Μάθημα σωματικής επανεκπαίδευσης με στόχο τη βελτίωση της κινητικότητας και της λειτουργικότητας του σώματος. Με τη μέθοδο Feldenkrais, επανεκπαιδεύουμε τη μυοσκελετική οργάνωση του σώματος που είναι απαραίτητη για μια λειτουργική κίνηση. Ωφελεί όσους πάσχουν από νευρομυοσκελετικούς και χρόνιους πόνους και όσους επιθυμούν να διευρύνουν τις κινητικές τους ικανότητες. Είναι κατάλληλο για όλες τις ηλικίες και δεν απαιτεί προηγούμενη εμπειρία στην κίνηση.

Δηλώσεις συμμετοχής έως την Παρασκευή 28 Ιανουαρίου.

*Για την κατοχύρωση της θέσης σας είναι απαραίτητη η προκαταβολή του ποσού των 30 ευρώ μέχρι και τις 28/01/2022.

*Η συμμετοχή στα μαθήματα δηλώνεται απαραιτήτως στην αρχή κάθε κύκλου. Οι κύκλοι μαθημάτων συνεχίζονται καθ’ όλη τη διάρκεια της χρονιάς.

Παρακαλούμε θερμά τους μαθητές και τις μαθήτριές μας να επικοινωνούν με τη γραμματεία τηλεφωνικά στο 22810-80690 ή μέσω ηλεκτρονικού μηνύματος στο email akropoditidancecentre@gmail.com πριν έλθουν στα μαθήματα αν δεν έχουν ολοκληρώσει την εγγραφή τους κατά την περίοδο των εγγραφών.

Τι είναι η μέθοδος Feldenkrais

Η Μέθοδος Feldenkrais, που πήρε το όνομά της από τον Ισραηλινό Dr. Moshe Feldenkrais, τον άνθρωπο που τη δημιούργησε, τη δίδαξε και τη διέδωσε, είναι μια μέθοδος σωματικής επανεκπαίδευσης με στόχο τη βελτίωση της κινητικότητας.

Εστιάζει στη σχέση και στην αλληλεπίδραση του νευρικού και του μυοσκελετικού μας συστήματος, στοχεύει στην ισορροπημένη μεταξύ τους συνεργασία, απαραίτητη για την εργονομία και την ευστοχία κάθε ανθρώπινης δράσης, και βοηθά το άτομο να βελτιώσει πολλές πλευρές της καθημερινότητάς του, από το απλό περπάτημα, ή το κάθισμα, έως την απόδοσή του σε πιο απαιτητικές δραστηριότητες.

Χρησιμοποιεί ήπιες κινήσεις με στόχο την αύξηση του εύρους και της ευκολίας στην κίνηση και τη γενικότερη βελτίωση της λειτουργικότητας του ανθρώπινου σώματος. Ωφελεί όσους πάσχουν από νευρομυοσκελετικούς και χρόνιους πόνους ή έχουν κινητικές δυσκολίες, αλλά και όσους επιθυμούν να διευρύνουν τις κινητικές τους ικανότητες.

Μαθήματα

Η μέθοδος Feldenkrais εφαρμόζεται με δύο τρόπους:

Α. Ομαδικά μαθήματα ΑΤΜ – Αwareness Through Μovement (Συνειδητοποίηση μέσω της κίνησης)

Σε αυτά τα μαθήματα καλούνται οι μαθητές να εξερευνήσουν, να αισθανθούν και να συνειδητοποιήσουν το σώμα τους. Αυτή η αναζήτηση έχει σκοπό να ανακαλύψει ο καθένας μόνος του τι είναι καλό για τον ίδιο. Προτείνονται απλές και αργές κινήσεις που προάγουν τη μυϊκή χαλάρωση, χωρίς περιττή προσπάθεια, μέσα στα όρια της “εύκολης και άνετης” κίνησης για τον καθένα, επιτρέποντας την αλλαγή της στάσης του ατόμου μέσω ενός νέου κινητικού προτύπου. Το κάθε μάθημα αποτελεί μια ξεχωριστή ενότητα, ανάλογα με τη λειτουργία του σώματος που πραγματεύεται π.χ. περιστροφή της σπονδυλικής στήλης, κάμψη, έκταση κλπ. Οι κινήσεις γίνονται κυρίως με σημείο αναφοράς το πάτωμα. Τα μαθήματα είναι κατάλληλα για όλες τις ηλικίες, χωρίς να χρειάζεται προηγούμενη εμπειρία στην κίνηση.

Β. Ατομικά μαθήματα FI – Functional Integration (Λειτουργική δράση)

Πρόκειται για ατομικές συνεδρίες που προσαρμόζονται στις ανάγκες του κάθε ατόμου. Στο FI o δάσκαλος κινεί τα μέλη του σώματος του μαθητή με αργές και ακριβείς κινήσεις, εξερευνώντας τις κινητικές του συνήθειες και προτείνοντας (με τα χέρια του) πιο εύκολες και αποτελεσματικές δυνατότητες. Πρακτικά, ο μαθητής παραμένει αδρανής, στην πραγματικότητα όμως το σώμα συνειδητοποιεί τη νέα αυτή γνώση και την αφομοιώνει, με αποτέλεσμα οι λιγότερο κινητικές περιοχές του σώματος να ενταχθούν στη συνολική κίνηση, ενώ οι πιο επιβαρυμένες να αποφορτιστούν. Μετά το πρώτο κιόλας μάθημα, ο μαθητής αντιλαμβάνεται ότι μπορεί να κινηθεί διαφορετικά.

