά στο Εθνικό Ωδείο, ενώ ολοκλήρωσε τις σπουδές Μονωδίας με τη Δάφνη Ευαγγελάτου στη Μουσική Ακαδημία του Μονάχου. Πρωτοεμφανίστηκε στο Μόναχο ως Σουζάννα (Οι γάμοι του Φίγκαρο) υπό τον Σερ Κόλιν Ντέιβις και ακολούθησαν μεγάλοι ρόλοι με αποκορύφωμα τη Μιμή (Μποέμ) στο Φεστιβάλ του Μπρέγκεντζ δίπλα στον τενόρο Ρολάντο Βιγιασόν, που αποτέλεσε την απαρχή της λαμπρής διεθνούς σταδιοδρομίας της.

Έκτοτε, διακρίθηκε επίσης στους ρόλους: Βιολέττα (Τραβιάτα), Άννα Μπολένα, Δυσδαιμόνα (Οθέλλος), Μανόν (Μασνέ), Μανόν Λεσκώ (Πουτσίνι), Μαργαρίτα (Φάουστ), Λιού (Τουραντότ), Μπάτερφλαϊ, Λουτσία, Παμίνα (Ο μαγεμένος αυλός), Αμέλια (Σιμόν Μποκκανέγκρα), Λουίζα Μίλλερ, Νέντα (Παλιάτσοι), Αντίνα (Το ελιξίριο του έρωτα), Μπλανς (Διάλογοι Καρμηλιτισσών), Μάγδα (Το Χελιδόνι), Τόσκα, Θαΐς, Αδελφή Αγγελική κ.ά.

Έχει συνεργαστεί με σπουδαίους μαέστρους όπως οι Ρ. Μούτι (Μεφιστοφελής, Ρέκβιεμ Βέρντι), Ζ. Μέτα (Τουραντότ), Λ. Μάαζελ (Κάρμεν), Γκ. Ντουνταμέλ (ο οποίος τη διηύθυνε ως Μιμί δίπλα στον τενόρο Γιόνας Κάουφμαν στο Βερολίνο) κ.ά. Έχει εμφανιστεί στη Σκάλα του Μιλάνου, στο Κόβεντ Γκάρντεν, σε όλα τα μεγάλα θέατρα της Γερμανίας, της Ιταλίας, της Γαλλίας, της Ελβετίας, της Ισπανίας, στις ΗΠΑ, την Αυστραλία, την Ιαπωνία, την Κίνα, Κορέα, Χιλή, Βραζιλία, Κολομβία, Βενεζουέλα και Ελλάδα.

Η πλούσια δισκογραφία της, που έχει αποσπάσει διεθνή βραβεία και εξαιρετικές κριτικές, περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, τις όπερες Το Χελιδόνι, Η μεγαλοψυχία του Τίτου, Διάλογοι Καρμηλιτισσών, Μαντάμα Μπάτερφλαϊ, και σε DVD σύγχρονες παραγωγές των έργων Μποέμ, Τουραντότ, Καβαλλερία Ρουστικάνα και Φερνάντο Κορτέζ.

Άννα Στυλιανάκη, υψίφωνος

Σπούδασε μονωδία και μελοδραματική στο Κρατικό Ωδείο Θεσσαλονίκης (δίπλωμα, τάξη Κ. Καρατζά). Συνέχισε και ολοκλήρωσε τις μεταπτυχιακές σπουδές της στη Μουσική Ακαδημία του Μονάχου με τη Δάφνη Ευαγγελάτου («Υποτροφία Μαρία Κάλλας»), ενώ ειδικεύτηκε και στο λιντ με τον Χέλμουτ Ντώυτς.

