Ο Almodοvar αποδομεί την παραδοσιακή αρρενωπότητα, θίγοντας ζητήματα σεξουαλικής ταυτότητας, καταστολής και απελευθέρωσης. Συνδυάζει στοιχεία ερωτικού θρίλερ, ψυχολογικού δράματος και σάτιρας, με έντονα χρώματα, στιλιζαρισμένη σκηνοθεσία και φορτισμένες ερμηνείες. Όταν η γυναίκα αναλαμβάνει τον έλεγχο, το πατριαρχικό παιχνίδι τελειώνει.
Η πρώτη ταινία του Antonio Banderas.
Ο πόθος και ο θάνατος χορεύουν στην ίδια αρένα.
Ο φόνος ως πράξη αγάπης. Η αγάπη ως πράξη θανάτου.
Σύνοψη ταινίας
Ο Ángel, ένας νεαρός ταυρομάχος μαθητής, πάσχει από ίλιγγο και μετά από μια αλλόκοτη σεξουαλική εμπειρία με τη María, αρχίζει να ομολογεί φόνοων που δεν διέπραξε. Στο μεταξύ, η María είναι μία γοητευτική δολοφόνος που βρίσκει έρωτα στο θάνατο, ενώ ο Diego, πρώην ταυρομάχος, αρρωσταίνει σεξουαλικά μέσω σφαγών και Blutspill. Η ταινία διερευνά τη σταυροδρόμιση σεξ, θανάτου και θρησκείας, με έντονο αισθητικό στυλ.
ΜΗΝ ΧΑΣΕΙΣ!
H χρωματική θεματολογία (κόκκινοι, κίτρινοι τόνοι) καθώς και η χρήση τοποθεσιών—αρένα, στούντιο μόδας, ασανσέρ—υπογραμμίζει το μυστήριο, η βία, η σύγκρουση παράδοσης και μοντερνισμού.
Το έργο λειτουργεί και ως κριτική στο μετα-Φρανκικό Ισπανικό κοινωνικό πλαίσιο: μέσα από τη διάλυση παραδοσιακών ρόλων (αρρενωπότητας, ενδοοικογενειακών σχέσεων) υπόσχεται την αναγέννηση ενός νέου, πιο τολμηρού πολιτισμού.
ΦΕΜΙΝΙΣΤΙΚΟ ΥΠΟΒΑΘΡΟ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗ ΣΥΓΚΡΟΥΣΗ
Το Matador του Πέδρο Αλμοδόβαρ, εκτός από ερωτικό θρίλερ και ψυχολογικό δράμα, αποτελεί μια τολμηρή κριτική της ισπανικής κοινωνίας της δεκαετίας του ’80, ειδικά στον τρόπο που αυτή αντιμετωπίζει τις γυναικείες ταυτότητες και το φύλο.
Η μορφή της Μαρία, ως μια γυναίκα που αναλαμβάνει τον έλεγχο της σεξουαλικότητάς της και συνδέει τη δύναμη με τον θάνατο, σπάει τα παραδοσιακά καλούπια της γυναικείας υποταγής. Η ταινία υπονομεύει τον πατριαρχικό ρόλο, απεικονίζοντας τη Μαρία ως μια πολύπλοκη φιγούρα που χρησιμοποιεί το φετίχ της ταυρομαχίας ως μέσο έκφρασης εξουσίας και αντίστασης.

«Ο Pedro έσπασε όλους τους υπάρχοντες κανόνες της ισπανικής κινηματογραφίας σε μια εποχή που η χώρα δεν ήταν έτοιμη γι’ αυτό.» -Antonio Banderas
Ταυτότητα ταινίας
Matador / Ματαντόρ
- Σκηνοθεσία: Πέδρο Αλμοδόβαρ
- Σενάριο: Χεσούς Φερέρο, Πέδρο Αλμοδόβαρ
- Φωτογραφία: Άνχελ Λουίς Φερνάντες
- Μοντάζ: Πέπε Σαλσέντο
- Μουσική: Μπερνάρντο Μπονέτσι
- Πρωταγωνιστούν: Ασούμπτα Σέρνα, Αντόνιο Μπαντέρας, Νάτσο Μαρτίνεθ
- Διάρκεια: 106 λεπτά
- Χώρα Παραγωγής: Ισπανία
- ‘Ετος Παραγωγής: 1986
-Porto International Fantasy Film Festival
-1986: Ειδικό Βραβείο Κριτικής (Special Jury Award) – Pedro Almodóvar
-1987: International Fantasy Film Award – Pedro Almodóvar
-1987: Best Actress – Julieta Serrano
-Υποψηφιότητα Goya (1987) – Καλύτερη Πρωτότυπη Μουσική