Σε τι ωφελεί

-Βελτιώνει την κίνηση και τη στάση του σώματος.
-Εντοπίζει σωματικές συνήθειες που επιβαρύνουν τον σκελετό και δυσκολεύουν την καθημερινότητα.
-Περιορίζει πόνους στη μέση, τον αυχένα, τους ώμους, την πλάτη, τα γόνατα κ.ά.
-Συμβάλλει στην αποκατάσταση τραυματισμών και μας μαθαίνει πώς να προλάβουμε τραυματισμούς στο μέλλον.
-Βελτιώνει τον συντονισμό μεταξύ των μελών του σώματος, διευκολύνοντας έτσι την κίνηση, την ισορροπία και την αναπνοή.
-Ξαναζωντανεύει ξεχασμένες κινήσεις του σώματος.
-Προσφέρει μια αίσθηση ευεξίας και χαλάρωσης.
-Μας μαθαίνει να διαχειριζόμαστε καλύτερα στρεσογόνες καταστάσεις, χωρίς να προκαλούμε ένταση στο σώμα μας.
-Μας βοηθάει να γνωρίσουμε καλύτερα τον εαυτό μας μέσα από την κίνηση, να ανακαλύψουμε νέες δυνατότητές του και να εξελιχθούμε.

Πού προτείνεται

Η μέθοδος Feldenkrais απευθύνεται σε όλες τις ηλικίες και συγκεκριμένα σε άτομα που ταλαιπωρούνται από χρόνιους νευρομυοσκελετικούς πόνους ή έχουν κινητικές δυσκολίες, σε εγκύους, αλλά και σε όσους επιθυμούν να διευρύνουν τις κινητικές τους ικανότητες, και να βελτιώσουν την καθημερινότητά τους, τονώνοντας το σώμα και την ψυχική τους διάθεση.

Μουσικοί, ηθοποιοί, αθλητές και χορευτές επεκτείνουν τις ικανότητες και τη δημιουργικότητά τους. Άνθρωποι μεγαλύτερης ηλικίας, βοηθιούνται να διατηρήσουν ή να επανακτήσουν την ικανότητά τους να κινούνται χωρίς κόπο, δυσκολία ή πόνο.

-Τι πρέπει να έχετε μαζί σας: Άνετα ρούχα, κάλτσες, μια μικρή κουβέρτα και ένα μικρό μαξιλαράκι.
-Συστήνεται στα μαθήματα να φέρνει ο καθένας το δικό του στρωματάκι (στην περίπτωση που το διαθέτει ήδη) και το δικό του παγούρι ή μπουκαλάκι με νερό.

Βάσω Γιαννακοπούλου

Η Βάσω Γιαννακοπούλου γεννήθηκε στην Αθήνα το 1971. Από το 2011 ζει και εργάζεται στη Σύρο. Ξεκίνησε τις σπουδές της το 1980 στη σχολή χορού της Δ. Γρηγοριάδου, συνέχισε στο φυτώριο της Κρατικής Σχολής Ορχηστικής Τέχνης (K.Σ.Ο.Τ) και αποφοίτησε από το Κέντρο Παραστατικών Τεχνών. Είναι πιστοποιημένη δασκάλα της μεθόδου Feldenkrais και έχει ολοκληρώσει σπουδές Ρεφλεξολογίας. Ως χορεύτρια έχει συνεργαστεί με χορογράφους στην Ελλάδα και στο εξωτερικό μεταξύ αυτών S. Sandroni, Ι. Πορτόλου, M. Heppner, Φ. Νικολάου, Μ. Τσουβαλά, Μ. Μαυρογένη, S. Premus, M. Γρηγορίου, Μ. Νέστορα κ.α. Τo 2003 παρουσίασε την πρώτη της χορογραφική δουλειά με τίτλο “Night Mirror” με την οποία έλαβε μέρος στο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας και στο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Αθήνας. Το Δεκέμβριο του 2004 ίδρυσε μαζί με τον φωτιστή Τάσο Παλαιορούτα. Έργα της “Δίγωνο”, “Φύλλο και φτερό”, ”Πουθενά”, ”Ευγενείς αποδράσεις”, ”Η Μαρία πάει στο ποτάμι”, “Πύθωνος 36”, “Flutter” έχουν παρουσιαστεί σε διεθνή Φεστιβάλ στην Ελλάδα και στο Εξωτερικό. Ήταν μέλος της χορογραφικής ομάδας των τελετών έναρξης και λήξης των Ολυμπιακών Αγώνων Αθήνα 2004 και τελετής έναρξης των Πρώτων Ευρωπαϊκών Αγώνων Μπακού 2015 υπό την καλλιτεχνική διεύθυνση και σκηνοθεσία του Δ. Παπαϊωάννου. Έχει επιμεληθεί την κίνηση σε θεατρικές παραστάσεις με τους: Α. Κοκκίνου, Ν. Φώσκολου, Δ. Ξανθόπουλος, D. Olbrychski, Γ. Μαυραγάνη κ.α. Είναι ιδρυτικό μέλος του Συνδέσμου Χορού 2010 με τον οποίο έχουν πραγματοποιήσει σειρά από δράσεις, χορο-γραφικά εργαστήρια και παραστάσεις “7+1”, “9+1”, “On the Road”, “Domino”, “Rapidly becoming” στο Διεθνές Φεστιβάλ χορού Καλαμάτας, Φεστιβάλ Αθηνών & Επιδαύρου και σε θέατρα στην Ελλάδα. Παραδίδει ομαδικά και ατομικά μαθήματα της μεθόδου Feldenkrais σε Αθήνα, Σύρο και άλλες πόλεις της Ελλάδας.