Έχει ερμηνεύσει τους ρόλους: Βερονίκη (Ο θαυματουργός γιατρός), Μιμή (Μποέμ), Φιορντιλίτζι (Έτσι κάνουν όλες), Κόμισσα Αλμαβίβα (Οι γάμοι του Φίγκαρο), Ντόννα Άννα (Ντον Τζοβάννι, «Όπερα της βαλίτσας»), Τζέσσυ (Μικρό Μαχαγκόννυ), Βιβίκα (Ο βαφτιστικός), Μικαέλα (Κάρμεν), Αρμίντα (H Ψευτοπεριβολάρισσα), Σάρα (Μαριάνθη του Καρρέρ), Ανθούλα (Περουζέ), Μαρία / Αμέλια (Σιμόν Μποκκανέγκρα), Ντόλλυ (Η πριγκίπισσα της Σάσσωνος), Ροζαλίντα (Η Νυχτερίδα), Ντόννα Ελβίρα (Ντον Τζοβάννι), Σοφία (Μάρκος Μπότσαρης), Μαρουσώ (Η Φόνισσα). Συμμετείχε στην πρώτη παρουσίαση έργων των Σ. Αλτάν, Α. Ελκάνα, Γ. Κουμεντάκη στο Μόναχο («Οδύσσεια», 2013) καθώς και στην πρώτη εκτέλεση του έργου Σατυρικόν του Δ. Παπαδημητρίου (Στέγη Ιδρύματος Ωνάση, 2014). Απέσπασε έπαινο στον διαγωνισμό Grand Prix Maria Callas (2014) και τρίτο βραβείο στον Διεθνή διαγωνισμό «Μαρία Κράγια» (2015).

Άρης Αργύρης, βαρύτονος

Μελέτησε τραγούδι στην Αθήνα με τους Κώστα Πασχάλη, Φραγκίσκο Βουτσίνο, Δέσποινα Καλαφάτη και ολοκλήρωσε τις σπουδές του με «Υποτροφία Μαρία Κάλλας» στη Μουσική Ακαδημία του Μονάχου με τη Δάφνη Ευαγγελάτου. Διετέλεσε μόνιμο μέλος στα Λυρικά Θέατρα του Ντόρτμουντ, της Βόννης και της Φρανκφούρτης. Από τον Απρίλιο του 2016 είναι καθηγητής στο Πανεπιστήμιο Καλών Τεχνών του Βερολίνου.

Το πλούσιο ρεπερτόριό του περιλαμβάνει τους ρόλους: Βόταν (Βαλκυρίες), Σκάρπια (Τόσκα), Ριγκολέττο, Ιάγος (Οθέλλος), Αμονάσρο (Αΐντα), Ντον Τζοβάννι, Εσκαμίγιο (Κάρμεν), Βαλεντίνος (Φάουστ), Φίγκαρο (Ο Κουρέας της Σεβίλλης), Ζερμόν (Τραβιάτα), Μαρτσέλλο (Μποέμ), Κόμης Αλμαβίβα (Οι γάμοι του Φίγκαρο), Μαρκήσιος Πόζα (Ντον Κάρλος), Ρενάτο (Χορός μεταμφιεσμένων), Ενρίκο (Λουτσία ντι Λαμμερμούρ), Tέσσερις Κακοί (Τα παραμύθια του Χόφμαν) κ.ά. Έχει συνεργαστεί με διάσημους αρχιμουσικούς όπως οι Ζ. Μέτα, Κ. Μαζούρ, Κ. Τήλεμαν, Κ. Ρίτσι, Γ. Κράιτσμπεργκ, Γκ. Κουν, Ντ. Ρεντζέττι, Π. Λανζ, Κ. Καρύδης κ.ά. και έχει τραγουδήσει σε όλες τις μεγάλες πόλεις της Γερμανίας, της Ελβετίας και της Ιταλίας καθώς και στο Λονδίνο, τη Σκωτία, το Βέλγιο, τις ΗΠΑ, τον Καναδά, το Τόκυο, το Μπουένος Άιρες, την Αθήνα κ.ά.

Έχει ηχογραφήσει, μεταξύ άλλων, την Αριάδνη του Ζήγκφρηντ Μάτους, λιντ του Σούμπερτ, ενώ κυκλοφορεί σε 3D από το Κόβεντ Γκάρντεν η όπερα Κάρμεν στην οποία συμμετέχει (παραγωγή 2010).

Γιώργος Κανάρης, βαρύτονος

Γεννήθηκε στην Αθήνα. Έλαβε δίπλωμα μονωδίας με τη Δέσποινα Καλαφάτη και μελέτησε και με τον Γιόζεφ Μέτερνιχ. Ολοκλήρωσε τις σπουδές του (υποτροφία του Ι.Κ.Υ.) με τη Δάφνη Ευαγγελάτου στη Μουσική Ακαδημία του Μονάχου. Από το 2009 ανήκει στο δυναμικό της Όπερας της Βόννης, με τακτικές εμφανίσεις σε λυρικά θέατρα της Γερμανίας (Έσσεν, Ντόρτμουντ, Γκελζενκίρχεν, Νυρεμβέργης). Το ρεπερτόριό του περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, τους ρόλους: Ντον Τζοβάννι, Κόμης Αλμαβίβα (Οι γάμοι του Φίγκαρο), Ζερμόν (Τραβιάτα), Μαρκήσιος Πόζα (Ντον Κάρλο), Μαντρίκα (Αραμπέλλα), Φίγκαρο (Κουρέας), Ρενάτο (Χορός Μεταμφιεσμένων). Δραστηριοποιείται παράλληλα στον χώρο του λιντ, έχοντας στο ρεπερτόριό του έργα των Σούμαν, Σούμπερτ, Στράους, Πφίτσνερ και Μάλερ. Το 2010 βραβεύτηκε από τους Φίλους της Όπερας της Βόννης και το 2011 υπήρξε υπότροφος του Γερμανικού Συνδέσμου Ρίχαρντ Βάγκνερ. Τον Μάρτιο του 2017 κυκλοφόρησε το CD «Songs of Yearning» από την εταιρεία Hännsler CLASSIC, όπου ερμηνεύει τους κύκλους «Στη μακρινή αγαπημένη» (Μπετόβεν) και «Τραγούδια του κύκνου» (Σούμπερτ). Το 2020 κυκλοφόρησε η νέα του δισκογραφική δουλειά «Invitation au voyage» με έργα Ντυπάρκ, Ραβέλ, Ιμπέρ και Ντεμπυσσύ.

Νίκος Κοτενίδης, βαρύτονος

Γεννήθηκε στη Σιάτιστα και σπούδασε στο Εθνικό Ωδείο Κοζάνης κλασική κιθάρα και μονωδία. Από το 2009 συνέχισε στο Athenaeum με τη Χριστίνα Γιαννακοπούλου και πήρε το δίπλωμά του με άριστα παμψηφεί και χρυσό μετάλλιο. Ως μέλος του Opera Studio της Ε.Λ.Σ. μελέτησε και με τον Άρη Χριστοφέλλη. Το 2014 κερδίζει την υποτροφία Μαρία Κάλλας και συνεχίζει τις μεταπτυχιακές σπουδές του στη Μουσική Ακαδημία του Μονάχου με τη Δάφνη Ευαγγελάτου.

Το 2015-16 συμμετέχει στο μόνιμο ανσάμπλ της Όπερας του Κλάγκενφουρτ. Έχει ερμηνεύσει τους ρόλους: Γκουλιέλμο (Έτσι κάνουν όλες), Ντον Τζοβάννι, Δημήτριος (Όνειρο καλοκαιρινής νύχτας), Παπαγκένο (Μαγεμένος Αυλός), Μοράλες και Ντανκάιρε (Κάρμεν), Λορέντζο (Καπουλέτι), Δον Κασάντρο (Η Ψευτοκηπουρός), Ντορίστο (L’arbore di Diana), Πέτερ (Χένσελ και Γκρέτελ), Αλή Μουσακάς (Χαλιμά/Σακελλαρίδη), Ρισελιέ (Mademoiselle de Belle Isle/Σαμάρα), Ρέκβιεμ (Φωρέ), Σωνάρ (Μποέμ). To 2014 εμφανίζεται ως νέος καλλιτέχνης σε γκαλά όπερας στη Βουδαπέστη με τους F. Furlanetto, P. Beczala, Anja Kampe. Το 2016 ερμήνευσε Φίγκαρο (Οι γάμοι του Φίγκαρο) στην Ολλανδία. Έχει συνεργαστεί με την Κρατική Ορχήστρα Αθηνών, τη Rundfunk Orchester Munich και τη Συμφωνική Ορχήστρα Δήμου Αθηναίων.

Μάριος Σαραντίδης, μπασοβαρύτονος

Γεννήθηκε στην Αθήνα και σπούδασε Μ.Μ.Ε. στο Πάντειο Πανεπιστήμιο. Μιλάει αγγλικά, γαλλικά, ιταλικά και γερμανικά. Έλαβε Δίπλωμα και Master στη μονωδία από τη Μουσική Ακαδημία του Μονάχου με τη Δάφνη Ευαγγελάτου. Τελευταία, μελετά με τον Δημήτρη Καβράκο. Έχει συνεργαστεί με μαέστρους όπως οι: Andreas Spering, Γιώργος Πέτρου, Μάρκελλος Χρυσικόπουλος, Andreas Kovalewitz, Will Humburg, Ullrich Nicolai, Karl-Heinz Steffens, Στάθης Σούλης, Andreas Kok, Λουκάς Καρυτινός, Ζωή Ζενιώδη, Ζωή Τσόκανου, Γιώργος Ζιάβρας κ.ά. Έχει συμπράξει με τους σκηνοθέτες: Barrie Kosky, Rosamund Gillmore, Tillman Knabe, Δημήτρης Καρατζάς, Νίκος Καραθάνος, Renate Ackermann, Roland Schwab, Robert Tannenbaum, Martina Veh, Nico Hümpel, Σπύρος Ευαγγελάτος, Ακύλλας Καραζήσης, Μιχαήλ Μαρμαρινός, Θάνος Παπακωνσταντίνου, Ζωή Ξανθοπούλου, Μαριάννα Κάλμπαρη, Κατερίνα Ευαγγελάτου κ.ά. Έχει ερμηνεύσει πάνω από 30 ρόλους. Το ρεπερτόριο του εκτείνεται από Μότσαρτ, Μοντεβέρντι και Χαίντελ έως Πουτσίνι, Βάγκνερ, Γιάνατσεκ, Γκλας καθώς και σε λίντερ, ορατόρια και μιούζικαλ. Έχει εμφανιστεί στην Ε.Λ.Σ., στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, το Ηρώδειο, το Prinzregententheater και το Gärntnerplatztheater του Μονάχου, στο Stadttheater Ingolstadt, στο Φεστιβάλ του Neunschwanstein Schloss και του Bad Reihenhall, το Φεστιβάλ Αθηνών και το RadialSystem V στο Βερολίνο κ.ά.

Δημήτρης Γιάκας, πιάνο

Γεννήθηκε στην Αθήνα. Έλαβε δίπλωμα πιάνου από το Εθνικό Ωδείο (τάξη Μυρτώς Μαυρίκου). Συνέχισε τις μουσικές σπουδές του στην École Normale de Musique του Παρισιού, με εξειδίκευση στο πιάνο, στη μουσική δωματίου και τη μουσική προετοιμασία όπερας. Κατόπιν άρχισε να μελετά συνοδεία τραγουδιού με τον Ντάλτον Μπόλντουιν. Από το 1982 έως το 1991 εργάστηκε ως πιανίστας-μουσικός εκγυμναστής στην Όπερα του Παρισιού καθώς και στην όπερα της Λυών ύστερα από πρόσκληση του μουσικού διευθυντή της Kent Nagano. Παράλληλα, εμφανίστηκε συνοδεύοντας στο πιάνο τραγουδιστές στο Παρίσι και σε πολλές πόλεις και φεστιβάλ της Γαλλίας. Το 1990 εγκαταστάθηκε στην Αθήνα, όπου άρχισε την τακτική συνεργασία του με την Εθνική Λυρική Σκηνή και με το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών. Συνοδεύει συχνά Έλληνες και ξένους τραγουδιστές σε συναυλίες στην Ελλάδα και στο εξωτερικό.

Photo Credit: © Regine Heiland